در دوازدهمین جشن بازیگر، از برگزیدگان بازیگری در سال 93 تجلیل شد

شب باشکوه تئاتر

عمل به دو توصیه پدرانه، رمز خوشبختی مرتضی احمدی

بازیگر طنز در جشن ۹۰ سالگی: آدم‌های عُنُق را دوست ندارم

مرتضی احمدی، بازیگر نام آشنای سینما و تلویزیون می‌گوید: «من در زندگی هرچه دارم، دستاورد توجه به دو نکته مهم بوده که پدرم به من آموزش داده است: ورزش و این که نه روی کسی دست بلند کنم نه دل کسی را بشکنم».
کد خبر: ۷۳۳۹۰۴
بازیگر طنز در جشن ۹۰ سالگی: آدم‌های عُنُق را دوست ندارم

جام جم سرا به نقل از ایران: مرتضی احمدی در گفتاری به مناسبت سالگرد تولدش نوشت: من در زندگی هرچه دارم، دستاورد توجه به دو نکته مهم بوده که پدرم به من آموزش داده است؛ یکی از آ‌ن‌ها ورزش بود که از ۱۶ سالگی تا امروز آن را انجام داده‌ام؛ از زورخانه و زمین فوتبال و دو و می‌دانی شروع کردم تا همین سال‌های اخیر که با عصا، روزی دو بار، هر بار ۳۰ دقیقه ورزش می‌کنم. دنبال چیزهایی هم نرفته‌ام که به سلامتی‌ام آسیب بزنند. به عنوان مثال، مدت‌ها است گوشت قرمز نخورده‌ام و غذا‌هایم در سال‌های اخیر بیشتر حاضری‌هایی مانند هندوانه، نان و پنیر و گرمک و طالبی بوده‌اند.


او به سخنانش اضافه کرده: اصل دومی که پدر به من آموزش داد، این بود که نه روی کسی دست بلند کنم نه دل کسی را بشکنم. این کار را انجام دادم به همین دلیل هم تا امروز نشنیدم که کسی پشت سرم بد بگوید. بچه‌هایم هم سالِمند. هیچ دغدغه‌ای هم در زندگی شخصی ندارم. باور کنید پس از درگذشت همسرم در سال ۱۳۵۰، خانواده همسرم هنوز مرا‌‌ رها نکرده‌اند. هیچ ناراحتی هم ندارم که غصه‌اش را بخورم.
احمدی توصیه کرده: ورزش را فراموش نکنید. سینه آدم‌ها باید پاک باشد. باور کنید اصلاً دوست ندارم آدم عنق ببینم و هیچ‌وقت هم با این گونه آدم‌ها دوستی نکرده‌ام. بزرگ‌ترین آرزویم هم در ۹۰ سالگی این است که بچه‌هایم خوشبخت باشند.

در همین حال، محمدعلیی کشاورز، بازیگر پیشکسوت نیز به مناسبت نودمین سالروز تولد مرتضی احمدی (10 آبان) در مطلبی با عنوان «نجابت، اصالت و شرافت» نوشت: نخستین آشنایی‌ام با جناب «مرتضی احمدی» چند دهه پیش در تئاتر پارس رخ داد و از آن زمان تا به امروز، این دوستی ادامه داشته است و من از آن زمان تا امروز، از ارادتمندان او هستم. وقتی به کارهای ایشان رجوع می‌کنید، درخواهید یافت که ایشان تا چه اندازه در تئاتر ایران، حتی در روحوضی، منشأ خدمات شده‌اند و تحقیقات‌شان، چه در جوانی و چه حالا که در آستانه 90 سالگی هستند، مثمرثمر بوده است.
کشاورز اضافه کرده: مرتضی احمدی سه ویژگی‌ای که هر هنرمند باید داشته باشد (نجابت، اصالت و شرافت) را توأمان و همیشه، همراه خود داشته و اگر به کارنامه کاری‌شان نگاه کنید، می‌بینید که حتی به لحاظ اخلاق اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای، هیچ وصله‌ای به ایشان نمی‌چسبد. من این روز را به ایشان تبریک می گویم و آرزومندم که دوباره سلامتی خود را بازیافته تا دوباره هنر ایران شاهد هنرنمایی‌های ایشان، در هر عرصه و حوزه‌ای، باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
ساره
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
۰
۰
ببخشیدااااا ببخشیدا.....سالگرد 90 سالگی فكر كنم اشتباهه...معنیش این میشه كه ایشون قبلا هم نودسالش بوده دوباره امسال نود سالش میشه ....تیتر باید بذارید جشن تولد نود سالگی یا در نودمین سالگرد تولدش. موفق باشید
مژگان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
۰
۰
انشاءالله همیشه سام و. پایدار باشه اقای احمدی عزیز . ما با این هنرمند بزرگ خاطره ها داریم
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
۰
۰
قربونت برم الهی مرتضی خان احمدی
زنده باشی ایشالا هزار سال
حمید كلباسی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
۰
۰
استاد مرتضی احمدی و استاد محمدعلی كشاورز از هنرمندان طراز اول و دوست داشتنی ایران هستند .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها