لیلا زارع و حامد کمیلی قرارداد بستند

«تنهایی لیلا»، سریال جدید محمد حسین لطیفی

سطح سلیقه فرهنگی جامعه پایین آمده است

انتقاد حامد بهداد از صحنه های لودگی فیلم «اخراجی ها»

نشست نقد و بررسی فیلم «روز سوم» به کارگردانی «محمد حسین لطیفی» شب گذشته در مرکز همایش های برج میلاد با حضور حامد بهداد برگزار شد.
کد خبر: ۷۲۱۴۳۲
انتقاد حامد بهداد از صحنه های لودگی فیلم «اخراجی ها»
در نشست نقد و بررسی فیلم "روز سوم"به کارگردانی "محمد حسین لطیفی" که شب گذشته در مرکز همایش های برج میلاد با حضور مردم برگزار شد، حامد بهداد یکی از بازیگران اصلی این فیلم در این نشست با اشاره به اینکه فیلم"روز سوم" یکی از ده فیلم برتر سینمای دفاع مقدس است بیان کرد: بازی در فیلم "روز سوم"یکی از تجربه های درجه یک من بود و با وجود اینکه در آن زمان شرایط روحی خوبی نداشتم و باید در تهران می ماندم،محمد حسین لطیفی و باران کوثری بسیار حمایتم کردند و علاوه بر آن گرمای سرزمین خرمشهر من را کشاند تا در این فیلم بازی کنم. این فیلم جزو فیلم های خوب ما است زیرا بلافاصله بعد از اکران و دیده شدن توسط منتقدان ، در کنار ده فیلم برتر سینمای دفاع مقدس قرار گرفت.
ما فیلم هایی در حوزه جنگ داریم که لوده هستند مثل اخراجی ها که باعث شده مردم تا تصویر خاکریز را می بینند منتظر یک صحنه لودگی باشند.
وی ادامه داد: یکی از پلان های فیلم "روز سوم" که از ذهن من نمی‌رود، صحنه ای است که" فواد و سمیره روبه روی هم در چارچوب در ایستادند و فواد به دلیل عشق خود به سمیره تفنگ را جلوی او میگیرد و داد میزند سمیره اگر بری میکشمت" و من در آن صحنه بسیار منقلب شدم و این موضوع به بازیگر صدمه میزند و به منم صدمه زد اما توانستم نقش را زندگی کنم و به لطیفی گفتم نقش فواد جاودانه می شود،زیرا در آن لحظه با این نقش زندگی کردم.
/Media/Image/1393/02/31/635363047243191619.jpg
بهداد در خصوص وجود درام و تراژدی در فیلم های با موضوع جنگ گفت:وقتی کسی به عنوان نویسنده یا کارگردان فیلمی را می نویسد یا کارگردانی می‌کند باید در ایجاد کشمکش در هر دو قطب نیروی مساوی ایجاد کند،حتی در مکانیزمی نابرابر در تراژدی. اما همیشه تراژدی به نفع آگاهی تمام می شود و به همین دلیل بعضی از فیلم هایی که در حوزه دفاع مقدس ساخته می شد در قبل به دل نمی نشست. در فیلم "روز سوم" وقتی نقاط ضعف شخصیت عراقی"فواد" را بررسی می کنیم و به آن وزن می دهیم، به دلیل ترسیم و رنگ آمیزی عاطفه های منفی و مثبت آن شخصیت، با یک انسان مواجه می شویم و این ایجاد کشمکش باعث جذابیت فیلم شده است، برعکس فیلم هایی ساخته شده که فاقد کشمکش هستند و این خود ضعف فیلم و فیلمنامه را به دنبال دارد که درواقع درام ها را دچار ضعف می کند.
وی ادامه داد: من و باران کوثری همیشه پلان ها را با خودمان چک می کردیم و در صحنه ای که باران بر روی گهواره ای چوبی در حال فرار است و فواد که عاشق سمیره بود اما نتوانست به عشق خود برسد و وصلی صورت نگرفت و حاصل این عشق دو گلوله بود که از سمت معشوق خود دریافت کرد ما طوری آن پلان را بازی کردیم انگار فواد آن دو گلوله را فرزندان خود می داند و تنها چیزی که از سمت سمیره دریافت کرد، این بود.در واقع صحنه مرگ در فیلم ها مهم ترین صحنه است و کارگردان و بازیگر باید با هوش بسیاری برای صحنه مرگ تلاش کنند و همچنین باید ذهن پرورش یافته ای داشته باشند تا این صحنه ها را به خوبی در بیاورند.
بهداد در خصوص لهجه عربی خود در فیلم "روز سوم"بیان کرد: لهجه در فیلم ها بسیار مهم است و بازیگر باید سعی کند با زبان بدن خود و نه تنها فقط زبان به صحبت کردن بپردازد زیرا در غیر این صورت بازیگر به سر سخن گو تبدیل می شود.من در این فیلم دو معلم داشتم که روی لهجه و زبان با من کار می کردندو این موضوع خیلی به من کمک کرد تا از پس لهجه بربیام .من با استفاده از زبان بدن نقش فواد را بازی می کردم تا مخاطب لحظه را برای خواندن زیر نویس از دست ندهد و همچنین احساس مخاطب منقطع نشود.
وی در پایان با بیان اینکه سطح سلیقه جامعه پایین آمده اظهار داشت:متاسفانه سطح سلیقه جامعه ومردم پایین آمده، زیرا سیر نزولی را در فرهنگ طی میکنیم و دلیل آن این است که مردم ما فقط در فکر رفع غرایز هستند و در واقع باید به یکدیگر تلنگر بزنیم و کتاب تنها راه حل در این زمینه است و حتی کم ترین وقت را هم می گیرد و همچنین تاتر که جریان اندیشه را روشن می کند و تخیل را بر عهده مخاطب می گذارد و می توان گفت این موضوع ارزش چند برابر دارد و باعث می شود مخاطب به فکر و اندیشه برود تا از این انحطاط سلیقه نجات پیدا کند.
اگر ذهنمان پرورش یافته باشد و آثار هنری را با نشانه گذاری ببینیم آن زمان است که لذت می بریم و به آن پی می بریم درست مانند تفسیری که پشت یک آیه قران است. ما فیلم هایی در حوزه جنگ داریم که لوده هستند مثل اخراجی ها که باعث شده مردم تا تصویر خاکریز را می بینند منتظر یک صحنه لودگی باشند. به نظر من لودگی ماحصل حقارت است که باعث می شود در جامعه جاری شود و پدر مادری موفق هستند که ذهن باز دارند و فرزندان خود را به سمت کرامات انسانی می کشانند. (باشگاه خبرنگاران)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مبرا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
۰
۰
سجاد و دریا شما حتما جزو مخاطبان عام هستیدكه بخاطراسم ده نمكی والنازشاكردوست وگلزارجون میدید .بهرحال متاسفم كه سلیقه تون اندازه نظردادنتون نازله.حسادت آفت ایمان است.متاسفم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها