در حالی که یکی از سایت‌ها دیروز مدعی شد «براساس شواهد موجود و اظهارنظر نمایندگان مجلس، به نظر می‌رسد وزیر پیشنهادی برای وزارت علوم گزینه اصلی دولت نبوده و اهداف دیگری از معرفی نیلی به مجلس پیگیری می‌شود»، مجید انصاری ، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از حضور روحانی در جلسه رای اعتماد به محمود نیلی احمدآبادی خبر داد و ادعاها مبنی بر اقدام غرض‌ورزانه دولت در معرفی نیلی به مجلس را رد کرد.
کد خبر: ۷۳۲۴۸۱
انصاری​: رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد نیلی حضور می​یابد

به گزارش آنا، انصاری برخی ادعاهای نمایندگان درباره معرفی نیلی احمدآبادی را غیراخلاقی دانست.

همزمان مجید نصیرپور، معاون امور نظارت و هماهنگی مجلس معاونت پارلمانی رئیس جمهور گفته که مخالفت شورای عالی انقلاب فرهنگی با ریاست نیلی در دانشگاه تهران کذب است.

تشییع 61 شهید گمنام در دهه نخست محرم

سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد باقرزاده، فرمانده کمیته تحقیق و تفحص مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از تشییع 61 شهید گمنام در دهه نخست محرم به یاد سال 61 هجری قمری که عاشورای حسینی در آن سال به وقوع پیوست، خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، او گفته است که این کار در نقاط مختلف کشور صورت می‌پذیرد و برای اغلب استان‌های کشور برنامه‌ریزی شده است.

مصلحی: آمریکا در مسیر مذاکرات کارشکنی می‌کند

حیدر مصلحی، وزیر پیشین اطلاعات و مشاور عالی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه، طی سخنانی در مراسم اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و اذان نیروی دریایی سپاه در بندرعباس گفت: ما اسنادی در اختیار داریم که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها با طراحی‌های خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران در مدیریت جریان مذاکرات هسته‌ای نیز کارشکنی و کینه‌ورزی می‌کنند و به قول یکی از مقامات ارشد مذاکره‌کننده، طرف اصلی دعوا دولتمردان آمریکایی هستند، والا اتحادیه اروپا و سازمان بین‌المللی انرژی اتمی و مانند آن که به لحاظ حقوقی و فنی درباره پرونده هسته‌ای ایران حرفی ندارند و اگر حرفی بزنند، با اعمال نظر آمریکا می‌زنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، او این را هم یادآور شد که آمریکا پرونده هسته‌ای ایران را سیاسی کرد تا مردم را در برابر نظام قرار دهد.

خرازی​: بهبود رابطه با ایران، آرزوی دموکرات‌ها و جمهوریخواهان است

صادق خرازی، سفیر پیشین ایران در فرانسه در گفت‌وگویی با سایت آنا درباره روابط ایران و آمریکا گفت: ایران کشوری بااهمیت برای آمریکاست. آرزوی دموکرات‌ها و جمهوریخواهان این است که بتوانند مسائلشان را با ایران حل کنند. ایران از نظر آنها، فقط یک قلمرو جغرافیایی نیست. امروزه بسیاری از کشورهای جهان در روابط با ایران و در محاسبات غلطی که در پیش گرفته‌ بودند، قصد تجدیدنظر دارند بنابراین تنظیم رابطه مناسب با ایران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سیاست‌خارجی ایالات متحده است.

وی افزود: اکنون بخش عمده‌ای از افکار عمومی آمریکا علاقه دارند که مناقشات میان دو کشور حل شود. بسیاری از کشورها نیز این موضوع را دنبال می‌کنند؛ زیرا اطلاع دارند ایجاد کمربند امنیتی در خاورمیانه بدون ایران، امری محال است.

تعهد دولت افغانستان به گسترش روابط با ایران

در حالی ‌که رئیس‌جمهور افغانستان بتازگی با مقامات ترکیه و عربستان دیدار کرده، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی در دیدار سفیر کشورمان در کابل گفت: حکومت وحدت ملی در افغانستان به حفظ، گسترش و تقویت روابط حسنه با ایران متعهد است و آرزو دارد جمهوری اسلامی همکاری و روابط خویش را با افغانستان در تمام عرصه‌ها توسعه و گسترش بخشد. به گزارش فارس، محمدرضا بهرامی نیز در رابطه با موضوع مهاجران و رسیدگی به مشکلات آنان، خواهان همکاری و تفاهم بیشتر میان دو کشور شد.

وکیل «م.ه»: هیچ کدام از اتهامات را قبول نداریم

وکیل «م.ه» پس از پایان جلسه دیروز دادگاه موکلش به خبرنگاران گفت: ما هیچ کدام از اتهامات را قبول نداریم و درخواست کردیم دادگاه علنی باشد که قاضی مخالفت کرده است.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، سیدمحمود علیزاده طباطبایی افزوده است: قطعا روند رسیدگی به اتهامات موکلم در دادسرا مناسب نبود، چون بازپرس همه دلایل له متهم را توجه نکرد. به گفته وی، جلسه بعدی دادگاه شنبه هفته آینده است.

سپاه در عراق و سوریه مداخله نظامی ندارد

سردار عبدالله عراقی، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه به «میزان» گفته است: سپاه هیچ‌گونه مداخله نظامی در امور کشورهای عراق و سوریه ندارد و همان‌طور که مسئولان سیاسی هــم بارها تاکید کردند نقش سپاه فقط به عنوان یک مستشار و مشاور در امور مبارزه با تروریسم در این کشورهاست.

ادعای بازداشت مدیرکل حقوقی وزارت نیرو

نادر قاضی‌پور، نماینده مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مدعی شد که آقای «ر» مدیرکل حقوقی وزارت نیرو در پی انعقاد قرارداد ۳۲ میلیاردی با یک وکیل بازداشت شده است.

وی افزود: وکیل مربوط «ب» نام دارد و تاکنون ۱۵میلیارد تومان از وزارت نیرو بابت قراردادی که منعقد کرده، گرفته است.

وی اظهار کرد: شرکت طرف مناقشه نیز «م» نام دارد.گفتنی است؛ برای اولین بار سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود گفت: وکیلی که با یکی از دستگاه‌های دولتی به دلیل رسیدگی به یک پرونده، قراردادی ۳۲ میلیارد تومانی بسته بود، بازداشت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها