حمیدرضا مقدسی از آغاز فعالیت رادیو محرم از امروز تا شانزدهم آبان مصادف با سوم امام حسین(ع) خبر داد که ویژه‌برنامه‌های متنوعی در قالب عناوین صبح و محرم، محرم در ایران، باران و عطش، تکیه و... پخش می‌کند.
کد خبر: ۷۳۱۶۸۶
رادیو محرم از امروز آغاز به کار می‌کند

حمیدرضا مقدسی، مدیر رادیو فصلی در این باره گفت: رادیو فصلی برای مناسبت‌های ملی و مذهبی ماموریت‌های ویژه‌ای دارد. به همین دلیل در جهت همین ماموریت‌ سال 92 رادیو محرم را در بطن رادیو فصلی راه انداختیم که تجربه بسیار خوبی بود.

وی ادامه داد: این شبکه رادیویی هر روز از ساعت 6 صبح تا ساعت 16 روی موج 105.5 مگاهرتز برنامه پخش می‌کند و برخی از برنامه‌های ویژه این شبکه روی سایت رادیو فصلی هم بارگذاری خواهد شد. از شانزدهم آبان به بعد رادیو فصلی با نام رادیو مهر فعالیت خواهد کرد. البته برای روزهای اربعین و بیست و هشتم صفر هم ویژه‌برنامه‌هایی را تدارک‌دیده‌ایم.

مقدسی با اشاره به برنامه‌های رادیو محرم گفت: برنامه صبحگاهی با نام صبح و محرم ویژه عزاداران حسینی از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح پخش می‌شود. برنامه محرم در ایران ساعت 8 و 30 دقیقه با محوریت آداب و رسوم عزاداری در اقوام مختلف خواهد بود. برنامه باران و عطش اختصاص به سخنرانی، مداحی و نوحه‌سرایی دارد.

مدیر این شبکه رادیویی ادامه داد: برنامه رویداد هم با حال و هوای محرم ساعت 11 و 30 دقیقه و برنامه تکیه هم ساعت 14 و 30 دقیقه پخش می‌شود. همچنین گلچینی از برنامه‌های شبکه‌های مختلف رادیو را با محوریت محرم از آرشیو معاونت صدا تهیه کرده و در این شبکه پخش می‌کنیم.

وی عنوان کرد: این برنامه‌ها شامل نمایش‌های تولید شده در مرکز هنرهای نمایشی رادیو، روایت عاشورا برگرفته ازکتاب شب رادیو تهران با محوریت مقتل‌خوانی و برنامه آیین و آیینه از تولیدات رادیو نوا خواهد بود.

ضمن این‌که با شنوندگان در تعامل خواهیم بود و از طریق پیامک به شماره 300001055 و شماره تلفن 22652862 می‌توانند با ما در ارتباط باشند و نظرات‌ خود را بگویند تا بتوانیم برنامه‌هایی متناسب با روحیات آنها پخش کنیم.

چهل سالگی به کرمی رسید

سری جدید برنامه چهل سالگی به تهیه‌کنندگی و سردبیری عمار خطی هر روز ساعت 16 از رادیو نمایش پخش می‌شود و احسان کرمی به جای فرزاد حسنی اجرای سری جدید این برنامه را به‌عهده دارد. هنگامه قاضیانی مهمان امروز این برنامه است.

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، عمار خطی با بیان این مطلب افزود: در سری گذشته این برنامه، اولویت با مکانی بود که مهمان موردنظر در شرایط آن قرار می‌گرفت، اما در سری جدید این برنامه هر کدام از مهمانان که یکی از چهره‌های مطرح سینما، تلویزیون، رادیو، ورزش و سیاست هستند در موقعیتی نمایشی قرار می‌گیرند و در این فضا دچار شرایط بغرنجی می‌شوند تا مخاطب با خصوصیات مادی و معنوی آنها آشنا شود.

مهمان این برنامه از امروز به ترتیب شامل هنگامه قاضیانی، خسرو احمدی، نیما نکیسا و بهرام ابراهیمی است.

دست و دلبازی روی موج سلامت

برنامه خیابان بهبودی رادیو سلامت امروز با موضوع آدم دست و دلباز به چه کسی می‌گویند؟ از این شبکه رادیویی پخش می‌شود.این برنامه به تهیه‌کنندگی سیما غفاری و گویندگی مصطفی مصطفوی امروز با حضور حمیدرضا بابامرادی، روان‌شناس از ساعت 17 و 5 دقیقه به موضوعاتی نظیر بررسی ویژگی‌های رفتاری انسان‌های دست و دلباز و معایب آن می‌پردازد.

نینوا در رادیو معارف

همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری، برنامه نینوا از امروز با هدف آشنایی با سردمداران شعر عاشورایی از رادیو معارف پخش می‌شود.از بخش‌های این برنامه می‌توان به بخش معرفی کتب عاشورایی، معرفی شعرای قدیم و شعرای معاصر و تبیین سبک و تاریخ ادبیات آنها با کارشناسی سیدمحمد بابامیری از شاعران آیینی کشور اشاره کرد که با اجرای بیت سیدمحمد جواد شرافت از ساعت 19 و 20 دقیقه از این شبکه پخش می‌شود.

علامه جعفری در رادیو فرهنگ

برنامه سخن آشنا در ایام محرم هر روز یکی از سخنرانی‌های علامه جعفری را درباره شخصیت والای امام حسین(ع) پخش می‌کند.

این برنامه امروز سخنرانی علامه جعفری را با محوریت امام حسین(ع) شناسی، روز دوشنبه پنجم آبان با محوریت چگونه برای امام حسین(ع) گریه کنیم، ششم آبان با محوریت نعمت شناسایی امام حسین(ع) و هفتم آبان با موضوع آزادی در مکتب امام حسین(ع) پخش می‌کند. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها