کتایون ریاحی به بهانه انتشار نخستین کتاب خود در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور یافت. اخیرا از کتاب داستان ماهی قرمز کوچولو نوشته این بازیگر و نویسنده به زبان فارسی و انگلیسی رونمایی شده است.
کد خبر: ۷۲۹۱۱۱
سفر «کتایون ریاحی» به آلمان برای معرفی کتابش/ تصاویر

کتایون ریاحی درباره کتابش گفته است:

این قصه، قصه‌ رفتن و رسیدن به دریا است و به زبان‌های گوناگون برای کودکان تعریف شده است.

حضور متفاوت کتایون ریاحی در سفر به آلمان برای معرفی کتاب جدیدش/تصاویر

کتایون ریاحی در آلمان

او می‌گوید: «ماهی قرمز کوچولو ادامه ماهی سیاه کوچولو نیست، شاید بتوان گفت ادامه یا نقد آن داستان است.

این کتاب با صدای خود نویسنده داستان‌خوانی شده است که پوریا رحیمیان فرزند کتایون ریاحی موسیقی این پروژه را کار کرده است. کتایون ریاحی داستان «ماهی قرمز کوچولو» را حدود ۳۰ سال پیش نوشته است اما خود می‌گوید حالا زمان چاپ آن فرا رسیده است.

کتایون ریاحی در آلمان

کتایون ریاحی

کتایون ریاحی

کتایون ریاحی

کتایون ریاحیبه گفته کتایون ریاحی انتشارات "شمع و مه" آثار فرهنگی و ادبی به خصوص ادبیات معاصر ایران را به زبان انگلیسی ترجمه و منتشر می‌کند تا تبادل فرهنگی بین ایران و کشورهای مختلف به وجود بیاید. کتایون ریاحی در این جلسه قسمت‌هایی از داستان "ماهی قرمز کوچولو" را برای مخاطبان خواند.

نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت، پنجشنبه نهم اکتبر با حضور نویسندگان ایرانی داخل و خارج از کشور نشست "شب اهل قلم" را برگزار کرد. در این شب "هزار و یک شب" نویسندگانی چون هوشنگ مرادی کرمانی، سید مهدی شجاعی و کتایون ریاحی (از ایران) حضور داشتند. در این نشست آن ها بریده‌هایی از آثار داستانی خود را خواندند و سپس به همراه کتایون ریاحی که به سبب انتشار نخستین کتاب خود در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور یافته بود، در فضایی صمیمانه با حاضران در نشست به گپ و گفت و پرسش و پاسخ پرداختند.»


درباره دنیای تازه ریاحی


کتایون ریاحی بعد از نقش آفرینی در سریال «یوسف پیامبر (ع)» به اوج شهرت و محبوبیت رسید تا حدی که خیلی ها او را به نام «زلیخا» می شناسند. پس از آن او نامه ای نوشت و از دنیای بازیگری خداحافظی کرد.
نوشتن در کنار کارهای خیرخواهانه دلمشغولی تازه این بازیگر است و مرداد ماه نخستین اثرش با عنوان «یک پنجره برای من» منتشر شد. این کتاب شامل هشت نمایشنامه از ریاحی است که با عناوین یک پنجره برای من، آیینه، دنیای آبی، بیداری، دوچرخه، سفر به سرزمین قصه، ضد خاطره و سلام...خداحافظ منتشر شده.این کتاب همچنین شامل یک مقدمه مفصل در پنج بخش نوشته رضا درستکار است که در آن بخش‌های مختلف زندگی ریاحی شرح داه شده است.طراحی جلد این کتاب نیز بنا بر گفته ناشر توسط عباس کیارستمی انجام پذیرفته است.
این ناشر همچنین اثری دیگر از ریاحی را با عنوان «ماهی‌قرمزه» به دو زبان فارسی و انگلیسی ترجمه و در نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال رونمایی شد. «ماهی قرمزه» را کارولین کراسکری به انگلیسی برگردانده و نگین احتسابیان تصویرگری کرده است.
نوشتن در کنار کارهای خیرخواهانه دلمشغولی تازه کتایون ریاحی است. مرداد ماه نخستین اثر او با عنوان «یک پنجره برای من» که شامل هشت نمایشنامه است به بازار آمد. «ماهی‌قرمزه» دیگر کتاب ریاحی است که به دو زبان فارسی و انگلیسی ترجمه و در نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال رونمایی شد.

کتایون ریاحی

کتایون ریاحی

از آغاز بازیگری تا خداحافظی ناگهانی


ریاحی با نویسندگی برای کودکان شروع کرد و با فیلم « خبرچین » به سینما آمد. اما فیلم در نیمه راه متوقف شد و او برای بازی در فیلم « پاییزان » انتخاب شد. عمده محبوبیت و شهرتش اما به سریال های تلویزیونی بازمی گردد . او در مجموعه « پدرسالار» توانست خود را مطرح کند و با بازی در « پس از باران » و « شب دهم » به اوج مجبوبیت رسید. ریاحی پس از پنج سال دوری از سینما با بازی در « شام آخر » فیلم کاندیدای جایزه بهترین بازی نقش اول زن از بیستمین جشنواره فیلم فجر شد.

« این زن حرف نمیزند » دیگر فیلمی بود که توانایی های کتایون ریاحی را به رخ می کشید. او برای بازی در این فیلم هم کاندید جایزه از هفتمین جشن خانه سینما شد. با این حال شاه نقش «زلیخا» در سریال «یوسف پیامبر (ع) » شناسنامه هنری او شده است. (کافه سینما و ستاره ها)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها