پیشنهاد نرخ جدید آب پرمصرف‌ها در دولت

آب کدام مشترکان گران می‌شود؟

وزیر نیرو با اعلام اینکه هیات وزیران در آخرین جلسه موفق به بررسی جدول جدید نرخ آب بهاء مشترکان پرمصرف نشد گفت: جدول نرخ های جدید پس از تصویب، اعلام می شود.
کد خبر: ۷۲۰۳۲۵
آب کدام مشترکان گران می‌شود؟

حمید چیت چیان در خصوص جدیدترین تصمیمات دولت برای افزایش قیمت آب مشترکان پرمصرف گفت: پیشنهادی در این زمینه تهیه و در اختیار دولت قرار گرفته است.

وزیر نیرو افزود: در آخرین جلسه هیات وزیران که روز یکشنبه هفته جاری برگزار شد، پیشنهاد افزایش نرخ آب مشترکان پُرمصرف فرصت طرح پیدا نکرد ولی هر زمان که به تصویب برسد، جزئیات آن اعلام خواهد شد.

چیت چیان در روزهای اخیر نیز اعلام کرد قرار است تا افزایش قیمتی در پله‌ های بالای مصرف آب به صورت تعرفه پلکانی انجام شود تا مشترکان پرمصرف به دلیل انگیزه اقتصادی مصرف خود را کاهش دهند.

وی افزود: آب مشترکان پرمصرف تهرانی ابتدا به صورت موقت قطع می شود و در صورت ادامه مصرف زیاد، تجهیزاتی نصب می کنیم که اجازه مصرف بیش از حد را نمی دهد که این مصوبات ویژه درصد کمی از جامعه است که مصرف بالایی دارند.

وزیر نیرو گفت: نظام تعرفه پلکانی در تهران برای مصارف بالا بسیار بیشتر افزایش خواهد یافت تا اسراف کنندگان محدود شوند و جزئیات این نرخ ها در روزهای آینده اعلام می شود.

همچنین حمیدرضا جانباز، مشاور وزیر نیرو نیز با تاکید بر اینکه پیشنهادهایی درباره جریمه مشترکان پرمصرف مطرح کرده‌ایم که این موضوع در هیات دولت طرح می‌شود، گفت: به صورت کلی، طرحی برای افزایش قیمت آب در تمام کشور مطرح نیست، بلکه پیشنهاد ما ساماندهی مصرف مشترکان پرمصرف است.

وی افزود: طبق این طرح، مشترکانی که ماهانه بالاتر از 20 مترمکعب آب مصرف کنند، باید با تعرفه‌های بالاتری از خدمات آبرسانی استفاده کنند.

مشاور وزیر نیرو با بیان اینکه میزان صرفه‌ جویی فعلی با حجم مصرف برابر نیست، افزود: پیش‌ بینی ما برای تهران حاکی از صرفه‌ جویی 20 تا 25 درصدی بود که در عمل 5 درصد محقق شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها