گلچین مجموعه مستند «مثبت هفتاد» که خاطراتی از اشخاص سرشناس را مطرح می‌کند، در صد قسمت از شبکه مستند پخش می‌شود.
کد خبر: ۷۳۲۱۱۸
محرم به روایت علی پروین و منوچهر والی‌زاده

صد قسمت از بهترین‌های برنامه «مثبت هفتاد» آماده پخش شده که همراه با یک جشنواره تلویزیونی به تماشاگران شبکه مستند ارائه می‌شود. محمدعلی بهبهانی، تهیه‌کننده برنامه درباره جشنواره برنامه مثبت هفتاد گفت: این صد قسمت شامل برنامه‌هایی است که یا موضوعات جذاب‌تری داشته یا مهمانانش برای مخاطبان اهمیت بیشتری داشته است.

این تهیه‌کننده ادامه داد: از پیشکسوتانی که قرار است خاطرات خود را در «مثبت هفتاد» تعریف کنند می‌توان به علی پروین، منوچهر والی‌زاده، پرویز بهرام، آزیتا لاچینی و داوود نماینده اشاره کرد.

بهبهانی از پخش قسمت‌های ویژه «مثبت هفتاد» از شهرستان‌های مختلف کشور خبر داد و گفت: به سالمندان شهرهای تفرش، کاشان، سرخه، سمنان، ورامین، تهران و اسلامشهر در گلچین «مثبت هفتاد» پرداخته‌ایم.

وی‌ درباره ویژه‌برنامه مثبت هفتاد در دهه اول محرم گفت: در این ویژه‌برنامه ده پیرغلامان حسینی در «‌مثبت هفتاد» حاضر می‌شوند و از خاطرات خود درباره برگزاری مراسم عاشورا و دهه اول محرم می‌گویند.

محمدعلی بهبهانی ابراز امیدواری کرد سری جدید «مثبت هفتاد» با تنوع شخصیت‌ها بتواند به ثبت جذاب فرهنگ شفاهی مردم کشورمان کمک کند.

این برنامه هر شب ساعت 21 و 45 دقیقه از شبکه مستند پخش می‌شود و ضمن روایت خاطرات سالمندان به آداب و رسوم قدیم شهرها، ارتباطات مردمی، شرایط اجتماعی رسوم به جا مانده از گذشته می‌پردازد.

مجموعه مستند «پشت فرات» که به پشت صحنه و خاطرات تولید برترین مجموعه‌های تلویزیونی ویژه ماه‌محرم اختصاص دارد، امروز سراغ سریال «رخنه» می‌رود.

محمد هوشمند، تهیه‌کننده «پشت فرات» ضمن اعلام این خبر گفت: در این قسمت ضمن گفت‌وگو با حسین تبریزی نویسنده و کارگردان سریال «‌رخنه» و علیرضا جلالی‌تبار، نیلوفر شهیدی و سیما خضرآبادی بازیگران این سریال و همچنین داوود شیرعلی مدیر تولید آن، خاطرات تولید رخنه را به تصویر می‌کشیم.

سریال داستان مردی به نام وحید را روایت می‌کند که کارگاه ساخت ابزار تعزیه و عزاداری مثل علم، کتل، چلچراغ و طبل دارد. او این شغل را از پدرش به ارث برده و سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند، اما درست زمانی که باید وسایل عزاداری یکی از هیات‌های مذهبی را آماده کند با مشکلی روبه‌‌رو می‌شود که حل آن ساده نیست.

این برنامه هر شب ساعت 23 از شبکه مستند پخش می‌شود و در ادامه پشت صحنه سریال‌های زمانی برای عاشقی، سفر سبز، بانو، یلدا، فرات، یک تکه زمین و خون‌بها را به نمایش می‌گذارد. مستند «من و یک نوبت صیادی» ساخته فرشاد فداییان در هفته بزرگداشت این مستندساز در مجموعه برنامه «شب‌های مستند» پخش و با حضور سعید قطبی‌زاده و علیرضا ارواحی نقد و بررسی می‌شود.

«من و یک نوبت صیادی» که امروز ساعت 18 از شبکه مستند پخش می‌شود درباره سفر مستندساز با گروه‌های صیادی است که روزانه پنج نوبت به دریا می‌روند.

فرشاد فداییان، محقق، عکاس و مستندساز بابلی، متولد 1326 و دانش‌آموخته‌ رشته‌ فلسفه از دانشگاه تبریز است که در مستندسازی، فرم، تفکر و سبک ویژه‌ای دارد. در کارنامه‌ هنری‌ او که از سال 1367 از عکاسی صنعتی به تولید فیلم صنعتی و مستندسازی روی آورد، تاکنون کارگردانی نزدیک به 60 مستند بلند و کوتاه وجود دارد. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها