جام جم ورزشی: نتیجه‌ رزمی کاران ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون نشان می‌دهد که این رشته‌ها سهم زیادی در مدال آوری کاروان ایران داشتند و تکواندو بهترین نتیجه‌ و جودو بدترین نتیجه‌ تاریخ خودشان را در این رقابت‌ها گرفتند.
کد خبر: ۷۲۴۴۵۰
تکواندو بهترین فدراسیون رزمی در اینچئون، جودو بدترین

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی 2014 در اینچئون کره جنوبی به پایان رسید و در نهایت کاروان ایران با 21 مدال طلا، 18 نقره و 18 برنز در مکان پنجم قرار گرفت که از این تعداد مدال، هشت مدال طلا، هشت مدال نقره و پنج برنز حاصل کار رشته‌های رزمی بود.

مدال آوری رشته‌های رزمی باز هم ثابت کرد که این رشته‌ها سهم بسیاری در تغییر جایگاه ایران در بازی‌های آسیایی دارند.

نتیجه‌ مدالی رشته‌های رزمی ایران حاضر در بازی‌های آسیایی نشان داد که تکواندو با کسب چهار مدال طلا بهترین نتیجه‌ و جودو بدون کسب حتی یک مدال برنز بدترین نتیجه‌ تاریخ خود در بازی‌های آسیایی را کسب کردند.

در این گزارش عملکرد مدالی رشته‌های مختلف رزمی نسبت به بازی‌های آسیایی گوانگجو را بررسی می‌کنیم.

* تکواندو

گوانگجو، سه طلا، دو نقره و چهار برنز.

اینچئون، چهار طلا، دو نقره و یک برنز.

این نتیجه‌ بهترین نتیجه‌ تاریخ تکواندو به لحاظ کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی است. البته تیم بانوان تکواندوی ایران هم نتیجه‌ خوبی را کسب کرد و از پنج نماینده‌ای که داشت دو مدال نقره و یک برنز گرفت.

* بوکس

گوانگجو، سه برنز

اینچئون، دو نقره و یک برنز

این رشته نسبت به بازی‌های آسیایی گوانگجو عملکرد بهتری داشت، اما باز هم نتیجه‌ خوبی نگرفت، چرا که آنها در بازی‌های آسیایی 2006 دوحه موفق به کسب مدال طلا شده بودند. این نتیجه‌ بوکس بهترین عملکرد طی چهار سال گذشته این رشته است که توانسته در یک مسابقه رسمی مهم به مدال نقره دست پیدا کند.

* کاراته

گوانگجو، دو طلا، دو برنز

اینچئون، سه طلا، دو برنز

کاراته در این دوره عملکرد بهتری نسبت به گوانگجو داشت و به قول‌هایی که داده بود عمل کرد. هر چند کاراته‌ ایران سابقه کسب سه مدال طلا در بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد. آنها سال 2006 در دوحه قطر هم سه طلا گرفته بودند.

* ووشو

گوانگجو، سه طلا، سه برنز

اینچئون، یک طلا، دو نقره و یک برنز

ووشو هم نسبت به بازی‌های آسیایی گوانگجو عملکرد ضعیف‌تری داشت به ویژه در بخش ساندا. مسئولان فدراسیون ووشو هم از عملکرد تیمشان چندان راضی نیستند، اما باز هم قبول نکردند که ضعیف ظاهر شدند. هر چند عذرخواهی سرمربی تیم ملی ساندا نشان می‌دهد که آنها قبول دارند باید عملکردشان بهتر بود. البته این عملکرد ضعیف بیشتر به بخش ساندا برمی گردد که این طلاها را در گوانگجو کسب کرد و در اینجا نتوانست تکرار کند. در تالو ورزش ایران تنها یک برنز در کارنامه کسب کرد.

* جودو

گوانگجو، یک نقره و یک برنز

اینچئون، بدون مدال

جودو در پنج دوره‌ای که در بازی‌های آسیایی حضور داشته، همیشه موفق به مدال آوری شده است. حتی اگر یک مدال باشد، اما در این دوره آنها ضعیف‌ترین نتیجه‌ تاریخ خود را گرفته‌اند و از پنج نماینده ای که داشتند حتی یک برنز هم نگرفتند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها