کرباسیان: در سال‌‌های قبل حدود 600 میلیون دلار و امسال کمتر از 7 میلیون دلار واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی داشتیم

پرونده واردات خودروهای پرمصرف بسته شد

رییس کل گمرک ایران از وجود تعدادی از خودروهای 2500 سی سی در گمرکات کشور به صورت متروکه خبر داد و گفت: تمام این خودروها مرجوع می شوند.
کد خبر: ۷۲۶۲۶۸
خودروهای 2500 سی سی موجود در گمرکات مرجوع می شوند

به گزارش ایرنا، مسعود کرباسیان در جمع خبرنگاران، افزود: صاحبان این خودروها افراد حقیقی و حقوقی هستند البته تعداد افراد حقوقی کمتر است.

وی با تاکید بر اینکه گمرک مسوول ارایه مجوز واردات این خودروها نیست، تصریح کرد: هرچند برخی اعلام کردند که خودرو ها قبل از اعلام ممنوعیت واردات، مجوز دریافت کرده اند اما مصوبه دولت برای ممنوعیت واردات این خودروها از صراحت لازم برخوردار است.

گمرک تخصصی نفت در تهران راه اندازی شد

وی درباره تشکیل گمرک تخصصی نفت نیز گفت: از آنجا که گمرک مجوز انبارهای اختصاصی را صادر می کند، بنابراین هر تولیدکننده می تواند در صورت دارا بودن مشخصات به جای پرداخت هزینه های انبار، دارای یک گمرک اختصاصی زیر کلید گمرک باشد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از راه اندازی گمرک اختصاصی نفت در تهران خبر داد و گفت: اگر درخواست های دیگری در این خصوص دریافت شود طبق روال بررسی و در صورت مطابقت با ضوابط گمرک مجوز فعالیت آن زیر کلید گمرک صادر خواهد شد.

وی درباره گمرکات تخصصی اظهار داشت: گمرک تخصصی گمرکی است که دستگاه هایی که باید مجوز صادر کنند می توانند آن را دارا باشند، به عنوان مثال کانون پرورش فکری کودکان اعلام می کند در مناطق و گمرکات خاص امکان ارزیابی اسباب بازی را دارد، بنابراین اسباب بازی از طریق همان گمرکات وارد می شود.

کرباسیان تصریح کرد: بنابراین گمرک تخصصی گمرکی است که توان ارزیابی در آن وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه واردات خودرو از هر گمرکی امکان پذیر نیست، گفت: از آنجا که خودرو باید از نظر سی سی موتور و یا موارد دیگر مورد ارزیابی قرار گیرد تنها باید از برخی از گمرکات وارد شود.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به وجود گمرکات اختصاصی در کشور، افزود: به عنوان مثال برخی از کارخانه های تولیدی همانند ایران خودرو اعلام می کنند واردات خود را به جای آنکه در بنادر با هزینه بالا نگهداری کنند، فضایی برای آنها ایجاد تا زیر نظر گمرک پلمپ شود.

وی گفت: 126 کارخانه هم اکنون دارای گمرکات اختصاصی هستند که این امر منجر به کاهش هزینه های انبارداری آنها می شود، ضمن آنکه با حداقل تضمین فعالیت خود را انجام می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها