تسلا پس از معرفی خودروهای مختلف تمام الکتریکی و با معرفی مدل «S» توانسته بازار خودروهای الکتریکی لوکس را بدست آورد. این موضوع به مذاق مرسدس و پورشه خوش نیامده و این موضوع زمانی حادتر شده که تسلا مدل «S» توانسته از آئودی A8 و کلاس S نیز بهتر بفروش برسد.
کد خبر: ۷۳۲۰۷۸
پورشه برقی + عکس

حال مجله «Autocar» اعلام کرده که پورشه در حال کار روی پروژه ای به نام «Pajun» است. این خودرو یک سدان تمام الکتریکی است که پورشه قصد دارد روی آن موتوری را نصب کند که با یک بار شارژ مسافت 402 کیلومتر را طی کند.

پورشه Pajun باید توانایی تولید 420 اسب بخار را داشته باشد تا بتواند از نظر نیروی تولید شده با تسلا مدل S رقابت کند.

باید گفت که هنوز پورشه اولویت های بالاتری مثل تولید موتور هیبریدی و یا توربو برای مدل جدید پانامرا دارد و ممکن است این امر تولید «Pajun» را به تاخیر بیاندازد.

اگر به عقب برگردیم متوجه خواهیم شد که این تنها زمینه جدیدی نیست که پورشه قصد دارد وارد آن شود و ماه ژولای بود که پورشه اعلام کرد مشغول ساخت رقیبی برای بی ام و سری 5 است و تا سال 2019 آن را راهی بازار خواهد کرد.



اگرچه تولید خودرویی تمام الکتریکی از سوی پورشه می تواند رقیبی جدی برای تسلا مدل S باشد اما اینطور به نظر می رسد که چند سال طول می کشد تا پورشه این خودرو را به بازار عرضه کند و تسلا می تواند به راحتی تا آن زمان بازار را قبضه کند.(خودروبانک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها