وضعیت ذخیره آب در 5 سد تهران

آب سد لار، نصف شد

حجم آب موجود در 5 سد تامین‌ کننده آب تهران با کاهش دوباره به 414 میلیون مترمکعب رسید. آب موجود در مخزن سد لار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 50 درصد کاهش به 25 میلیون مترمکعب رسیده است.
کد خبر: ۷۲۹۴۹۵
آب سد لار، نصف شد

از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 93) تاکنون، از 5 سد تامین‌کننده آب تهران حجم آب موجود در مخزن 3 سد روند کاهشی داشته است به‌ طوری‌ که هم‌ اکنون حجم آب موجود در مخزن سد لار 25 میلیون مترمکعب، سد امیرکبیر (کرج) 101 و ماملو 97 میلیون مترمکعب ثبت شده است.

بر پایه این گزارش، حجم آب ورودی به این سدها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 24 میلیون مترمکعب بوده که این رقم نیز در مقایسه با 26 میلیون مترمکعب ورودی آب در زمان مشابه سال آبی گذشته، 9 درصد کاهش نشان می‌دهد.

حجم کنونی آب موجود در مخازن سدهای تامین‌ کننده آب استان تهران 11 درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

طبق این گزارش، حجم فعلی آب موجود در سدهای لار، امیرکبیر و ماملو به‌ ترتیب 50، 15 و 14 درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

این در حالی است که در سال گذشته ذخیره آب این سدها به‌ ترتیب 51، 119 و 112 میلیون مترمکعب بوده است.

حجم آب موجود در سد طالقان نیز در زمان حاضر 156 میلیون مترمکعب و سد لتیان 35 میلیون مترمکعب ثبت شده که که این سدها نیز در زمان مشابه سال گذشته به‌ ترتیب 155 و 27 میلیون مترمکعب آب داشته‌اند.

مجموع حجم آب 5 سد تامین‌کننده آب تهران در حال حاضر 414 میلیون مترمکعب ثبت شده که این میزان در مقایسه با رقم 464 میلیون مترمکعب آب موجود سدهای تهران در سال گذشته، حدود 11 درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین حجم آب ورودی به این سدها از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 24 میلیون مترمکعب بوده که این رقم نیز در مقایسه با 26 میلیون مترمکعب ورودی آب در زمان مشابه سال آبی گذشته، 9 درصد کاهش نشان می‌دهد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها