خرید ویزای جعلی به مبلغ 5 هزار دلار

رویای استرالیا شگرد کلاهبردار بود

کلاهبردار حرفه ای که با فریب 23 نفر و به بهانه فرستادن آنها به خارج از کشور پول میلیونی به جیب زده بود از سوی پلیس خوزستان دستگیر شد.
کد خبر: ۷۳۱۸۳۶
رویای استرالیا شگرد کلاهبردار بود

چندی پیش چند نفر از مردم خوزستان با مراجعه به پلیس از یک کلاهبردار حرفه ای شکایت کردند و به ماموران گفتند: این کلاهبردار از هر کدام ما 5 هزار دلار گرفت و وعده داد که می تواند تمام کارهای ما را انجام دهد تا ما را برای کار به کشور نیوزلند و یا استرالیا ببرد. ما هم این مبلغ را به او دادیم، اما در کشور اندونزی متوجه جعلی بودن ویزایمان شدیم و از سوی پلیس اندونزی دیپورت شدیم.

با اعلام این شکایت موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت و تلاش در خصوص دستگیری متهم آغاز شد. تحقیقات در این خصوص در حالی همچنان ادامه داشت که تعداد شاکی ها رو به افزایش بود و در نهایت به 23 نفر رسید بنابراین با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان پس از یک اقدام گسترده در نهایت متهم را در کشور قطر شناسایی و دستگیر کردند.

متهم پس از دستگیری با اعتراف به جرم خود گفت: هر کسی که قصد رفتن به خارج از کشور را داشت شناسایی می کردم و پس از طرح دوستی با آنها و فریبشان، از هر کدام 5 هزار دلار می گرفتم. من به انها وعده می دادم که کارهای ویزایشان را انجام دهم و آنها را به کشور استرالیا و یا نیوزلند بفرستم. اما آنها را به کشور اندونزی می فرستادم و وقتی آنها به آنجا می رفتند من هم ناپدید می شدم.

متهم اعتراف کرد که با همین شیوه از 23 نفر کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ حفیظ الله خواجوی، رییس پلیس آگاهی خوزستان با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر متهم در بازداشت به سر می برد و تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها