معاون امور بین الملل سازمان انرژی اتمی ایران پس از دیدار با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: همانطور که پیش بینی می شد دیدار مثبتی بود و دو طرف بر ادامه همکاری ها تاکید کردند.
کد خبر: ۷۲۰۲۰۱
همکاری ایران با آژانس فراتر از تعهدات پادمان است

بهروز کمالوندی دوشنبه در گفتگو با واحد مرکزی خبر در وین گفت: مقرر شد مذاکرات به نتیجه ای مشخص برسد و نباید به روندی بی پایان تبدیل شود و باید در نهایت به یک مقصدی مشترک و مشخص دست یافت.

کمالوندی با اشاره به اینکه همه فعالیت های هسته ای ایران صلح امیز است و چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد افزود: بارها اعلام شده است که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در ابعاد مختلف با آژانس همکاری کند و اکنون همکاری ایران فراتر از تعهدات پادمان است از این رو انتظار می رود مقامات آژانس هم به این موضوع توجه کنند و نتایج این همکاری ها را اعلام کنند.

معاون امور بین الملل سازمان انرژی اتمی ایران گفت: البته تاکنون هم همکاری های دوجانبه بسیار مثبت بوده است و در گزارشهای آژانس، مدیرکل هم اعلام کرده است که این همکاریها چه در چارچوب مذاکرات با گروه کشورهای 5+1 و چه در چارچوب بیانیه مشترک با آژانس، مناسب بوده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تمایل دارد مذاکرات سرعت بگیرد و هر چه زودتر به نتیجه برسد زیرا همه فعالیتهای هسته ای ایران صلح آمیز است.

وی درباره مذاکرات آتی با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: قرار شد مذاکرات تا مشخص شدن زمانی برای حضور کارشناسان آژانس به تهران ادامه یابد.

کمالوندی افزود: مدیرکل آژانس نیز در این دیدار بر روند رو به جلوی مذاکرات در یک سال گذشته تاکید کرد و خواهان ادامه همکاری ها بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها