شهرام جزایری که 11 سال پیش به اتهامات مختلف محکوم و زندانی شده بود، صبح دیروز آزاد شد.
کد خبر: ۷۲۴۲۴۹
شهرام جزایری آزاد شد

به گزارش ایرنا، سید محمود علیزاده‌طباطبایی، وکیل مدافع شهرام جزایری پیشتر گفته بود محکومیت موکلش هفدهم مهر به پایان می‌رسد.

تحصیل مال از طریق نامشروع، پرداخت رشوه به دفعات و به افراد مختلف، تحصیل معافیت از خدمت نظام وظیفه عمومی به صورت متقلبانه، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی، تصرف غیرمجاز در اموال و وجوه توقیف شده و خروج غیرمجاز از مرزهای کشور اتهامات شهرام جزایری بود که بابت این اتهامات به 11 سال حبس تعزیری، رد مبلغ 48 میلیون و 600 هزار و 185 دلار آمریکا به بانک ملی ایران و صندوق ضمانت صادرات، پرداخت جزای نقدی معادل دو برابر این مبلغ (9 میلیون و 200 هزار و 370 دلار آمریکا) به صندوق دولت جمهوری اسلامی ایران و محرومیت از فعالیت بازرگانی در بخش صادرات و واردات و نیز محرومیت از اخذ هرگونه تسهیلات بانکی اعم از ریالی و ارزی به مدت ده سال محکوم شد.

تشدید فشار لابی ضدایران به اوباما

354 عضو مجلس نمایندگان آمریکا از اوباما خواسته‌اند در روند مذاکره با ایران سختگیری‌های بیشتری اعمال کند.

به گزارش فرآرو به نقل از رویترز، نمایندگان عمدتا جمهوری‌خواه در این نامه‌ که پس از سفر نتانیاهو به واشنگتن برای جان کری، وزیر خارجه این کشور ارسال شده، تصریح کرده‌اند که ایران باید به‌طور کامل به پرسش‌های آژانس درباره جوانب نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای خود پاسخ بدهد.

به گزارش فارس و به نقل از وبگاه خبری ویووز، همزمان با انتشار این نامه، جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد و از چهره‌های جمهوری‌خواهی که به موضعگیری‌های ضدایرانی‌اش مشهور است در سخنانی خواستار حمایت از عناصر مخالف نظام ایران شد.

صهیونیست‌ها دوباره تهدید نظامی کردند

پس از آن‌که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی گفته بود در صورتی که توافق احتمالی ایران و گروه 1+5 مورد رضایت تل‌آویو نباشد، اسرائیل ممکن است از گزینه نظامی استفاده کند، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز در مصاحبه با روزنامه «یدیعوت آحارونوت» بار دیگر مدعی شد که ارتش این رژیم برای اقدام نظامی علیه ایران آماده است.

به گزارش فارس، بنی گانتز افزوده است: «ما باید در رابطه با تهدید ایران که همچنان پابرجاست، واقع‌بین باشیم.» این در حالی است که رویترز دیروز نوشت: نتانیاهو در موضوع ایران هسته‌ای روزبه‌روز منزوی‌تر شده است.

پورمحمدی: دولت را با دید رقابت نقد نکنیم

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان گفت: وجود اختلاف سلیقه در تمام جوامع امری طبیعی است، اما باید توجه داشته باشیم که دولت تدبیر و امید را نباید از دید رقابتی به تیغ نقد بکشیم.

به گزارش مهر، وی افزود: امروزه با استفاده از سیاست‌های سنتی و تخمین و حدس و گمان نمی‌توان کشور را اداره کرد و این امر در تمامی کشورهای توسعه یافته دنیا نیز مورد توجه است.

نشست 5 نهاد نظارتی در مورد بابک زنجانی

علی مروی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، به وضع رسیدگی به پرونده بابک زنجانی اشاره کرد و گفت: مقرر شده از دستگاه‌های مرتبط همچون قوه قضاییه، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات دعوت کنیم تا با حضور در کمیسیون انرژی در مورد آخرین وضع این پرونده گزارش دهند.

جایگاه ایران به روایت معاون بان‌کی‌مون

جان الیاسون، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ با بخش انگلیسی شبکه خبری العربیه بر نقش مهم ایران برای حل و فصل مسائل مختلف منطقه تاکید کرد.

به گزارش تسنیم، او تاکید کرد که گفت‌وگوی تهران و ریاض اهمیت زیادی دارد.

آخرین خبرها از سلامتی آیت‌الله مهدوی‌کنی

سیدمحمود میرلوحی، مسئول دفتر آیت‎الله مهدوی‎کنی گفت: آیت‎الله مهدوی‌کنی با درخواست پزشکان، چشمان خود را باز و بسته کرد.

به گزارش مشرق، وی با اشاره به بهبود وضع رئیس مجلس خبرگان ابراز کرد: ایشان اکنون روزی ده تا 15 ساعت بدون دستگاه تنفس می‎کنند.

توصیه ضدایرانی واشنگتن‌پست به اوباما

همزمان با رو به پایان بودن ضرب‌الاجل توافق هسته‌ای ایران و 1+5، رسانه‌های غربی مواضع متفاوتی در این خصوص اتخاذ می‌کنند.

به گزارش فارس، روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت که آمریکا باید رویکرد چند سال اخیر خود در برابر ایران از جمله فشار تحریم‌ها را حفظ کند.

این درحالی است که اریکا فین، تحلیلگر مسائل هسته‌ای در مطلبی در پایگاه خبری «هیل»، با اشاره به نزدیک بودن ضرب‌الاجل توافق هسته‌ای با ایران، نوشته است که دیپلماسی تنها راه‌حل مناسب این مساله است و کنگره آمریکا نباید در مسیر مذاکرات کارشکنی کند.

همزمان دیوید فرام، نویسنده سخنرانی معروف جورج بوش، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که ایران را «محور شرارت» نامید، در مقاله‌ای نوشته است: باید حاکمان ایران را ستود. آنها در آستانه کسب یک پیروزی دیپلماتیک شگفت‌انگیز در برابر ایالات متحده هستند.

تشکیل «اتحادیه احزاب اسلامی جهان»

حسن غفوری‌فرد، عضو کمیته دائمی اتحادیه احزاب سیاسی آسیا از تشکیل اتحادیه احزاب اسلامی جهان خبر داد و گفت: نخستین نشست عمومی احزاب اسلامی جهان تا دو ماه آینده در تهران برگزار می‌شود. او به تسنیم گفت که نشست این اتحادیه همزمان با اجلاس آینده مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها