تکواندوی جایزه بزرگ منچستر

سجاد مردانی به مدال برنز دست یافت

سجاد مردانی تکواندو کار وزن به اضافه 80 کیلوگرم کشورمان روز جمعه در مسابقات جایزه بزرگ منچستر انگلیس که دارای امتیاز رنکینگ فدراسیون جهانی برای کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل است، به مدال برنز دست یافت.
کد خبر: ۷۳۱۱۷۴
سجاد مردانی به مدال برنز دست یافت

به گزارش جام جم ورزشی، سومین مرحله مسابقات جایزه بزرگ تکواندو از عصر جمعه به میزبانی انگلیس در شهر منچستر آغاز شد.

سجاد مردانی تکواندوکار وزن به اضافه 80 کیلوگرم کار خود را در این رقابت ها با برتری مقابل 'پیوتر هاتوسکی' از لهستان (دارنده 3 مدال برنز قهرمانی اروپا) با نتیجه 7 بر 2 آغاز کرد.

وی در ادامه، 'علی ساری' از ترکیه را با نتیجه 11 بر 3 از پیش رو برداشت و سپس برابر 'کارلو مولفتا' از ایتالیا (قهرمان المپیک 2012 لندن و نایب قهرمان جهان) با نتیجه 11 بر 2 برنده شد.

مردانی در مرحله نیمه نهایی مقابل 'جسور بایکازوف' از ازبکستان (دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2014) با نتیجه 5 بر یک شکست خورد تا به مدال برنز این رقابت ها دست یابد.

سجاد مردانی با کسب این مدال برنز 14.4 امتیاز را به سبد اندوخته های خود در رنکینگ المپیک اضافه کرد.

فینال رقابت های وزن چهارم المپیک بین 'وولکر وودزیچ' از آلمان و 'جسور بایکازوف' از ازبکستان در حال برگزاری است.

غلامحسین ذولقدری رییس سازمان تیم های ملی تکواندو کشورمان شامگاه جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به مسابقات خوبی که سجاد مردانی انجام داد، حق وی رفتن به فینال و کسب مدال طلا بود.

رییس سازمان تیم های ملی تکواندو افزود: 'هادی مستعان' و 'فرزان عاشورزاده' در وزن منهای 58 کیلوگرم و 'مسعود حجی زواره' و 'مهدی خدابخشی' دروزن منهای 80 روز شنبه به مصاف حریفانشان می روند.

مبارزات منچستر در چهار وزن المپیکی با حضور 237 تکواندوکار (119 تکواندوکار مرد و 118 تکواندوکار زن) از 59 کشور برگزار می شود.

در این مسابقات همچنین 'محمد باقری معتمد' و 'بهنام اسبقی' دروزن منهای 68 کیلوگرم، 'سجاد مردانی' در وزن به اضافه 80 کیلوگرم و 'مسعود حجی زواره' و 'مهدی خدابخشی' دروزن منهای 80 با هدایت 'بیژن مقانلو' (سرمربی)، به مصاف حریفان شان می روند.

مربیان تیم ملی در این رقابت ها مهدی بی باک و مهرداد یوسفی هستند. همچنین عبدالرضا بهاری داور کشورمان در این رقابت ها قضاوت می کند.

6 تن از تکواندکاران مرد و 4 تن از تکواندوکاران زن شرکت کننده در این مسابقات منچستر دارای مدال طلای المپیک هستند. 50 داور بین المللی کار قضاوت این مسابقات را برعهده دارند.

در این رقابت ها که نفرات اول تا 31 المپیک به علاوه یک نفر از کشور میزبان دعوت شده اند؛ به نفرات اول 40 امتیاز به منظور کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل و 5 هزار دلار جایزه نقدی اهدا می شود؛ نفر دوم 24 امتیاز و 3 هزار دلار و نفرات سوم نیز 14.4 امتیاز و یک هزار دلار جایزه دریافت می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها