از حرفه‌ای‌‌‌ها، حرفه‌ای شدن را بیاموزیم

تحصیل رایگان در دانشگاه مایکروسافت

شاید در بسیاری از رشته‌ها، تولید علم روز‌به‌روز نباشد و یک فرد با سابقه‌ کاری زیاد در آن رشته حرفه‌ای به‌شمار برود، اما فناوری اطلاعات (IT) این‌طور نیست. خوشبختانه یا متاسفانه در این رشته تولید علم و تغییر و تحول، به ساعت و دقیقه رسیده است و اگر بخواهید در این رشته موفق باشید باید لحظه‌به‌لحظه خودتان را به‌روز کنید، زیرا به‌روز بودن بیش از دیگر موارد در این رشته مهم است.
کد خبر: ۷۱۹۷۵۹
تحصیل رایگان در دانشگاه مایکروسافت
به‌عنوان مثال فرض کنید یک فرد خیلی با تجربه و با سابقه روش کار با ویندوز اکس‌پی را بلد است و زیروبم آن را نیز می‌شناسد، آیا تجربیات این فرد در مقایسه با یک تازه‌کار که با ویندوز 8 کار می‌کند و به آن تسلط دارد قابل مقایسه است؟ مطمئنا فردی که با ویندوز 8 کار می‌کند موفق است، چرا که ویندوز اکس‌پی منسوخ شده و دیگر حمایتی از آن صورت نمی‌گیرد.

به‌روز بودن در دنیای فناوری نیز مشکل بسیار بزرگی است، زیرا استفاده از هر محصول جدید نیازمند آموزش است و دسترسی به محتوای به‌روز آموزشی نیز از جمله کارهای دشوار به‌شمار می‌رود. برای مثال فرض کنید ویندوز سرور 2012 بتازگی منتشر شده است. مطمئنا دسترسی به محتوای آموزشی و استادانی که به آن تسلط داشته باشند و بتوانند افراد حرفه‌ای دیگری را نیز پرورش دهند، بسیار محدود و حتی برای چند ماه غیرممکن است.

وقتی صحبت از حرفه‌ای شدن باشد، نمی‌توان به منابع مختصر یا اخبار سایت‌های مختلف اکتفا کرد. در این شرایط وقتی یک کاربر حرفه‌ای بخواهد نرم‌افزار، سخت‌افزار یا یک سرویس جدید را فرا بگیرد باید به منابع آموزشی معتبر نیز دسترسی داشته باشد. گاهی کاربران خودشان سعی می‌کنند با سعی و خطا و با استفاده از دانش قبلی به یادگیری علوم جدید بپردازند و گاهی نیز شرکت در دوره‌های آموزشی و کمک گرفتن از استادان معتبر به کمک آنها می‌آید.

حرفه‌ای شوید

تا به‌حال به یادگیری حرفه‌ای کار با محصولات مایکروسافت فکر کرده‌اید؟

ویندوز 8، ویندوز سرور، آفیس 365، ایمیل سرور، مجازی‌سازی، برنامه‌نویسی، سرویس‌های ابری، توسعه نرم‌افزارهای ویندوزفون، بانک‌های اطلاعاتی، شیر‌پوینت، امنیت، طراحی وب و... از جمله گزینه‌های مایکروسافتی برای حرفه‌ای‌ها به‌شمار می‌رود که هرکدام برای خودشان دنیایی از اطلاعات هستند.

امروزه برخی از این دوره‌ها در ایران از سوی آموزشگاه‌های مجاز تدریس می‌شود و برخی دیگر نیز هیچ منبع آموزشی رسمی برای آنها در کشور وجود ندارد. اگر حرفه‌ای هستید یا قصد دارید در هریک از زمینه‌های بالا حرفه‌ای شوید، مجبور هستید از دوره‌های آموزشی در خارج از کشور استفاده کنید یا به محتوای آنلاین و کتاب‌های منتشر شده در هریک از زمینه‌های مورد نظر اکتفا کنید. تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور نیز یکی دیگر از روش‌های فراگیری این علوم است که مشکلات خاص خودش را دارد.

دانشگاه مایکروسافت

دوست دارید در مایکروسافت تحصیل کنید؟ آیا می‌دانید بهترین استادان دنیا برای آموزش کار با محصولات مایکروسافتی در خود مایکروسافت پیدا می‌شوند و بهترین راه دسترسی به دانش آنها تحصیل کردن در دانشگاه مایکروسافت است؟

اولین گام برای حرفه‌ای شدن، تقویت زبان انگلیسی است. اگر زبان خود را تقویت کرده‌اید و حالا به فکر هزینه‌های تحصیل یا اقامت در دانشگاه‌های خارجی هستید، کمی دست نگه‌دارید. آکادمی مجازی مایکروسافت با پذیرش رایگان دانشجو شما را قادر می‌سازد براحتی، بدون نیاز به هزینه و بدون نیاز به کوچک‌ترین جابه‌جایی، از پشت میز رایانه‌ خود وارد دانشگاه مایکروسافت شوید و به‌روزترین منابع آموزشی را از حرفه‌ای‌ترین استادان فرا بگیرید.

حالا ثبت‌نام کنید

همان‌طور که گفتیم تحصیل در دانشگاه مجازی مایکروسافت کاملا رایگان است. برای استفاده از منابع آموزشی و شرکت در کلاس‌های زنده می‌توانید از سایت اختصاصی این دانشگاه کمک بگیرید:

http:‌/‌‌/‌www.microsoftvirtualacademy.com

پس از ورود به این سایت، با کلیک روی گزینه‌ Sign In در بالای سمت راست صفحه مرورگر، می‌توانید به کاربری خود در مایکروسافت وارد شوید و شرکت در دوره‌ها را آغاز کنید. اگر هنوز در مایکروسافت عضو نشده‌اید نیز می‌توانید به‌طور رایگان برای خودتان یک کاربری جدید بسازید و علاوه بر استفاده از سرویس‌های مختلف مایکروسافتی، از این کاربری برای شرکت در دوره‌های رایگان مایکروسافت نیز استفاده کنید.

دوره‌های آموزشی

دوره‌های آموزشی ارائه شده در دانشگاه مجازی مایکروسافت تقریبا کامل هستند. این دوره‌ها(Courses) در 18 زمینه‌ موضوعی دسته‌بندی شده‌اند و به 14 محصول مایکروسافتی اختصاص دارند.

هر دوره شامل 10 تا 30 عنوان آموزشی است و هر عنوان نیز بین 5 تا 15 فصل دارد. برای مثال SQL Server در 24 دوره و ویندوز در 31 دوره ارائه شده‌ است. همچنین در زمینه‌ موضوعی مجازی‌سازی 25 دوره و در زمینه‌ توسعه سرویس‌های ابری 13 دوره در اختیار شما قرار می‌گیرد.

پرونده‌ آموزشی

شما می‌توانید دوره‌های موردنظرتان را به دلخواه و به هر شکلی که بخواهید در برنامه‌ آموزشی خود ثبت کنید و به فراگیری آنها بپردازید. همچنین هر دوره دارای یک امتیاز برای گذراندن و مشاهده‌ محتوای دوره و دارای امتیازی برای آزمون پایان دوره است. این مراحل در پروفایل شما ثبت می‌شود و با استفاده از آنها می‌توانید سابقه‌ تحصیلی خودتان را مشاهده کنید.

محتوای آموزشی

به جر‌أت می‌توان گفت بهترین و کامل‌ترین محتوای آموزشی برای فراگیری روش کار با محصولات مایکروسافت در دانشگاه مجازی مایکروسافت ارائه شده است. محتوای آموزشی در این سایت به‌صورت فیلم ویدئویی، اسلاید پاورپوینت، فایل Word و فایل PDF در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و شما می‌توانید هر محتوا را بارها مشاهده یا حتی آنها را روی هارد‌دیسک رایانه‌ خود ذخیره کنید.

جلسات زنده

یکی دیگر از مزایای تحصیل در دانشگاه مجازی مایکروسافت برخورداری از قابلیت شرکت در جلسات آنلاین به‌صورت زنده است. شما می‌توانید از مباحث مطرح شده از سوی استادان در این جلسات بهره‌مند شوید و در زمان پرسش و پاسخ‌ نیز سوالات موردنظرتان را مطرح کنید و جواب‌هایی را که شاید هیچ‌جا نتوانید به آنها دسترسی یابید، از پشت میز رایانه‌ خود و از سوی استادان مایکروسافت، دریافت کنید. (ضمیمه کلیک)

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ali moradi
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
۰
۰
that's nice

نیازمندی ها