احمدی مقدم از کنترل کامل مرزهای شرقی و غربی کشور تا پایان سال خبر داد

انتقال اقدامات تروریستی از داخل کشور به مرزها

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ حضور سازمان یافته‌ای در مرزها داریم و تا پایان سال مرزهای غربی و شرقی کشور به طور کامل کنترل می‌شود.
کد خبر: ۷۲۵۹۵۸
انتقال اقدامات تروریستی از داخل کشور به مرزها

به گزارش واحد مرکزی خبر ، سردار اسماعیل احمدی مقدم شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه هم اکنون حدود 80 درصد مرزها کنترل می شود افزود:‌ اقدامات تروریستی در گذشته در داخل کشور صورت می گرفت اما اکنون در نقطه صفر مرزی است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: البته برای کنترل مرزها به 3 هزار میلیارد تومان و یکصد هزار نیرو نیاز داشتیم که تأمین نشد.

سردار احمدی مقدم درباره مشخصات پلیس دانش بنیان افزود‌: هر سازمانی که بخواهد پیشتاز و سرآمد باشد چاره ای جز حرکت در مسیر علم و فناوری ندارد.

وی گفت: هر ‌نقشه راه و طراحی راهبرد، نیاز به علم دارد که این موضوع در نیروی انتظامی اجرا می شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه 300 عضو هیات علمی دانشگاه ها و 16 نشریه علمی پژوهشی در نیروی انتظامی فعال هستند افزود:‌همه فعالیت های این نیرو علمی انجام می شود و ‌نیروی انتظامی یکی از پیشتازهای عرصه فناوری اطلاعات در کشور است.

وی با بیان اینکه 70 هزار نفر در نیروی انتظامی مشغول خدمت هستند گفت: مشکل ما در بحث نیروی سرباز حدود 12 درصدی است که سربازی نمی آیند.

سردار احمدی مقدم افزود: افزایش مدت خدمت سربازی به 24 ماه و محدود کردن معافیت ها از سوی ستادکل نیروهای مسلح در جهت تأمین نیروی قوای مسلح بوده است.

وی گفت: تاکنون با افرادی که خدمت نمی آیند سخت گیرانه رفتار نکرده‌ایم و باید در این زمینه تجدید نظر کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود:‌البته افزایش مدت خدمت سربازی برای مناطق آرام به 24 ماه افزایش یافته و برای سربازانی که در مناطق سخت خدمت می کنند تشویق و تخفیف هایی در نظر گرفته شده است.

سردار احمدی مقدم با اشاره به آغاز فعالیت رسمی پلیس فتا از سال 90 گفت: اکنون 90 درصد جرایم سایبری در کشور کشف می‌شود که در دنیا این میزان به طور میانگین 20 تا 30 درصد است.

وی افزود: در سال 90 سه هزار و پانصد در سال 91 شش هزار و در سال 93 تاکنون شش هزار و پانصد پرونده کشف و بررسی شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال این میزان به 15 هزار پرونده افزایش یابد.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه بیشتر جرایم سایبری در زمینه مالی است گفت:‌ با 120 پلیس در دنیا در این باره به صورت مستقیم و زنده ارتباط داریم.

وی افزود: پلیس فتا نفوذپذیری درگاه های اینترنتی را کنترل و به مردم در این زمینه هشدارهای لازم را می‌دهد.

سردار احمدی مقدم در ادامه با بیان اینکه در تهران 10 تا 15 هزار معتاد بی خانمان وجود دارد گفت: باید از ظرفیت های اجتماعی برای ایجاد مراکز معتادان رها شده استفاده کنیم.

وی افزود: اگر همه سازوکارهای پیش بینی شده در قانون برای معتادان اجرا شود موضوع قابل حل است.

سردار احمدی مقدم درباره ایجاد قرارگاه سرقت گفت: با توجه به بحران اقتصادی در سال 91 و 92 این بحران آثار نامطلوبی در بخش سرقت داشت و آمار این جرم سالی 22 درصد افزایش داشت اما امسال در مقایسه با شش ماه سال گذشته این جرم یک درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در بحث کشف جرم سرقت نیز شش درصد افزایش داشته ایم.

سردار احمدی مقدم گفت: در سال 89 و با هدفمند کردن یارانه ها جرم سرقت 10 درصد کاهش یافت اما مشکلات اقتصادی آثار نامطلوبی بر آمار سرقت داشته است.

وی افزود:‌در سال های اخیر جرایم خشن، سرقت های مسلحانه وسرقت به عنف کاهش داشته است.

سردار احمدی مقدم درباره خطر تروریست در اطراف مرزهای کشور گفت: سالهاست که با تروریست در مرزها رو به رو هستیم و این بحث جدیدی نیست.اما نیروی انتظامی در مجموعه ای از سپاه، ارتش و وزارت اطلاعات شبکه سازی بسیار خوبی برای مبارزه با تروریست دارد.

وی درباره ارائه تسهیلات به کارکنان نیروی انتظامی افزود: افرادی که 9 سال در این نیرو خدمت کرده باشند 45 میلیون تومان تسهیلات مسکن بدون بهره دریافت می کنند و برای کارکنان این نیرو امکانات رفاهی و تفریحی ایجاد شده است.

سردار احمدی مقدم درباره سامانه 110 و 197 نیز گفت: در مجموع ماموران نیروی انتظامی در هشتاد درصد تماس های مردم زیر 15 دقیقه به محل می رسند اما 14درصد بیش از نیم ساعت زمان می برد که مأمور در محل حاضر شود.

وی افزود:‌ در این زمینه سامانه به صورت اتفاقی (رندوم) از دو درصد مردم درباره حضور مأمور سوال می کند که اگر مردم نارضایتی خود را درباره عملکرد مأمور نیروی انتظامی اعلام کنند به شدت با وی برخورد خواهد شد.

سردار احمدی مقدم درباره همکاری نیروی انتظامی با دولت گفت: نیروی انتظامی بازوی قوی دولت ها در اجرای قوانین و اکنون چالش ما عمل به قانون است.

وی افزود: با دولت یازدهم تعامل خوبی برقرار است البته در روزهای اخیر درباره شماره گذاری خودروها مسائلی وجود داشت اما در کل بسیار همراه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها