این برنامه رادیویی روزنه‌ای به خلوت چهره‌های معروف می‌گشاید

دلیل رفتن فرزاد حسنی از «چهل سالگی»

برنامه چهل سالگی رادیو نمایش از امروز تا روز چهارشنبه میزبان آتش تقی‌پور، نیما نکیسا، رسول نجفیان و بهروز رضوی است.
کد خبر: ۷۳۴۳۶۵
چهل سالگی رادیو میزبان «نیما نکیسا» می‌شود

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، درسری جدید این برنامه که عمار خطی تهیه‌کنندگی و سردبیری آن را بر عهده دارد، هر کدام از مهمانان که یکی از چهره‌های مطرح سینما، تلویزیون، رادیو، ورزش و سیاست هستند در موقعیتی نمایشی در شرایط پیچیده‌ای قرار می‌گیرند تا مخاطب با خصوصیات مادی و معنوی آنها آشنا شود. احسان کرمی اجرا و هدیه رضایی نویسندگی این برنامه را به عهده دارد. ترانه ویژه این برنامه توسط داوود قره داغی سروده شده که داریوش شهبازی آهنگسازی و خوانندگی آن را برعهده دارد و حمید احدی نیز موسیقی «چهل سالگی» را تنظیم کرده و فرزام رنجبر، گزارشگر بخش مستند، شیرین پورعسگری صدابردار و سجاد کلبادی‌نژاد هماهنگی برنامه «چهل سالگی» را بر عهده دارند.

شعر عاشورایی در رادیو

برنامه ترنم با هدف تبیین و بررسی شعر آیینی امروز از رادیو معارف پخش می‌شود.

این برنامه با کارشناسی ابراهیم اکبری دیزگاه به معرفی جایگاه شعر عاشورایی در ادبیات فارسی و تبیین باید‌ها و نبایدهای شعر عاشورایی می‌پردازد.

برنامه ترنم، کاری از گروه معارف و جامعه به تهیه‌کنندگی و سردبیری امیر عباس خاقانی و اجرای محمد جواد شرافت امروز ساعت 15 و 30 دقیقه از رادیو معارف پخش می‌شود.

روایت لهوف سید بن طاووس در رادیو فرهنگ

برنامه سوگ حسینی امروز در رادیو فرهنگ بخش‌هایی از کتاب معروف لهوف سیدبن طاووس را روایت می‌کند.

این برنامه با روایت بهروز رضوی به همت گروه فرهنگ و ادب شبکه فرهنگ تولید شده که ساعت 20 و 30 دقیقه از این شبکه پخش می‌شود. این کتاب یکی از منابع مهم و کهن از واقعه عاشوراست.

بصیرت افزایی در جامعه دانشجویی

برنامه صدای دانشجو امروز در رادیو دانش اختصاص به موضوع بصیرت افزایی در جامعه دانشجویی دارد.

این برنامه کاری از گروه دانش و فرهنگ رادیو دانش به تهیه‌کنندگی مصطفی بیات است که با حضور برهانی‌فر، مدرس دانشگاه به موضوع بصیرت‌افزایی در جامعه دانشجویی می‌پردازد. همچنین برنامه صبح امید کاری از گروه دانش و فرهنگ رادیو دانش به تهیه‌کنندگی الهه بیات امروز با موضوع تاثیر علم‌اندوزی بر معرفت با حضور اخلاقی‌فرد از این شبکه پخش می‌شود. برنامه حدیث دوست هم به تهیه‌کنندگی لیلا مویدی با موضوع الگوپذیری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از حماسه عاشورا با حضور جهازی و کریمی مدرسین حوزه و دانشگاه از رادیو دانش پخش می‌شود.

امیر علقمه در رادیو ایران

برنامه امیر علقمه با موضوع بررسی دیدگاه‌های حضرت عباس(ع) ساعت 15 و 30 دقیقه از رادیو ایران پخش می‌شود.

این برنامه وجوه حماسی حضرت عباس(ع)، بصیرت و آگاهی ایشان را از نگاه حجج اسلام محمدرضا رضوانی‌پور، احمد صحت‌پور و سپاسی مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد. این برنامه به تهیه‌کنندگی الهام صدیق پخش می‌‌شود.

15 دقیقه توقف در رادیو ورزش

فاطمه راستی، سرمربی بسکتبال با ویلچر بانوان امروز مهمان برنامه «15 دقیقه توقف» است که از رادیو ورزش پخش می‌شود. این برنامه با هدف آشنایی با سبک زندگی چهره‌های شاخص ورزشکاران ایرانی ساعت 18 از رادیو ورزش پخش می‌شود. فاطمه راستی، سرمربی بسکتبال با ویلچر بانوان کشور برای اولین بار در مسابقات آسیایی اینچئون حضور یافت و موفق به کسب مدال برنز شد. همچنین برنامه بر مدار ورزش هم ساعت 11 و 30 دقیقه با موضوع مراسم عزاداری ورزشکاران از رادیو ورزش پخش می‌‌شود. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها