تاکنون ۱۶۵۰۰ متقاضی ازدواج ثبت نام کردند

جزئیات سایت همسان گزینی

۱۵ شاخصی که نامزد‌ها ثبت می‌کنند

جزئیات طرح همسان گزینی در ازدواج اعلام شد

دبیر کارگروه تخصصی سند ملی مشاوره ازدواج، ضمن تشریح مراحل مختلف طرح ملی همسان‌گزینی از جمله ارجاع به مشاور و بسته‌های آموزشی آن، گفت: ۵ بسته آموزشی برای این طرح طراحی کرده‌ایم که بسته اول باعث افزایش انگیزه ازدواج می‌شود. این در حالی است که برخی افراد به اجبار و خواسته دیگران مایل به ازدواج هستند.
کد خبر: ۷۲۳۹۰۹
جزئیات طرح همسان گزینی در ازدواج اعلام شد

جام جم سرا: کمن در نشست تخصصی از همسان‌گزینی تا هم‌سری افزود: ابتدای طرح، ثبت‌نام از متقاضیان انجام می‌شود و بلافاصله از آنان آزمون سلامت عمومی گرفته می‌شود. بنابراین از آغاز کار صد درصد مراجعان غربالگری می‌شوند و ممکن است در ابتدا مشخص شود که فرد شرایط خوبی برای ازدواج ندارد. بنابراین به مشاوران ارجاع داده می‌شود.

دبیر کارگروه تخصصی سند ملی مشاوره ازدواج اضافه کرد: اگر فرد مشکلی نداشته باشد به واسطه آن برای بررسی سلامت و صلاحیت ارجاع داده می‌شود. اگر واسطان احساس کنند که فرد بهتر است به مشاور مراجعه کند او را به مشاور ارجاع می‌دهند.

وی اظهار کرد: در ادامه بسته آموزشی به صورت فلش پلیر در سایت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و در ادامه آزمون از آنان گرفته می‌شود. مرحله بعدی مربوط به محاسبات هوشمند همسان‌گزینی است. در این مرحله سیستم مناسبت‌ترین فرد را از جمعیت آماری پیدا می‌کند؛ البته قبل از معرفی آن بسته آموزشی ۲ به فرد ارائه و در ادامه آزمون شماره ۲ انجام می‌شود. بسته آموزشی شماره ۲ درباره مدت و مراحل آشنایی تا عقد، آسیب‌شناسی انتخاب و تصمیم احساسی- عاقلانه است. آزمون ۲ نیز در جهت خودآگاهی بیشتر انجام می‌شود، چراکه خودآگاهی در موفقیت ازدواج موثر است.

او افزود: مرحله بعدی معرفی فرد به خانواده از سوی واسطین است و دختر و پسر به مشاور ارجاع داده می‌شوند. علاوه بر آن بسته آموزشی شماره ۳ شامل روش‌های شناخت، باید‌ها و نباید‌ها در گفت‌وگو، باید‌ها و نباید‌ها در تحقیق و محقق و اشتباهات رایج فرایند آشنایی به آنان ارائه می‌شود. در صورت تأیید خانواده و مشاور دختر و پسر به مرحله عقد می‌رسند؛ اما اگر آنان این پیوند را تأیید نکنند دختر و پسر برای بررسی‌های بیشتر به مشاور ارجاع داده می‌شوند.

دبیرکارگروه تخصصی سند ملی مشاوره ازدواج در ادامه گفت: در صورت تأیید خانواده‌ها بسته آموزشی ۴ که درباره آموزش‌های دوران عقد است به زوجین ارائه می‌شود. پس از ۶ ماه از جاری شدن صیغه عقد وضعیت زوجین پیگیری می‌شود و در صورت رضایت زناشویی آنان، بسته آموزشی ۵ درباره آموزش استحکام خانواده به آنان ارائه و آزمون شماره ۳ نیز برگزار می‌شود. اگر آزمون نشان دهد که رضایت زناشویی میان زن و مرد وجود ندارد، آنان به مشاور متخصص ارجاع داده می‌شوند.

او اضافه کرد: دومین مرحله پیگیری ازدواج ۱۲ ماه پس از عقد است. اگر آن‌ها مشکل خاصی نداشته باشند پیش‌بینی می‌شود که زندگی موفق و پایداری داشته باشند، درغیر این صورت به مشاور متخصص برای زوج‌درمانی ارجاع داده می‌شوند.

کمن در پایان گفت: این طرح تنها مختص افرادی نیست که دنبال همسان‌گزینی هستند بلکه مشاوران می‌توانند افرادی را که برای مشاوره ازدواج به آنان مراجعه می‌کنند نیز وارد این طرح کنند. در مراکز مشاوره پیگیری پس از ازدواج صورت نمی‌گیرد؛ اما در این طرح وضعیت زوجین پس از ازدواج پیگیری می‌شود.


لزوم حفظ حرمت اشخاص بویژه دختران در طرح همسان گزینی

به گزارش جام جم سرا، علیرضا طالب‌پور مدیر سایت تبیان نیز در نشست تخصصی از همسان‌گزینی تا همسری، با بیان این مطالب که در طرح ملی همسان‌گزینی حرمت اشخاص به‌ویژه دختران حفظ می‌شود و غیرانتفاعی بودن، شرط اصلی حضور واسطه‌های ازدواج در این طرح است، اظهارکرد: ما تلاش می‌کنیم در طرح ملی همسان‌گزینی و هم‌سری دختران و پسران را با حفظ شئون اسلامی به یکدیگر پیوند دهیم. به‌جای اینکه در ابتدا دختران و پسران را به هم معرفی کنیم، واسطه‌های این دو را با یکدیگر مرتبط می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در طرح ملی همسان‌گزینی تا همسری ازدواج‌های محکمتری صورت می‌گیرد، گفت: برای این طرح جلسات کار‌شناسی متعددی برگزار شده و یکی از شبکه‌های موجود در آن شبکه هیأت امناست که به افراد معتمد در شهر‌ها و استان‌های مختلف کشور اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس سایت تبیان با اشاره به عقد قرارداد با سازمان ثبت احوال اظهار کرد: با این سازمان قرارداد بستیم تا هر کس وارد سایت همسرگزینی می‌شود از طریق ثبت احوال کد ملی و محل زندگی آن‌ها چک می‌شود. هسته اصلی این طرح حدود ۱۲۰ نفر هستند که افرادی سر‌شناس و مورد اعتماد محسوب می‌شوند. علاوه بر آن از طریق مساجد، دانشگاه‌ها، کانون مدارس اسلامی نیز می‌توان به عنوان شبکه‌های موجود در کشور در اجرای این طرح بهره برد.

طالب‌پور با بیان اینکه امنیت اطلاعات در طرح همسان‌گزینی تضمین شده است، اظهارکرد: با بهره‌گیری از این طرح شانس ازدواج، انتخاب کردن و انتخاب شدن بالا می‌رود و بهترین افراد برای متقاضیان انتخاب می‌شوند، شروع این طرح خردادماه سال ۹۲ بود و نشست‌های مختلفی را بدین منظور برگزار کردیم و شبکه مجازی واسطه‌ها افتتاح شد.

وی افزود: ۱۵ شاخص مانند سن، تأهل، تندرستی، میزان تقید دینی برای ثبت‌نام در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر شبکه اجتماعی برای واسطه‌ها طراحی شده که فقط خود آن‌ها به این شبکه دسترسی دارند. واسطه‌ها به جای اینکه وقت خود را صرف نوشتن اطلاعات متقاضیان بکنند امکانی را فراهم می‌آورند که شخص اطلاعاتش را وارد سایت کند و از این طریق آن‌ها را در اختیار واسطه ازدواج قرار دهد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
۰
۰
من با سن بیشتر از 30 سال و با مدرك كارشناسی و بیكار چطور به خودم جرات بدم و حتی به ازدواج فكر كنم؟؟؟؟
دیگه حال ندارم دنبال كار بگردم.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
۰
۰
با بهنام كاملا موافقم مسئولین باید یه فكری به حال بیكاری بكنن بعد دم از ازدواج و بچه دارشدن بزنن نمیدونم واقعا توجه ندارن یا صرف نداره توجه كنن
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
۰
۰
در این طرح باید موضوع عدم سوء پیشینه لحاظ گردد یعنی افراد داوطلبانه اجازه دهند مرجعی مانند دفاتر ثبت ازدواج استعلام از طرفین یا یكی از آنان را بعمل آورد ،آنوقت زوج و زوجه با خیال راحت زندگی مشترك را شروع خواهند كرد .
زز
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
۰
۰
من هم با حرف رضا و بهنام كاملا موافقم ، دوتا فرزند لیسانس دارم كه با سختی خرج دانشگاه شان را دادم حالا هم هردو بیكارند ، امثال من توی جامعه ما كم نیستند لطفا اول فكری به حال شغل جوانان داشته باشید ، همسر گزینی پیشكشتان!!!!!!!!!!!!!
taher
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
۰
۰
لطف كنید اطلاعات بیشتری در این زمینه در احتیار بگذارید ... در ضمن راهنمایی كنید كه چگونه اطلاعات خودمان را در سایت وارد كنیم و آدرس سایت را هم اعلام كنید ... با تشكر

نیازمندی ها