رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح از نقش تاثیر گذار رادیو در دوران دفاع مقدس قدردانی کرد .
کد خبر: ۷۲۲۱۶۱
امیدبخشی رادیو در جنگ تحمیلی به روایت سرلشگر فیروز آبادی

سرلشگر سید حسن فیروز آبادی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح در همایش «نقش رادیو در دفاع مقدس» رادیو را از موثر ترین رسانه های آن دوران در تهییج مردم دانست .

سردار سرلشگر فیروزآبادی در این همایش از تلاش خبرنگاران و برنامه سازان رادیویی در دوران دفاع مقدس قدردانی کرد و افزود: بخش عمده آگاهی بخشی مردم در آن دوران بر عهده رادیو بود و مردم از این طریق می توانستند علاوه بر آنکه لحظه به لحظه از وقایع جبهه ها مطلع شوند ، از اتفاقات جهانی در حاشیه آن نیز آگاهی یابند .

وی به تاثیر تفاسیر خبری به ویژه تفسیر بعد از خبر ساعت 14 رادیو در روشنگری و امید بخشی به مردم اشاره کرد و افزود: در آن روز ها که توطئه های گوناگونی در جهان بر ضد جمهوری اسلامی طراحی می شد ، مردم با این تفاسیر نسبت به دفاع جانانه رزمندگانشان در جبهه ها دلگرم تر می شدند . وی به پخش سخنان امام خمینی (ره) از این رسانه شنیداری برای رزمندگان اسلام یاد کرد و افزود : این کار رادیو در آن دوران روجیه رزمندگان را چندین برابر می کرد .

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح در این همایش علاوه بر قدردانی از خبرنگاران دوران دفاع مقدس از برنامه سازانی که تلاش می کنند یاد آن روز های پر ارزش از ذهن مردم کشورمان پاک نشود نیز تشکر کرد .

معاون صدای رسانه ملی نیز در این همایش اعلام کرد در هفته دفاع مقدس 100 برنامه در این باره از رادیو پخش شد .

دکتر محمد حسین صوفی در همایش نقش رادیو در دفاع مقدس اعلام کرد برنامه سازان این رسانه از ماه ها قبل کار آماده سازی برنامه های دفاع مقدس را در دستور کار داشتند تا با تولید هزار برنامه برای شبکه های مختلف رادیویی، بخشی از دین خود را به این واقعه بزرگ تاریخ ایران زمین و دلاورمردانی که در آن دوران تاریخ ساز شدند ادا کنند .

صوفی در سخنان خود در این همایش رادیو را رسانه ای تاثیر گذار و فعال در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: در دوران هشت سال دفاع جانانه مردم ایران در برابر تجاوز رژیم صدام ، مردم و رزمندگان حماسه های بزرگی را آفریدند که رادیو در این مدت ، هم در پشت جبهه برای ثبت حمایت های مردم از رزمندگان و هم در جبهه برای ثبت جانفشانی های رزمندگان تلاش بسیار کرد .

صوفی افزود : امروز در همایش "نقش رادیو در دفاع مقدس " به نمایندگی از همه افرادی که در زمینه ثبت حماسه های دفاع مقدس تلاش کرده اند از چند تن از برنامه سازان قدردانی می کند و تقدیر از دیگر عزیزانی که در این زمینه فعالیت کرده اند در فرصت های دیگر میسر خواهد شد .

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سه اصل "قرآن ، هل بیت و عترت؛ فرهنگ شهادت و ایثار و مقاومت از دلایل ماندگاری صدای رسانه ملی است .

حجت‌الاسلام محمدی افزود: قرآن کریم امانت الهی برای همه زمان ها و همه بشریت است و هیچگاه کهنه نمی شود و رادیو در هشت سال دفاع مقدس با پخش نوای قرآن از آیات جهادی در این بخش به بهترین شکل ممکن ایفای نقش کرد .

وی یادآور شد: رزمندگان برای استقامت و موفقیت و پیروزی به قرآن پناه می بردند و رادیو در این میان نقش انس بخشی را برعهده داشت. دیگر دلیل ماندگاری توجه به اهل بیت بود که در سراسر زندگی مردم و حتی تابلوهای مسیرهای جبهه ها مشخص بود و رادیو در ارتباط هایی که با بقاع متبرکه و حرم امام رضا ع و امامزادگان داشت توانست ارتباط مناسبی از نظر معنوی با رزمندگان برای روحیه بخشی به آنان برقرار کند .

سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این همایش گفت : هرگاه از رادیو سخن بگوییم یاد رزمندگان همراه آن است چراکه رادیو از یک طرف دوست و همراه رزمندگان در جبهه‌های جنگ بود و از سوی دیگر مردم را از وضعیت و حال و هوای پشت جبهه باخبر می‌کرد . لذا رادیو نقش بی‌بدیلی در دفاع مقدس پشت جبهه داشته است .

وی ادامه داد: رادیو در عملیات‌ مختلف حضور داشت و همه رزمندگان حضور رادیو را حس می‌کردند . رادیو بدون تصویر به خوبی می‌توانست حال وهوای جبهه را منتقل کند . ما در جبهه برنامه‌های رادیویی را می‌شنیدیم و همچنین برنامه‌های طنز و فوتبال را دنبال می‌کردیم که در روحیه رزمندگان بسیار موثر بود .

همایش «نقش رادیو در دفاع مقدس» امروز با حضور جمعی از سرداران دوران دفاع مقدس و کارکنان رادیو در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد . علاوه بر سرلشگر بسیجی فیروز آبادی ، سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ ارزش های دفاع مقدس ، امیر سر لشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش و حجت الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه حضور داشتند . (روابط عمومی رسانه ملی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها