آیا اپل به دنبال صفحه نمایش بزرگتر در آیفون 7 است

مشخصات احتمالی آیفون 7

نسل ششم تلفن هوشمند اپل رونمایی شد

قد کشیدن آیفون 6

جابز به عنوان خالق آیفون بارها گفته بود «هیچ‌کس تلفن‌همراه بزرگ نمی‌خرد!» حالا سال‌ها از این جمله می‌گذرد و رهبر شرکت اپل نیز دیگر در قید حیات نیست. در این سال‌ها تلفن‌های همراه بزرگ‌و بزرگ‌تر شده‌اند و جالب آن‌که بسیاری از کاربران این تلفن‌ها را می‌خرند.
کد خبر: ۷۱۹۷۶۴
قد کشیدن آیفون 6
تیم کوک، مدیرعامل جدید اپل نیز همان‌طور که بارها در شایعات شنیده می‌شد، سرانجام به ساخت یک تلفن هوشمند بزرگ تن داد. اپل در کنفرانس سالانه‌اش در سپتامبر از جدیدترین نسخه آیفون رونمایی کرد و نسل ششم آیفون به‌نام آیفون ۶ همراه با برادر بزرگ‌تر خود یعنی آیفون ۶ پلاس معرفی شد. این در شرایطی بود که از مدت‌ها قبل پیش‌بینی شده بود اپل، آخرین آیفونش را در دو اندازه و بزرگ‌تر از محصولات قبلی روانه بازار کند. همین خصوصیت لو رفته آیفون 6 شعار اصلی اپل را در وبسایت رسمی این شرکت برای اپل تشکیل داد: «Bigger than bigger». این در حالی است که همین انحراف از مسیر استیو جابز کافی بود تا قلب کسانی که اپل را با جابزش دوست داشتند بشکند و مخالفانی مانند سامسونگ نیز با تکرار این جمله جابز، آیفون 6 را هدف قرار دهند. البته آیفون 6 تنها یک دستگاه بزرگ‌تر نیست، بلکه در تمام ویژگی‌های ریز و درشت بهتر شده است تا بتواند دل مخاطبانش را یک بار دیگر به دست بیاورد. در این گزارش نگاهی داریم به تمام تحولات نسل ششم تلفن محبوب اپل و حواشی پیرامون آن در شب کنفرانس این سیب گاز زده.

طراحی جدید و بزرگ

طراحان اپل بعد از دو دهه یک بار دیگر به اصل خود برگشته‌اند و با گذر از لبه‌های تیز، یک‌بار دیگر لبه‌های گرد را برای تلفن هوشمندشان انتخاب کرده‌اند. آیفون جدید در نگاه اول شما را بی‌اختیار به یاد اولین نسلش می‌اندازد، که این یک بازگشت به عقب است و چیز خاصی برای غافلگیر کردن مخاطبانش ندارد. مانند تمام پیشینیان، ششمین سلحشور اپل از بدنه فلزی بهره می‌برد و در جلوی گوشی خبری از بدنه نیست و یک صفحه‌نمایش مسطح تمام محیط جلو را احاطه کرده است. صفحه‌نمایش Retina HD در دو مدل ۶ و ۶ پلاس به‌ترتیب رزولوشن 750 × 1334 و 1080 × 1920 پیکسل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید دو محصول اپل در دو اندازه 7‌/‌4 و 5‌/‌5 عرضه شده‌اند تا بزرگ‌ترین آیفون‌های تاریخ باشند، اما در عین حال باریک‌ترین تلفن‌های هوشمند این شرکت آمریکایی نیز هستند. آیفون ۶ فقط 9‌/‌6 میلی‌متر ضخامت دارد و برادر بزرگ‌ترش هم با 1‌/‌7 میلی‌متر ضخامت کمی چاق‌تر است.

هیچ شکی نیست که آیفون 6 از بهترین متریال برای ساخت بدنه و قطعاتش بهره برده و با ظرافت خاص و بی‌نقصی تولید شده است تا محصول بسیار خوشدستی باشد، اما بر خلاف استدلال جابز که معتقد بود وقتی گوشی‌تان را در یک دست می‌گیرید باید انگشت شست شما به همه جای صفحه‌نمایش دسترسی داشته باشد، دوقلو‌های تازه وارد اپل به هیچ وجه این امکان را در اختیار کاربرانش قرار نمی‌دهند.

قلبی قدرتمند و باتری مقاوم

مدیران بخش‌های مختلف اپل سعی می‌کردند کنفرانس را با بازی اعداد جلو ببرند. برای همین تمام نمودارهای مقایسه‌ای، آیفون6 را با اولین آیفون مقایسه می‌کرد. همین مقایسه ناهمگون نتیجه‌ای مانند پردازنده‌ای 85 درصد قوی‌تر را در برداشت که در نگاه اول می‌توانست ذهن مخاطب را منحرف کند. واقعیت این است که اپل 6 کمی از مدل قبلی قوی‌تر است و این را مدیون پردازشگر جدیدش است. پردازشگر جدید اپل که از نسلی به نسل دیگر به صورت ساعت‌وار بالا می‌رود، از A7 به A8 رسیده است. این پردازشگر ۶۴ بیتی که پردازنده‌ جانبی M8 را در کنار خود دارد، نقطه قوت این تلفن‌همراه است، زیرا به ادعای مهندسان اپل بیشترین توانایی را در هماهنگی با هشتمین سیستم عامل اپل دارد. این سیستم عامل با صفحه بزرگ این گوشی همگام‌سازی بالایی دارد تا بتواند از تمام ظرفیت این صفحه‌نمایش بزرگ‌تر استفاده کند. همچنین پردازنده جدید، سرعت وای‌ ـ فای این دستگاه را سه برابر نسخه قبلی کرده است.

سومین عدد 8 در مشخصات آیفون ۶ ، دوربین هشت مگاپیکسلی آن است. دوربین جدید نسبت به آیفون S5 قوی‌تر شده و از پنج لنز مختلف بهره می‌برد. این دوربین به یک حسگر جدید با نام Focus Pixels مجهز شده است که قدرت ثبت تصاویر ویدئویی را بالا می‌برد. به نظر می‌رسد پردازشگر قوی‌تر و نمایشگر بزرگ‌تر عمر باتری تلفن هوشمند اپل را بشدت کاهش دهد، اما بر خلاف این تصور هر دو مدل آیفون۶ قابلیت ده ساعت کار مداوم را دارند که برای یک گوشی هوشمند بسیار مناسب است.

برگ برنده اپل

مانند S5 امنیت شما بر عهده سرانگشتانتان است و Touch ID اپل رمز عبور شما را پیش خودتان محفوظ نگه می‌دارد. در آیفون Touch ID6 تنها وظیفه تائید رمز عبور را ندارد، بلکه تائیدی برای خرید از آیتونز، آی‌بوک و اپ استور با استفاده از حساب کاربریتان است. با توجه به نگرانی‌هایی که در مورد کنترل اطلاعاتی از طریق اثر انگشت در سال گذشته به وجود آمده بود و بسیاری آن را روشی برای نفوذ به حریم خصوصی افراد می‌دانستند، حال این نگرانی به حساب‌های بانکی کاربران اپل نیز سرایت خواهد کرد و باید منتظر موج جدید اعتراضات باشیم.

برگ برنده اپل، سرویس کیف پول این گوشی‌است که با نام apple pay معرفی شده است. این سرویس که با استفاده از فناوریNFC کار می‌کند، به کاربر اجازه می‌دهد به کمک Touch ID از بیش از 20 هزار فروشگاه خرید کند، بدون این‌که نیاز باشد زمانی را صرف پر کردن اطلاعات فرم‌های پرداخت کند. این ویژگی فقط به سرویس کیف پول اپل ختم نمی‌شود، بلکه از درون اپلیکیشن‌های مختلف نیز می‌توان این‌گونه خرید کرد.

با در نظر گرفتن این‌که توجه به سلامت کاربران در تلفن‌های هوشمند اهمیت پیدا کرده است، شرکت اپل نیز با ارتقای سرویس نرم‌افزاری سلامتش بر این اصل تاکید بیشتری کرده است. با استفاده از این سرویس، کاربر می‌تواند کنترل بهتری بر کالری مصرفی روزانه‌اش، فعالیت‌های فیزیکی و چربی‌های سوخته و ساخته شده‌اش، داشته باشد. همچنین این سرویس هماهنگی بالایی با گجت‌های پوشیدنی خواهد داشت تا دیگر لازم نباشد کاربر برای مطلع شدن از وضع سلامتش حتما تلفن خود را در دست بگیرید.

لحظه‌‌شماری برای پیش​فروش

اگر شما هم از کاربران اپل هستید، حتما تا به حال ایمیلی مبنی بر پیش فروش آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس دریافت کرده‌اید. اپل از دوازدهم سپتامبر پیش فروش تلفن‌همراه تازه واردش را شروع کرده و قرار است در تاریخ نوزدهم همین ماه فروش سراسری آیفون۶ را در کشور زادگاهش یعنی آمریکا آغاز کند. اپل قیمت‌گذاری محصولاتش را از ۱۹۹ دلار برای آیفون ۶ با ۱۶ گیگابایت آغاز کرده است. این مبلغ برای مدل‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به ترتیب صد و ۲۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند. طرفداران اپل که ساعت‌ها و گاهی چند روز را پشت درهای اپل استور مرکزی در کالیفرنیا سپری کرده‌اند، بی‌شک باز هم یک رکورد خوب را به این شرکت در فروش روز اول آیفون هدیه می‌دهند، اما صحبت‌های تیم کوک نشان‌دهنده آن است که اپل این بار آماده استقبال مشتریانی بیشتر از قبل است، زیرا میراث‌دار جابز مدعی است یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر می‌تواند بهانه خوبی برای کوچ کاربران تلفن‌های هوشمند از اندروید به اپل باشد. تیم کوک شاید فراموش کرده است با توجه به این که کاربران اپل عادت کرده‌اند همیشه بهترین‌ها را از شرکت محبوب خود دریافت کنند، خواسته یا ناخواسته با یک سرخوردگی روبه‌رو هستند که این می‌تواند برای این شرکت آمریکایی یک تهدید باشد.

و یک چیز بیشتر...

این جمله‌ای بود که تیم کوک با آرامش خاصی برای غافلگیر کردن طرفداران محصولات اپل بیان کرد که دیگر قید رونمایی از ساعت هوشمند اپل را زده بودند. اپل با رونمایی از اولین گجت پوشیدنی خود، خیال کسانی را که مدت‌ها بود چشم انتظار محصول متفاوت اپل بودند راحت کرد. همین یک جمله کافی بود تا فریاد شادی در تمام سالن کنفرانس اپل طنین انداز شود، اما فقط نام ساعت هوشمند اپل کافی بود تا آه از نهاد خیلی‌ها بلند شود. انتخاب نام apple watch به جای iwatch این پرسش را برای خیلی‌ها مطرح کرد که اینجا هم خبری از رد پای جابز نیست؟ حذف پیشوند آی از ابتدای نام ساعت هوشمند اپل نشان داد که مدیران کنونی اپل چندان بدشان نمی‌آید که رد پای استیو را از محصولات این شرکت حذف کنند.

این محصول تازه وارد که پس از دو سال گمانه‌زنی به عرصه بازار گجت‌های پوشیدنی پا گذاشته است، چه با پیشوند آی و چه بدون ‌آن بسیار بیشتر از آیفون 6 و آیفون 6 پلاس توانسته است توجه‌ها را به خود جلب کند. وزن بسیار سبک، صفحه‌نمایشی از یاقوت کبود و کریستال محافظ، طراحی خوب و کلاسیک از ویژگی‌های بارز این ساعت هوشمند است. اما اپل واچ را باید هندوانه‌ای در بسته دانست، زیرا نسخه نهایی آن هنوز به بازار نیامده و ویژگی‌های نرم‌افزاری آن بدرستی معرفی نشده است. حتما شنیده‌اید کودکانی که از تغذیه مناسب‌تری برخوردارند، باهوش‌تر هستند؛ محصولات دیجیتال هم از این قاعده مستثنا نیستند و به نظر می‌رسد این فاصله چند ماهه بین رونمایی و عرضه اپل واچ به همین مساله برگردد. اپل واچ در کنار تمام نکته‌های مبهمش، با تکیه بر بند‌های خلاقانه و زیبا، ایده‌های ناب در رابط گرافیکی، شارژر منحصر به فرد و همچنین دو اندازه 5/1 و 65/1 اینچی برای کاربران مرد و زن، از همین حالا خیلی‌ها را شیفته خودش کرده است تا به عنوان یک کالای لوکس، فاتح بازار میان دیگر رقبا باشد. (ضمیمه کلیک)

آرش جهانگیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها