مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

امسال سخت‌ترین سال گازی کشور است

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: سال جاری، سخت‌ترین سال برای شرکت ملی گاز ایران محسوب می‌شود.
کد خبر: ۷۳۲۲۹۸
امسال سخت‌ترین سال گازی کشور است

حمیدرضا عراقی دیروز در همایش استانداردسازی، مقاوم‌سازی، خوداتکایی و پدافند غیرعامل به افزایش ظرفیت تولید گاز کشور اشاره کرد و افزود: حدود 60 تا 70 میلیون متر مکعب از عسلویه گاز به داخل کشور اضافه کرده‌ایم.

معاون وزیر نفت اظهار کرد: در شش ماه نخست سال جاری، 7.5 میلیارد متر مکعب گاز به نیروگاه‌ها اضافه شد. یعنی پنج میلیارد دلار به کشور کمک کردیم.

وی با بیان این‌که امسال 60 تا 70 میلیون مترمکعب گاز اضافه داریم، افزود: باید یادمان باشد که در سال گذشته 25 هزار متر مکعب گازوئیل و مازوت سوزانده شد.

وی ادامه داد: امسال تصمیم داریم یکصد میلیون متر مکعب گاز اضافه به نیروگاه‌ها بدهیم.

مدیرعامل شرکت گاز ایران گفت: همه ما باید با صرفه‌جویی کمک کنیم تا گاز بیشتری به نیروگاه‌ها برسد و هوا با سوخت مازوت آلوده نشود.

وی با بیان این‌که نگهداری از گاز خطرناک است، تاکیدکرد: شرکت ملی گاز یکی از حساس‌ترین شرکت‌های کشور است که به پدافند غیرعامل نیاز دارد.

عراقی با بیان این‌که تمامی هجمه‌ها علیه شرکت ملی گاز ایران از سوی دشمن نیست، ادامه داد: شبکه‌های ما هر روز و هر لحظه دچار حمله زنگ‌زدگی می‌شود که اگر ما پوشش عایقی و کنترل استاندارد نداشته باشیم، خطرآفرین است.

وی با بیان این‌که به دنبال مدیریت گاز کشور در ده سال آینده هستیم، افزود: همچنین به دنبال استفاده از بخش خصوصی در بخش گاز هستیم، اما همچنان مدیریت گاز کشور را خود انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در سه سال آینده، 13 پالایشگاه را به 19 پالایشگاه، 71 ایستگاه تقویت فشار را به 90 ایستگاه و 35 هزار خطوط انتقال را 40 هزار خطوط انتقال افزایش می‌دهیم.

عراقی ادامه داد: برای این کارها چاره‌ای نداریم جز این‌که استانداردهای پدافند غیرعامل را مورد استفاده قرار دهیم.

وی با بیان این‌که با کمک پدافند غیرعامل از خطوط لوله شرکت گاز حمایت می‌شود، گفت: نمونه این حمایت‌ها را دو سال قبل دیدیم که با سه انفجار خط لوله، گاز کشور قطع نشد. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها