نماینده مردم تهران گفت: اخبار واصله حکایت از عبور از خطوط ترسیمی از سوی نظام را در توافقات ضمنی هسته ای دارد که بی شک منجر به تضییع حقوق ملت و پایمال شدن دستاوردهای هسته ای خواهد شد.
کد خبر: ۷۳۲۵۶۰
توافق هسته‌ای بین ایران و آمریکا نهایی شده است

علیرضا زاکانی در تذکر شفاهی به تیم مذاکره کننده و وزیر امور خارجه درباره مسئله فناوری هسته‌ای، گفت: طبق اخبار رسیده توافقات بین هیات ایرانی و آمریکایی نهایی شده است، اولا سکوت دستگاه دیپلماسی کشور در برابر زیاده گویی نمایندگان مذاکره کننده آمریکایی و تکرار گزافه گویی آنها سبب پررویی و زیاده خواهی و هذیان گویی شیطان بزرگ آمریکا شده است

وی افزود: از سوی دیگر پیگیری برخی افراد مرتبط با پرونده هسته ای برای راه اندازی کمپینی با عنوان "هر توافق بدی بهتر از توافق نکردن است" را ذلت می دانیم و آن را محکوم کرده و از دستگاههای امنیتی می خواهیم پشت صحنه آنها را برای ملت روشن کنند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: اخبار واصله حکایت از عبور از خطوط ترسیمی از سوی نظام را در توافق ضمنی داشته است که بی شک منجر به تضییع حقوق ملت و پایمال شدن دستاوردهای هسته ای خواهد شد.

زاکانی گفت: پذیرش خواسته های ظالمانه طرف آمریکایی در کاهش غنی سازی و تغییر ماهیت بخش هایی از صنعت هسته ای در مقابل لغو کوچکی از تحریم ها غیر قابل قبول برای ملت ایران بوده و موجب ضرر منافع ملی است.

این نماینده مجلس افزود: تعهدات و پیمان های بین المللی طبق قانون باید به تصویب مجلس برسد، متاسفانه در موضوع مذاکرات هسته ای نمایندگان در بی خبری محض به سر برده و هیچ اطلاع رسانی به نمایندگان صورت نمی گیرد.

وی گفت: حرکت دولت بدون در نظر گرفتن نظر مجلس موجبات مشکلات بعدی و عدم تصدیق هر پیمانی که به ضرر مصالح ملت باشد خواهد شد که تبعات آن مستقیما برعهده مذاکره کنندگان خواهد بود.

زاکانی در پایان خاطرنشان کرد: از صدا و سیما انتظار داریم زمینه بحث و مناظره بین صاحبنظران را فراهم کند تا ابعاد موضوع به استحضار مردم برسد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
بیكار
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
۰
۰
... حقوق ملت یك اقتصاد شكوفاست.
حسام
Hong Kong
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
۰
۰
حقوق ملت ایران را امثال كسانی دزدیده اند كه در پرونده هایی مثل بیمه دست دارند....
خوشبخت
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
۰
۰
جناب آقای زاكانی مگر شما بیشتر از مقام معظم رهبری میدانید كه هی از عبور از خط قرمز نظام دم می زنید .عبور از خط قرمز نظام را رهبری تشخیص می دهند وایشان كه خداوند سایه شان را از سر ما كم نكند از تیم هسته ای حمایت می كنندپس لطفا ساكت باشید .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها