سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه متهم پرونده نفتی موفق شده بود در مدت بازداشت از طریق اقدامات ناصحیح، اطلاعاتی را به بیرون زندان منتقل کند، گفت: خوشبختانه پیغام های داده شده و واسطه ها و افرادی که آنها را دریافت کرده بودند، شناسایی شدند.
کد خبر: ۷۱۹۹۴۱
واسطه های بابک زنجانی در زندان شناسایی شدند

حجت الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی اژه ای» روز دوشنبه در شصت ونهمین نشست خبری خود، با بیان اینکه طی روزهای گذشته دو اتفاق جدید در پرونده موسوم به پرونده نفتی افتاده است، افزود: در روزهای گذشته مشخص شد، متهم در مقاطعی از سه شناسنامه با مشخصات متفاوت استفاده می کرده است.

وی ادامه داد: معلوم شد متهم پرونده از طریق این شناسنامه ها بهره برداری کرده که از دو جهت خلاف و جرم است.

محسنی اژه ای افزود: همچنین متهم توانسته بود در مدت بازداشت با اقدامات ناصحیح و برقراری ارتباط با برخی افراد در داخل زندان، اطلاعاتی را به بیرون زندان منتقل کند و پیغام هایی را به برخی افراد برساند تا روی برخی مسایل یا موارد سرپوش گذارند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه، واسطه ها و پیغام های داده شده و افرادی که آنها را دریافت می کردند شناسایی شدند و از آنها تحقیق به عمل آمد و اکنون برخی در بازداشت بسر می برند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: اکنون باب جدیدی در پرونده باز شده که امیدواریم به اصل موضوع کمک کند.

محسنی اژه ای ادامه داد: متهم این پرونده، محکومیت های قبلی و بیش از 20 چک برگشتی با مبالغ مختلف داشته که در برخی موارد محکومیت متهم قطعی شده است و از این جهت نام بردن از وی ایرادی ندارد.

وی گفت: متهم این پرونده غیر از وزارت نفت و شرکت نفت، شکات خصوصی دیگری نیز پیدا کرده که به هر دلیل قبلا شکایت نکرده اند، اما اکنون اقدام به شکایت کرده اند.

«م.ر» با فرض اینکه حکم صادر نشده مطالبی را مرقوم کرد

سخنگوی دستگاه قضا درمورد نامه «م.ر» به رییس دستگاه قضا گفت: ایشان با فرض اینکه حکم صادر نشده، مطالبی را مرقوم کرده اند.

وی ادامه داد: اگر با فرض اینکه حکم صادر شده، مطالب را نوشته باشد، اشکال وارد نیست.

در مورد گلایه مشاور رییس جمهوری از بازنگرداندن اموال دولتی

محسنی اژه ای درمورد گلایه مشاور ارشد رییس جمهوری در بازنگرداندن اموال دولتی از دوره قبل و ارجاع این موضوع به قوه قضاییه گفت: نمی دانم که آیا نامه را به قوه قضاییه ارجاع دادند یا نه، اگر ارجاع داده اند و پیگیری نشده نامه و شماره را بدهند پیگیری می کنم.

گشت انصار حزب الله

معاون اول قوه قضاییه در مورد گشت انصار حزب الله نیز گفت: اینها اعلام کرده اند که اصلا خلاف قانون عمل نمی کنیم و انشاالله که مشکلی پیش نمی آید.

محسنی اژه ای در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر اینکه قوه قضاییه با استناد به کدام ماده قانونی از وزارت ارتباطات می خواهد محتوای مجرمانه را پالایش کند که گفت: به استناد قانون تعیین مصادیق مجرمانه که پیش بینی کرده محتوای مجرمانه باید پالایش شود.

وزارت ارتباطات برای پالایش محتوای مجرمانه تلاش می کند

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سووال خبرنگاری درمورد مکاتبه رییس دستگاه قضا با وزارت ارتباطات مبنی بر اینکه آیا دستگاه قضا این امکان را دارد از این محتوای مجرمانه در شبکه های اجتماعی جلوگیری کند، گفت: تا اینجا که شنیده ام در وزارت ارتباطات مشغول هستند و دارند تلاش می کنند و امیدوارم کاری را که برعهده آنان است را انجام دهند.

مسایل رسیدگی به تخلف وکلا بر عهده کانون وکلا است

سخنگوی دستگاه قضا در مورد دریافت حق الوکاله میلیاردی برخی وکلا و اینکه نظارت بر روند کارهای آنها برعهده کیست، گفت: قانون جامع وکالت لایحه ای است از جانب قوه قضاییه داده شده و یک لایحه قضایی است که مسیر خود را طی می کند.

وی ادامه داد: براساس لایحه جامع وکالت، قوه قضاییه بر کسانی که کانون وکلا نامزد می شوند، نظارت می کند و رسیدگی تخلف وکلا بر عهده کانون وکلا است که اگر چنانچه تخلف آنها اثبات می شود مجازات های انضباطی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

بازداشت 10 نفر در ارتباط با پرونده نفتی

محسنی اژه ای، از بازداشت 10 نفر در ارتباط با پرونده مربوط به پرونده نفتی خبر داد و افزود: در روزهای اخیر نیز از برخی افراد و مدیران بعضی بانک ها به عنوان، مطلع تحقیق، به عمل آمده که امکان دارد در آینده در صورت مشخص شدن برخی موارد، عنوان مطلع تغییر یابد.

بازداشت هشت نفر در پرونده کمپوست

محسنی اژه ای با بیان اینکه تاکنون برنامه کمپوست بیش از هشت هزار شاکی داشته، افزود: 12 نفر در این پرونده تحت تعقیب و هشت نفر نیز بازداشت هستند.

به گفته سخنگوی دستگاه قضا، اموالی که تاکنون مصادره شده، تکاپوی همه شکات را نمی دهد و البته دستور داده شده تا کودهای فاسد شدنی را هرچه زودتر به فروش برسانند که اینها نیز تکاپوی اموال شکات را نمی دهد.

اجرای حکم در ملاءعام در استان های فارس، همدان و قم

معاون اول قوه قضاییه از اجرای حکم در ملاء عام طی روزهای گذشته در استان های فارس، همدان و قم خبر داد و گفت: حکم سه نفر در فارس، دو نفر در همدان و یک نفر در قم به خاطر جرایم متعدد نظیر سرقت مسلحانه، سرقت همراه با آزار، تجاوز به عنف و آدم ربایی در ملاءعام اجرا شد.

محسنی اژه ای در مورد حکم فردی که در قم اجرا شد، افزود: جرم این فرد در خرید و فروش 900 کیلوگرم تریاک در دادگاه اثبات شد و البته موارد اعلام شده بیش از اینها بود.

وی ادامه داد: این فرد سال های زیادی تحت تعقیب بود و فردی را جای خود معرفی کرده و آن فرد تعقیب می شد که موضوع را متوجه شدیم.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه دستگاه قضا از اعدام این افراد خوشحال نیست، خاطرنشان کرد، اما اگر این افراد مجازات نشوند جامعه را خراب کرده و به تباهی می کشانند.

افرادی با پرونده های جعلی با عنوان مرتبط با دستگاه قضا فعالیت می کنند

محسنی اژه ای گفت: بارها درمورد این موضوع که افرادی با پرونده جعلی تحت عنوان کارمند، وکیل و مرتبط با دستگاه قضا از خانواده ها اخاذی می کنند و از طرف دیگر برای قوه قضاییه نیز بدنامی دارند، متذکر شده ام.

وی با مخاطب قرار دادن خانواده ها افزود: اگر قوه قضاییه با شما کار داشته باشد جلوی در خانه یا خیابان که قرار نمی گذارد و اینها افراد کلاهبردار و شیادی هستند که مردم باید توجه داشته باشند تا این گرفتاری هم دچار خانواده ها و هم قوه قضاییه نشود.

مسوولان وزارت ارتباطات به وعده خود عمل نکردند

محسنی اژه ای، شبکه های اجتماعی را موضوعی دانست که مسوولان تلاش می کنند که مردم بتوانند استفاده مطلوب از این شبکه ها را داشته باشند و از آن طرف موارد خلاف عفت و امنیت در آنجا نباشد و یا به حداقل برسد.

وی افزود: اگر تلاش نکنیم زیرساخت ها را بومی بسازیم و نتوانیم از قابلیت استفاده بد برخی نرم افزارها جلوگیری کنیم، خود ضرر می کنیم.

سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: مسوولان ذیربط در وزارت ارتباطات و فناوری قول داده و گفته اند ظرف سه ماه ساز وکارهایی می توانیم پیش بینی کنیم که محتوای مجرمانه این شبکه ها را پالایش می کند، یعنی اینکه که هم شبکه های اجتماعی مسدود نمی شود و هم محتوای مجرمانه شناسایی می شود.

محسنی اژه ای افزود: با اینکه شش ماه از قول آنها گذشته است، این کار انجام نشده و آیت الله آملی لاریجانی نامه ای به وزارت ارتباطات نوشته و از آنها خواسته تا سخت افزار و نرم افزار لازم را مهیا کرده و محتوای مجرمانه پالایش شود.

استفاده از روغن پالم در دستور کار دستگاه قضا

معاون اول قوه قضاییه بحث سلامت مردم را موضوع بسیار مهمی دانست و گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با جدیت وارد موضوع شده و قوه قضاییه نیز با تمام توان کمک می کند تا چیزی که لازم است و برای سلامت و بهداشت جامعه مفید است، در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در نشست قبلی نامه ای به قوه قضاییه برای رسیدگی ارسال نشده بود، افزود: سه روز بعد از نشست قبلی، نامه ای به قوه قضاییه ارسال شد و در صحبتی که روز گذشته(یکشنبه) با آقای دولت آبادی داشتم، گفت که بطور جدی روی این قضیه کار می کنند.

تسویه حساب با بیش از 7 هزار شاکی پرونده نگین غرب

معاون اول قوه قضاییه به آخرین اقدامات صورت گرفته در پرونده نگین غرب اشاره کرد و گفت: در این پرونده حکم صادر و برای اینکه اموال و طلب شکات استیفا شود، توجه ویژه ای به آن شد.

محسنی اژه ای افزود: طبق آخرین خبری که دارم تا پایان مرداد سال جاری با هفت هزار و 472 نفر از شکات این پرونده تسویه حساب شده که از این تعداد یکهزار و 170نفر مربوط به 40 روز اخیر است.

وی تصریح کرد: همچنین در روزهای اخیر کارفرمای دو پروژه تغییر یافته و در حال سرعت بخشی برای پایان پروژه ها هستیم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها