سید مجتبی حسینی گفت: تأثیرات سحر و جادو به القائاتی است که ایجاد می‌کند وقتی به ساحت امیرالمؤمنین(ع) سلام عرض می‌کنید و یا خطاب به حضرت سلیمان از امیرالمؤمنین(ع) یاد می‌نمایید این عوامل تأثیرشان صفر خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۹۳۴۸
سحر و جادو به خودی خود تأثیرگذار نیست

به گزارش جام جم آنلاین سید مجتبی حسینی در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما در باره نقش قسمت در سرنوشت انسان گفت: ما در روایات داریم که شما عدم تلاش خود را نباید به گردن قسمت بیندازید یعنی در عین حال که قسمت نفی نشده نقش تلاش در قسمت و سرنوشت نیز سهیم دانسته شده است. بنابراین، این که بگوییم مثلاً موضوعی مانند ازدواج همه‌اش به قسمت مربوط است نه رد است و نه کاملاً درست.

وی ادامه داد: تلاش ما نیز نوعی از مقدرات است مجموعه این عوامل است که ما را به نقطه‌ای می‌رساند مهم این است که از این نقطه به عنوان سکو استفاده کنیم نه به عنوان انتهای راه. گاهی اشتباهمان این است که این نقطه را نقطه پایان می‌دانیم و آن جا متوقف می‌شویم در صورتی که باید به حرکت ادامه دهیم.

وی در رابطه با نقش دعا در تغییر سرنوشت گفت: قطعاً و بدون شک دعا در سرنوشت ما تأثیر دارد و خداوند دست بسته‌ی قانون‌هایی که خودش گذاشته است نیست. من بارها گفته‌ام که دعا در سرنوشت ما تأثیر دارد اما این نیست که همه دعاها اثر سریع داشته باشد. قوانینی که خداوند می‌گذارد فقط تحت خداوند به پایین اجرا می‌شود یعنی در مورد خود خداوند این گونه نیست که باید حتماً این قوانین اجرا شود.

حسینی افزود: دعا و چیزهای دیگر هم مشیت الهی است فقط باید دقت داشت که نباید انتظار داشته باشیم که به خاطر دعای من قوانین خداوند عوض شود.

این کارشناس دینی بیان داشت: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند اگر دنیا پیش خداوند ارزش داشت به اندازه بال مگس هم به مخالفینش نمی‌داد، واقعیت این است که آن چه که برای ما ارزش دارد برای خداوند ارزش ندارد و برای همین است که گاهی در زندگی‌مان دچار تناقضاتی می‌شویم.

وی اظهار داشت: یک شخصی به پیامبری از بنی‌اسرائیل گفت چه طور است که خدایت گفته است که عذاب می‌کند من همه چیز قدرت، مقام و ثروت دارم و همه گناهی هم می کنم اما عذابی بر من نازل نشده. پیامبر از خدا دلیلش را پرسید خداوند فرمود من او را عذابی داده‌ام که بزرگترین عذاب است و آن این است که لذت یک الله گفتن را از او گرفته‌ام.

این استاد دانشگاه در رابطه با سحر و جادو و اثرش در زندگی گفت: طبق روایات داریم که هر چه قدر انسان به این چیزها بها بدهد این مطالب اثرگذار خواهند بود و اگر بگویی که همه چیز در دست خداست و در دست این چیزها نیست مطلقاً اثر ندارد گفته‌اند اگر خواستید نسبت به این موضوعات هم مطمئن شوید به قرآن و ذکر امیرالمؤمنین(ع) متوسل شوید.

وی تصریح کرد: وقتی به ساحت امیرالمؤمنین(ع) سلام عرض می‌کنید و یا خطاب به حضرت سلیمان از امیرالمؤمنین(ع) یاد می‌نمایید این عوامل تأثیرشان صفر خواهد شد. در کل باید گفت که اگر به این موارد اعتقاد داشته باشیم تأثیر خود را خواهد گذاشت. البته همه حرف‌ها و فکرهای ما در عالم تأثیر ایجاد می‌کند.

حسینی در رابطه با بسته شدن بخت گفت: این نیست که در قرآن آمده باشد که برای هر فردی یک زوج آفریده است این هم نقض دارد و هم نقص. خداوند در قرآن به طور کلی آورده است که از جنس خودتان برایتان همسرانی آفریده‌ایم. بنابراین قرار نیست همه همسر داشته باشند. البته این که می‌گویند بخت کسی را بسته‌اند یک مقدارش بر میگردد به تأثیرات فیزیکی از جمله تأثیراتی که آدم ها بر روی هم دارند. می‌توان از لحاظ علمی با آن‌ها برخورد کرد.

وی ادامه داد: یک مقدار هم تحت تأثیرافکار خود ما است روایت است که خداوند با انسان طوری برخورد می‌کند که آن فرد نسبت به پروردگار ظن دارد یعنی مثلا فردی می‌گوید من می‌دانم بختم بسته شده خدا نمی خواهد من ازدواج کنم، واقعاً هم خداوند به آن فرد ازدواج نمی‌دهد، زیرا هر چه حسن ظن ما نسبت به خدا بیشتر باشد از خدا بیشتر خیر به ما خواهد رسید.

حسینی در پایان گفت: تأثیرات سحر و جادو به خودی خود نیست بلکه به تأثیراتی است که بر روی خود ما و القائات ما دارد من توصیه می‌کنم که خوش گفتار باشیم. گفتار بسیار در عالم اثرگذار است زیرا پروردگار برای انسان خوش گفتار برکت بیشتری می‌رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها