همزمان با ایام شهادت امام رضا (ع)/

بزرگترین گردهمایی شیعیان در مشهد برگزار می‌شود

ایران اسلامی در روز تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عزاست. مشهد الرضا، پایتخت معنوی ایران نیز درروز تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عـزاست.
کد خبر: ۷۳۴۵۰۵
ایران اسلامی در سوگ تاسوعای حسینی

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌دلدادگان سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در مساجد ، حسینیه ها و خیابان ها با سینه زنی و زنجیرزنی بر مظلومیت سید جوانان اهل بهشت و یارانش خون می‌گریند.

صدها هزار زائر و مجاور حرم ملائک پاسبان رضوی هم گویی که عزیزترین فرد زندگی خود را از دست داده باشند پروانه وار آستان مقدس رضوی را در برگرفته‌اند و با تسلیت تاسوعای حسینی به فرزند رسول الله(ص) به اقامه عزا پرداخته‌اند.

در مشهد ، کربلایی دیگر برپاست، شور و شعور حسینی دربین عزادارن حسینی موج می زند وعزادارن به عشق حسین و یارانش بر سر و سینه می‌زنند.

مشهدالرضا تابلوی تمام نمای زنده بودن نام و یاد عاشوراست.

به همین مناسبت ویژه برنامه های سخنرانی ، قرائت زیارت عاشورا، مرثیه خوانی و عزاداری ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی درحال برگزاری است.

قم نیز در روزتاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم است.

حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) امروز میزبان هزاران عاشق و دل سوخته حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از سراسر میهن ایران اسلامی است.

زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) در قالب دسته‌ها و هیئت‌های سینه زن و زنجیر زن برای عرض تسلیت به بانوی کرامت، خود را به حرم مطهر رسانده و در سوگ سرور و سالار شهیدان وعلمدار کربلا سوگواری و عزاداری می کنند.

در دیگر مناطق و شهرهای ایران اسلامی نیزشیفتگان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باحضور در تکایا، حسینیه ها و مساجد استان در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و ابوالفضل العباس(ع) مجالس عزاداری برپا کرده و اشک ماتم می ریزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها