باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا امروز (چهارشنبه) در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خطاب به دولت ایران گفت: من به شما اطمینان می دهم می توانید برنامه هسته ای صلح آمیز خود را ادامه دهید.
کد خبر: ۷۲۰۹۶۸
ایران می تواند برنامه هسته ای صلح آمیز خود را ادامه دهد

وی افزود: آمریکا به دنبال راه حل دیپلماتیک برای حل مسئله هسته ای ایران است. حل این مشکل به استفاده ایران از این فرصت استثنایی بستگی دارد.

رییس جمهوری آمریکا گفت من به شما اطمینان می دهم که می توانید برنامه هسته ای صلح آمیز خود را ادامه دهید. تاکید داریم که همه کشورها باید به قوانین بین المللی احترام بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: پیام من به دولت و مردم ایران روشن است: اجازه ندهید این موقعیت از دست برود. باید به راه حل برسیم.

اوباما، افزود: ما می توانیم به راه حلی دست یابیم که پاسخگوی نیازهای ایران در زمینه انرژی باشد و برنامه صلح آمیز هسته ای را برای این کشور تضمین کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود ضمن انتقاد از سیاست خارجی روسیه تصریح کرد و گفت که کشورهای جهان در رسیدگی به معضلات جهانی موفق نبوده‌اند.

اوباما سپس دو گزینه را برای کشورهای عضو سازمان ملل پیشنهاد کرد و گفت که این کشورها یا می‌توانند در برابر مشکلات پیش رو عملکرد ضعیفی داشته باشند و ناموفق شوند و یا اینکه تلاش خود را افزایش دهند و گفت که آمریکا گزینه امید را انتخاب کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا بر تعهد خود در قبال دولت اوکراین تأکید کرد و گفت که آمریکا متعهد است تا به اوکراین کمک کند که با مشکلات اقتصادی روبرو شود و از روسیه خواست تا مسیر صلح و دیپلماسی را پیش گیرد، ممکن است تحریم‌ها علیه این کشور لغو شود.

وی می‌گوید که آنچه را تحت عنوان جنگ تمدن ها مطرح شده است، نمی پذیرد و تأکید کرد که هیچ‌وقت در جنگ با اسلام نبوده است و نخواهد بود و تأکید کرد که صلح از آموزه‌های اسلام بوده است.

وی خواستار همکاری بین‌المللی برای مقابله با داعش شد و گفت: زمان آن فرا رسیده است که جهان به ویژه جامعه مسلمانان به صراحت، با استفاده از زور و به طور مداوم ایدئولوژی سازمانهایی چون القاعده و داعش را رد کنند و تنها زبانی که این قاتلان آن را متوجه می‌شوند زبان زور است.

وی تأکید کرد که هم اکنون بیش از 40 کشور برای پیوستن به ائتلاف بین المللی علیه داعش اعلام آمادگی کرده‌اند و اقدامات جامعه جهانی باید در چهار حوزه متمرکز باشد و نخستین گام، تضعیف گروهی است که تحت عنوان دولت اسلامی شناخته می‌شود.

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به اینکه داعش و گروههای مثل این گروه، افراطی هستند، ادامه داد که تمام مذاهب هدف حملات افراط‌گرایان بوده‌اند.

اوباما ادامه داد که چالش دوم این است که جهان اسلام باید از تفکر داعشی دوری بجوید و افکار نوجوانان نباید با کینه آلوده شود.

وی سپس تصریح کرد که چالش سوم این است که امروز اسلام با جنگ‌های داخلی و خارجی روبرو بوده است.

وی ادامه داد که نوجوانان مسلمان نباید به گروههای افراطی بپیوندند و از کشورهای مسلمان خواست که بر پتانسیل نوجوانان خود تمرکز کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از سخنرانی خود تأکید کرد که تنها راه باقیمانده برای جنگ داخلی سوریه، راه‌حل سیاسی است.

اوباما تأکید کرد که آمریکا نه تاب آن را دارد که تروریست‌ها پناهگاه امنی داشته باشند و نه اینکه در مقام یک اشغالگر کار نخواهیم کرد اما با هرگونه تهدید علیه امنیت آمریکا مقابل می‌کنیم.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از سخنرانی خود به حوادث اخیر فرگوسن که یک نوجوان سیاهپوست آمریکایی توسط یک افسر پلیس سفیدپوست کشته شد اشاره کرد و گفت، آمریکا نیز با تنش‌های قومی و نژادی روبرو است.

بخشی از سخنرانی اوباما به مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی مربوط می‌شد که او تصریح کرد که وضعیت غزه ثبات ندارد.

اوباما متعهد شد که آمریکا از آنچه که باید انجام دهد منصرف و منحرف نخواهد شد.(ایرنا-فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
دو پهلو!
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
۰
۰
آخه لامذهبها! چرا چند پهلو حرف میزنید!
اصغری
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
۰
۰
این باراك اوباما یا نقشه داره یا سرش به سنگ خورده ( شاید توبه كرده باشه ). بعید میدونم آمریكای ضد ایرانی این اجازه رو بده. نقشه داره فكركنم.
y
Germany
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
۰
۰
این اوباما ها رو ما تو كشور خیلی داشتیم و در زمان كودكی مرتب تلویزیون اونها رو نشون میداد(عمونوروز عروسكی) باید دید عروسك گردونش كیه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها