مدیرعامل بازرگانی دولتی ایران:

قیمت نان امسال واقعی می شود

مدیرعامل بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه امسال براساس طرح دولت قیمت نان اصلاح و واقعی می‌شود از خرید حدود ۷ میلیون تن گندم از کشاورزان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۱۸۵۳۰
قیمت نان امسال واقعی می شود

علی قنبری در نشست خبری خود با بیان اینکه به دلیل وضعیت نامناسب تولید نان پیشنهاد صنعتی کردن تولید نان در لایحه‌ای در سال 85 به مجلس ارسال شد و در قانون بودجه به تصویب رسید افزود: هدف کلی طرح صنعتی کردن نان چهار عامل است که کاهش ضایعات، کاهش هزینه‌های تولید، بالا بردن کیفیت نان و رعایت بهداشت و تأمین سلامت مردم است.

وی گفت: براساس این اهداف 226 طرح تولید انبوه نان صنعتی به بانک‌های عامل ارسال شد که از بین آنها 28 طرح به ظرفیت 1355 تن در روز موفق به دریافت تسهیلات شد و از این تعداد 21 طرح با ظرفیت 835 تن در روز پروانه بهره‌برداری دریافت کردند و 7 طرح با 520 تن ظرفیت در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه 25 هزار تن نان به طور روزانه در کشور تولید می‌شود، گفت: واحدهای تولید نان صنعتی 5.5 درصد نان کشور را تأمین می‌کنند.

وی اضافه کرد: البته واحدهای نیمه‌ صنعتی دیگری هم مشغول فعالیت هستند که تولید انبوه ندارند ولی اگر به چرخه تولید اضافه شوند 10 تا 15 درصد نان مصرفی را می‌توانند تأمین کنند.

معاون وزیر صنعت در پاسخ به سؤالی در مورد زمان اصلاح قیمت نان و برنامه دولت برای این کار گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل قیمت نان است چون مصرف عامه دارد و باید با احتیاط در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

قنبری ادامه داد: پیشنهاد ما واقعی شدن قیمت نان است به نحوی که به مردم فشار وارد نشود و از طریق پرداخت یارانه به مردم این افزایش جبران شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نانوایی‌ها، دولت و مصرف‌کنندگان از وضعیت فعلی رضایت ندارند، گفت: در طرح جامعی که در دولت در حال بررسی است به سمت قیمت واقعی نان خواهیم رفت.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود:‌ این طرح امسال به تصویب دولت می‌رسد و در صورت تصویب آن یارانه 10 هزار میلیارد تومانی که الان برای تولید نان پرداخت می‌شود کاهش پیدا می‌کند و 3 هزار میلیارد تومان از این یارانه آزاد می‌شود.

قنبری گفت: معاون اجرایی رئیس جمهور متولی اجرای این امر است و البته باید به لحاظ فرهنگی مردم را برای این موضوع آماده کرد و اگر مردم از مزایای این طرح مطلع شوند حتماً همراهی خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
۰
۰
خواهشا حقوق ما نظامیان(ارتش) را هم واقعی كنید كه دیگر واقعا این هزینه ها و این حقوق همخوانی ندارد .آخه یه دفعه ام دولت به فكر واقعی كردن حقوق باشد چرا همه اش اونطرفی غش میكند.
y
Netherlands
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
۰
۰
قیمت نان حالا از واقعی هم سرزده اما بروید خود نان رو وقعی كنید كه یك مشت نان با آرد بی كیفیت خورد مردم میدهند.
عمواوغلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
۰
۰
هربار كه می خواهند نان راگران كنند اول می گویند كیفیتش را بهتر می كنیم ، كه تابحال ندیدیم . ما ها كه امیدو ارزویمان بودن نان درسفره هایمان است ان راهم حذف كنند. پس خسته نباشند.
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
۰
۰
چرا حقوق بازنشسته های نیروهای مسلح و سایر بازنشسته ها را واقعی و زیاد نمیكنید ؟
سالها است قیمت نان را افزایش میدهید به بهانه بالا رفتن كیفیت ولی هر سال دریغ از پارسال یك مقدار هم به فكر قشر كم در آمد و جیب آنها باشید !
آخر تا كی گرانی این از وضعیت لبنیات كه آزاد كردید و یك ریال هم یارانه اش را به مردم ندادید خدا آخر و عاقبت نان را هم ختم بخیر كند .
غلامشیر
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
۰
۰
دوباره با نام واقعی كردن قیمت نان، نان را گران كنید تاجایی كه نان هم در سر سفره های بعضی از مردم سخت پیدا شود و نان هم یك ماده غذایی اشرافی شود هر روز با یه بهانه ای همه چیز را گران كنید تا فاصله فقیر و غنی روز به روز بیشتر شود تا جایی كه وضع مردم تبدیل به وضع مردم كره شمالی و سومالی و كشورهایی از همین دست شود .به خاطر همین كارهاست كه برخی به هر نوعی در كار، از اداری و دولتی گرفته تا كار آزاد در حال زدن از كارشان هستند. گران كنید ، گران كنید... و این داستان همچنان ادامه داشته باشد.
اوغلی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
۰
۰
این موضوع هم راه و روشی است كه بعضی از مسئولان برای هموار كردن راه قاچاق گندم توسط امثال .... در پیش گرفته اند! وقتی كشورهایی مثل افغانستان بابت گندم پول خوبی پرداخت می كنند، چرا نان درایران با قیمت یارانه ای در اختیار مردم قرار گیرد؟
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
۰
۰
آخه تا كی میخواید قیمت واقعی كنید.....بس كنید دیگه ، تو رو خدا بس كنید
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
۰
۰
لبنیات كه خیلی گرون شده، نان هم گرون میش، دیگه هیچی دیگه، بخدا با حقوقی كه پیمانكاران به ما میدهند همخونی ندارد
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
۰
۰
ناراحت نباشید هوا هنوز ارزونه تا می تونید بخورید چون ممكنه یارانه اونم برداشته بشه

نیازمندی ها