وزیر امورخارجه کشورمان گفت: مذاکراتی که ما تاکنون داشتیم همگی مذاکرات حساسی بوده است، این دوره هم مذاکره ای است که می تواند راه را برای رسیدن به توافق نهایی هموارتر کند.
کد خبر: ۷۲۷۳۸۰
ظریف:این مذاکرات می‌تواندراه رسیدن به توافق نهایی را هموارکند

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد جواد ظریف در بدو ورود به فرودگاه وین در جمع خبرنگاران افزود: البته رسیدن به توافق در این مذاکرات بسیار بعید است بخاطر اینکه موضوعاتی که هنوز باقی مانده که باید حل وفصل شوند , موضوعات بسیار زیادی هستند.

وی گفت: همانطور که رییس جمهوری کشورمان مطرح کرد در مورد اصل موضوعات تفاهم کلی وجود دارد, اما انچه که در چند دور اخیر در موردش بحث و گفت وگو شده است در مورد جزییات است ، مواردی مانند حجم غنی سازی , نحوه و زمانبندی رفع تحریم ها که بسیار با اهمیت و حیاتی هستند.

وزیر خارجه ایران گفت: ما امیدواریم که طرف مقابل با پذیرفتن واقعیاتی در که صحنه منطقه ای و بین المللی است و هم واقعیات برنامه هسته ای که ایران که یک برنامه پیشرفته صلح امیز هسته ای است, بتواند به یک راه حل دست پیدا کند که به نفع همه است و ما تمام تلاش خود را بکار خواهیم برد که از این چند روز مذاکره در وین برای حل مشکلات بهترین استفاده را بکنیم .

در ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 قرار است طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه وزیران خارجه ایران و آمریکا با حضور کاترین اشتون، نماینده 1+5 دیدار کنند.

مذاکرات وزیران خارجه ایران و آمریکا روز چهارشنبه (23 مهرماه) در هتل کوبورگ برگزار خواهد شد.

همچنین قرار است صبح روز سه‌شنبه در دیداری جداگانه سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر خارجه کشورمان با وندی شرمن و ویلیام برنز معاونان وزیر خارجه آمریکا پیش از ملاقات سه جانبه وزیران خارجه دیدار کنند.

امشب نیز آقای ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر سر میز شام به گفت‌وگو و رایزنی خواهند پرداخت.

فردا (چهارشنبه) نیز نشست سه جانبه‌ای با حضور آقای ظریف، جان کری و کاترین اشتون در این شهر برگزار خواهد شد.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه،‌ حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی، داود محمدنیا مشاور وزیر خارجه، محمد امیری مدیر کل امور پادمان‌های سازمان انرژی اتمی و پژمان رحیمیان مدیرکل حوزه ریاست سازمان انرژی اتمی، (اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای) و همچنین امیرحسین زمانی‌نیا و جمشید ممتاز مشاوران حقوقی در این رایزنی‌ها حضور دارند.

درباره نتایج مذاکرات نباید پیش داوری با جنبه ظاهری داشت

وزیر خارجه ایران در فرودگاه وین با رد این مطلب که مذاکرات وین 5و 6و مذاکرات نیویورک تقربیا بدون نتیجه محسوس و ملموسی به پایان رسید , افزود : ما همه این مذاکرات را با هدف حل و فصل موضوعات شروع می کنیم و تاحدودی هم پیش می رویم.

ظریف گفت: اینکه نتیجه مملوس به نظر نمی رسد علت آنست که نتیجه زمانی ملموس است که توافق حاصل شود. به همین خاطر در مذاکرات ژنو هم پیش بینی کردیم هیچ توافقی وجود ندارد تا روی همه موضوعات توافق شود.

ظریف گفت : این گمانه زنی ها که مذاکرات, نتیجه ملموس داشت یا نداشت , پیشداوری هایی است که بیشتر جنبه ظاهری دارد .

وی تصریح کرد: مذاکرات نیویورک مذاکرات بسیار خوبی بود و ما توانستیم درخصوص جزییات بسیاری از موضوعات بیشتر بحث کنیم و زمینه برای بعضی توافقات ایجاد شد, ولی به دلیل وجود بسیاری از اختلافات هنوز ما به توافق در موضوعات نرسیده ایم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها