به تازگی آسیب پذیری خطرناکی در تمامی وسایلی که از پرت های یو اس بی استفاده می‌کنند، شناسایی شده که به BadUSB مشهور است و میلیون ها نفر را در معرض خطر قرار داده است
کد خبر: ۷۲۷۰۰۶
حفره خطرناک پورت‌های USB در کمین میلیون‌ها کاربر

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از تک تایمز، حفره یاد شده در ماه جولای شناسایی شد و هکرها با سوءاستفاده از آن به هر ابزاری که از این طریق به دیگر وسایل متصل می‌شود حمله کنند. با توجه به انتشار آنلاین کدهای مربوط به این مشکل احتمال می رود که سوءاستفاده از آن تشدید شود.

اولین بار محققی به نام کارستن نول در ماه آگوست از وقوع این مشکل مطلع شد و با شرکت در کنفرانس امنیتی بلاک هت آن را به اطلاع دیگران رساند. بدافزاری که از این طریق به دیگر وسایل الکترونیک منتقل می شود هم خطرناک و هم غیرقابل ردگیری است.

آسیب پذیری BadUSB می تواند صفحه کلیدها، موشواره ها، حافظه های فلاش و خارجی، سخت افزارهای شبکه ای، ابزار کنترل بازی یا هر وسیله دیگری که به پورت یو اس بی متصل می‌شود را آلوده کند. نکته نگران کننده این است که هنوز راه حل قطعی برای مشکل یاد شده پیدا نشده ، زیرا تهیه وصله نرم افزاری برای حفره BadUSB اساسا امکان ندارد.

تنها راه حل برای رفع این مشکل افزودن یک لایه میان افزار جدید به یو اس بی است که آن هم مستلزم ارتقای کامل استانداردهای آن است و شاید انجام این کار سالها به طول انجامد.

منبع: خبرگزاری فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها