وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای استرالیایی خود گفت: مبارزه با تروریسم نیازمند اتخاذ استراتژی واحد و تنظیم راهکار جدید است.
کد خبر: ۷۱۹۲۸۴
مبارزه با تروریسم نیازمند اتخاذ استراتژی واحد است

به گزارش ایرنا٬ جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا صبح روز شنبه به وقت آمریکابا حضور در محل اقامت محمد جواد ظریف در نیویورک با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد که طی آن تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله تحولات عراق ،فعالیت گروه های تروریستی و افراطی در منطقه ،آخرین وضعیت بحران اوکراین و برخی موضوعات روابط دو جانبه مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار گرفت.

ظریف با ابراز خرسندی از پیشرفت ها در فرایند سیاسی عراق و تشکیل دولت جدید خاطر نشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه عراق گسترش همه جانبه روابط و کمک به تقویت ثبات و امنیت کشور دوست و همسایه خود را مورد توجه جدی دارد.

وی با اشاره به اقدامات وحشیانه گروه های تروریستی و افراطی در منطقه خاطر نشان کرد: باید در یافتن هر راه حل و چگونگی مقابله با تروریسم و افراطی گری، واقعیت های موجود بطور جدی در نظر گرفته شود.

وزیر امور خارجه کشورمان برخورد دوگانه با تروریسم را یکی از عوامل موثر در تقویت و فعال شدن این گروه ها در منطقه دانست و تاکید کرد: سیاست های اشتباه در سال های گذشته گروه های تروریستی و افراطی را تقویت کرده است و امروز مقابله با این پدیده ضد بشری نیازمند اتخاذ استراتژی واحد و تنظیم راهکارهای جامع و جدید است.

وزرای خارجه ایران و استرالیا در این دیدار همچنین در خصوص مساله مهاجران و پناهجویان و مشکلاتی که برای برخی اتباع ایرانی در مهاجرت به استرالیا رخ داده است تبادل نظر کردند.

دو وزیر برمذاکرات گروه های کارشناسی کنسولی دو کشور بمنظور بررسی همه جانبه و کمک به کاهش مشکلات و مخاطرات موجود تاکید کردند و مقرر شد که یک هیات کنسولی استرالیا به کشورمان سفر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها