راز ورود ممنوع خبرنگاران فاش شد؛

حضور مربی مرد در تیم ملی فوتسال بانوان!

جام جم ورزشی: زیور بابایی کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال بانوان ایران که عنوان بازیکن اخلاق این رشته ورزشی را نیز یدک می کشد زمانی گفت در شهرستان های مختلف آنقدر در زمینه فوتسال بانوان استعداد هست که قابل شمارش نیستند.
کد خبر: ۷۳۰۸۸۶
ستاره های فوتسال بانوان ایران + عکس

به گزارش جام جم ورزشی ، این ادعای او بیراه نیست اما به هر حال به این استعدادها کمتر توجه می شود. با وجود اینکه به این استعدادهای متعدد کمتر بها داده می شود اما بسیاری از آنها خود را به هر شکلی که شده به سطح اول فوتسال بانوان رسانده اند. فوتسال بانوان آنقدر در کشور قدمت ندارد که بگوییم چه کسی با فاصله بسیار زیادی برترین بازیکن تاریخ است، 15 یا 16 سال قدمت که معیار قابل توجهی برای انتخاب برترین بازیکن تاریخ فوتسال بانوان نیست اما حداقل می توان به ستاره ها و برترین بازیکنان چند سال اخیر فوتسال بانوان اشاره ای داشت. با ستاره های کنونی فوتسال بانوان بیشتر آشنا می شویم:

فرشته کریمی

درباره دختر افتخارآفرینی که سال گذشته در جمع 10 فوتسالیست برتر زن دنیا قرار گرفت چه می توان گفت؟ دختر 25 ساله تهرانی که سال هاست در فوتسال حضوری فعال و چشمگیر دارد در دو سال گذشته با درخشش در جام جهانی کوچک زنان نام خود را اینبار نه فقط به عنوان برترین بازیکن فوتسال ایران که یکی از برترین بازیکنان دنیا مطرح کرد. هر چند عنوان برترین فوتسالیست زن جهان در نهایت به یک برزیلی رسید اما همین که فرشته کریمی کاندیدای دریافت جایزه برترین بازیکن شد بسیار پراهمیت است. متاسفانه کریمی بنا به دلایل متعددی این روزها در فوتسال کم فعالیت تر شده به گونه ای که حتی نام او را در لیست مدعوین جهت برگزاری دیدار تدارکاتی با روسیه نمی بینیم. به هر حال امیدواریم کریمی هر چه سریع تر دوباره به جایگاه گذشته خود برگردد و حتی موفقیت هایش فقط به قرار گرفتن در میان کاندیداهای برترین بازیکنان زن فوتسال دنیا خلاصه نشود. البته در اینجا بد نیست یادی هم از نیلوفر اردلان دوست صمیمی فرشته کریمی و یکی از برترین بازیکنان چند سال اخیر داشته باشیم که البته اکنون از فوتسال خداحافظی کرده است.

فاطمه اعتدادی

پیش از این بارها نام فاطمه اعتدادی را شنیده بودیم، دختر 23 ساله قزوینی که بدون شک یکی از برترین بازیکنان چند سال اخیر فوتسال بانوان است. اعتدادی از زمانی که در فوتسال بانوان شناخته شد تا اکنون که یکی از برترین بازیکنان ملی پوش است یک کار را خوب انجام می دهد؛ گلزنی. او تا به حال چندین بار خانم گل رقابت های لیگ فوتسال بانوان داشته و البته در تمام این سال ها یک رقیب به نام سهیلا ملمولی داشته است. اعتدادی حتی یک بار مورد توجه یک تیم پرتغالی قرار گرفته اما بنا به دلایلی حاضر نشد برای ادامه فوتسال حرفه ای خود راهی آن سوی آب ها شود.

سهیلا ملمولی

در فوتسال بانوان اگر دو رقیب وجود داشته باشد آنها سهیلا ملمولی و فاطمه اعتدادی هستند، بازیکنانی که در عین رقابت در اردوهای تیم ملی رفاقت صمیمانه ای با یکدیگر دارند. در واقع رقابت آنها همیشه بر سر گلزنی بوده است. ملمولی نیز تبحر زیادی در گلزنی دارد و یکی از برترین بازیکنان چند سال اخیر به شمار می رود. گلزن تیم ملی فوتسال بانوان خوزستانی است و سابقه کسب عنوان برترین گلزن رقابت های لیگ فوتسال بانوان را نیز در کارنامه خود دارد.

فرزانه توسلی

نمی توان اشاره ای به برترین بازیکنان چند سال اخیر فوتسال داشت و نامی از فرزانه توسلی نبرد، دروازه بانی که در پایان هر فصل از لیگ فوتسال بانوان از سوی اکثر مربیان و بازیکنان بهترین دروازه بان لقب می گیرد. توسلی در مقطعی جایگاه خود را در تیم ملی فوتسال بانوان از دست داد اما به سرعت بازگشت و رقابت تمام عیاری را با بهناز خیاط دروازه بان مشهدی تیم ملی فوتسال بانوان آغاز کرد و در نهایت برنده این رقابت لقب گرفت. اگر تیم ملی فوتسال بانوان به رقابت های جام جهانی کوچک کاستاریکا اعزام شود قطعا توسلی دروازه بان ثابت تیم ملی فوتسال بانوان خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها