اگر مدام در حال پس‌انداز کردنید و نمی‌توانید از خرید کردن لذت ببرید، گرفتار خساست شده‌اید که نوعی بیماری وسواسی است. البته در مباحث مالی و پولی، شخصیتهای دیگری علاوه بر اشخاص خسیس نیز وجود دارند. برای شناخت این اشخاص مطالعه آنچه در پی آمده مفید است.
کد خبر: ۷۲۶۳۴۴
شناخت انواع شخصیت‌های پولی

جام جم سرا به نقل از بهار:


نوع اول: نگران
اگر هر روز نگران کسب درآمدید و مدام به این فکر می‌کنید چگونه از مشکلات مالی‌تان بکاهید و حتی در بهترین زمان روزتان نیز لحظه‌ای از یاد پول غافل نمی‌شوید، بنابراین شما از نظر امور مالی شخصی نگران هستید. افراد نگران در خرج کردن پول بسیار مقتصد و دقیق هستند و به دلیل این‌که در کسب درآمد پشتکار دارند جلوی خطاهای مالی‌شان را بخوبی می‌گیرند. اما جنبه منفی این ویژگی این است که نگرانی موجب افزایش هورمون استرس شده و از توانایی سیستم ایمنی بدن می‌کاهد و سلامت و خواب فرد را به خطر می‌اندازد.

باید هرچه سریع‌تر دست از نگرانی بردارید تا با این نوع رفتار خود را بیمار نکنید که در آن صورت حتما گرفتار اوضاع بد مالی خواهید شد. برای این‌که بتوانید این نوع نگرانی را از خود دور کنید باید به جای این‌که به بی‌پولی و گرفتاری مالی فکر کنید به لحظه حال توجه کرده و از زندگی‌تان لذت ببرید. اما در عین حال به محض یافتن فرصتی برای پول درآوردن، آن را از دست نداده و تلاش لازم را انجام بدهید.


نوع دوم: طفره‌رو
آیا در تصمیم‌گیری‌های مالی‌تان مدام طفره می‌روید یا صورتحساب‌هایتان بدون پرداخت روی هم تلنبار می‌شود و این‌که در خصوص برنامه‌ریزی‌های مالی دچار مشکل می‌شوید؟ اگر این‌طور است باید گفت شما درخصوص مسائل مالی طفره‌رو هستید. این افراد هرگز ذره‌ای به دل خود نگرانی راه نمی‌دهند و با خود می‌اندیشند هرچه پیش آید، خوش آید. جنبه خوب این تفکر این است که هرگز دچار اضطراب و عوارض ناشی از آن نمی‌شوند، اما انجام ندادن تعهدات مالی سرانجام برای فرد دردسرساز می‌شود. مسئولیت‌های مالی‌تان را بپذیرید تا آرامش‌تان واقعی باشد.


نوع سوم: معتاد به ولخرجی
اگر نمی‌توانید در برابر خرج کردن مقاومت کنید و حتی با خرج کردن بیش از حد احساسات خشم، اندوه و تنهایی‌تان را کنترل می‌کنید باید گفت که شما به ولخرجی معتاد هستید. این افراد هیجان خرج کردن را به امنیت مالی ترجیح می‌دهند. در واقع بیشتر افرادی که از اعتماد به‌نفس پایینی برخوردارند و موضوعاتی عذاب‌شان داده و افسرده هستند در خرج کردن زیاده روی می‌کنند و کنترلی روی آن ندارند. آنها می‌خواهند با این کار حفره‌های خالی زندگی‌شان را پر کنند که البته بی‌فایده است. این نوع خرج کردن که ریشه احساسی و روحی دارد با کمک مشاوره، درمان شدنی است. در کنار این درمان سعی کنید مهارت مدیریت مالی را نیز بیاموزید.


نوع چهارم: خسیس
اگر مدام در حال پس‌انداز کردن هستید و نمی‌توانید از خرید کردن لذت ببرید شما گرفتار خساست شده‌اید که نوعی بیماری وسواسی است. البته افراد خسیس در پس‌انداز کردن بسیار مهارت دارند و پول‌شان را به قول خودشان برای روز مبادا نگه می‌دارند اما باید گفت که آنها به طور کلی از خرید کردن، تعطیلات رفتن و کنار دیگران به تفریح و پول خرج کردن مشغول شدن، ذره‌ای لذت نمی‌برند. زندگی به کام این افراد و خانواده‌شان به معنای واقعی تلخ است.

زمانی که پس‌انداز کردن به خساست تبدیل شود، خرج کردن به معضلی تبدیل می‌شود که فرد مبتلا را بسیار عذاب می‌دهد. او حتی نمی‌تواند برای مایحتاج خود هزینه کند و همیشه به دلیل از دست دادن پول در هراس است. هرگز بخشنده نیست و نمی‌تواند شیرینی بخشش به نیازمندان را تجربه کند. چنین فردی هرگز نمی‌تواند شاد و سعادتمند باشد و زندگی‌اش به جهنم تبدیل می‌شود.


نوع پنجم: هوشمند
و بالاخره اگر شما می‌دانید کجا سرکیسه را شل کنید و کجا مراقب پول‌هایتان باشید در این گروه قرار می‌گیرید. شما در خرج کردن هوشمندانه عمل می‌کنید. در این کار متعادل هستید و افراط و تفریط در شما دیده نمی‌شود. اگر برای انجام دادن موضوعی مناسب و منطقی پول لازم باشد براحتی هرقدر نیاز باشد خرج می‌کنید. اما اگر منطقی در کار نبینید، امکان ندارد پولی صرف کنید. به نظر می‌رسد ذاتا می‌دانید پول‌تان را چگونه مدیریت کنید. افرادی که در خرج کردن پول هوشمندانه رفتار می‌کنند همیشه از آرامش و اطمینان کافی برخوردارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها