وزیر نیرو با انتقاد از کشت برنج در بالادست زاینده رود و وجود بحران آب در این منطقه از کشور، گفت: قطعا با خشکسالی نمی توان مقابله کرد اما باید با آن زندگی کنیم.
کد خبر: ۷۲۲۹۶۲
وزیر نیرو:برخی به بحران آب توجهی ندارند

حمید چیت چیان گفت: اگر هنر مدیریت مصرف آب و رفتار با طبیعت را بدانیم قطعا طبیعت بر ما سخت نخواهد گرفت حتی در دورانی که با خشکسالی مواجه شویم.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت صحیح منابع آب تنها راه عبور از بحران کنونی است، افزود: با توجه به خشکسالی کشور و کمبود آب قطعا مدیریت صحیح منابع آبی تنها راه عبور از بحران آب است.

وزیر نیرو با بیان اینکه ایران کشوری است که در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد، افزود: قطعا با خشکسالی نمی توان مقابله کرد، اما باید با آن زندگی کنیم و اگر امروز دچار مشکل شده ایم قطعا به دلیل نوع رفتار انسان با منابع آبی است.

وی افزود: با توجه به اینکه مشکل کم آبی همواره تاکید می شود اما برخی از هموطنان آنطور که باید به این مسئله توجه نمی کنند.

عضو کابینه دولت یازدهم به وضعیت زاینده رود اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه زاینده رود با کم آبی مواجه است اما عده زیادی در بالادست این حوضه آبی برنج کشت می کنند، در حالی که این محصول مختص اقلیم مرطوب مانند شمال کشور است.

چیت چیان افزود: باید در هر اقلیم و طبیعت مطابق شرایط آن عمل کنیم و به این توصیه در صنعت، کشاورزی و نوع مصرف خود توجه ویژه داشته باشیم.

وزیر نیرو گفت: اگر مدیریت صحیح در منابع آبی داشته باشیم، قطعا می توانیم از شرایط کنونی عبور کنیم.

وی افزود: تمام انسان ها به وی‍ژه مردم ایران به مسئولیت خطیری که در قبال طبیعت، محیط زیست و توجه به آب دارند به درستی عمل کنند تا بر این بحران بزرگ غلبه کنیم.

عضو کابینه دولت یازدهم به حفاظت از منابع آبی تاکید کرد و گفت: وقتی صحبت از طبیعت می شود اولین چیزی که به ذهن انسان می رسد عنصر آب است، حتی در قرآن نیز به حفاظت از این مایه حیات تاکید شده است بنابراین باید با برنامه ریزی و علم بر شرایط کنونی منابع آبی نسبت به مصرف این عنصر حیات اقدام کنیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها