نقش ویتامین c در پیشگیری از سرماخوردگی

چه کسانی بیشتر سرما می‌خورند؟

یک کارشناس تغذیه در آستانه فرا رسیدن فصل پاییز و افزایش سرماخوردگی، با اشاره به ویژگی افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به آن هستند، گفت: مصرف مکمل‌های ویتامین C تاثیر چندانی در پیشگیری از سرماخوردگی ندارد.
کد خبر: ۷۱۸۱۲۰

جام جم سرا: لیلا رضازاده افزود: برخی مواد غذایی می‌توانند به تحریک و تقویت سیستم ایمنی کمک کنند. به عنوان مثال ویتامین E از جمله عوامل موثر در تقویت سیستم ایمنی است. این ویتامین در انواع مغزها و غلات سبوس‌دار وجود دارد. ویتامین C هم از دیگر موادی است که می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی موثر باشد که در مرکبات، کیوی، گوجه و ... یافت می‌شود.

رضازاده با اشاره به اینکه بسیاری از افراد در فصل سرد برای پیشگیری از سرماخوردگی به مصرف مکمل‌های ویتامین C روی می‌آورند، ادامه داد: این مکمل‌ نقش موثری در پیشگیری از سرماخوردگی ندارد، اما می‌تواند دوران بیماری را کوتاه کند.

وی از «روی» نیز به عنوان دیگر ماده تقویت کننده سیستم ایمنی یاد کرد که به بهبود سریع سرماخوردگی هم کمک می‌کند و در گوشت، غلات و تخم مرغ وجود دارد. البته نباید مصرف روی خودسرانه و زیاد باشد، زیرا مصرف بیش از حد روی نتیجه عکس خواهد داد و به سیستم ایمنی آسیب می‌رساند.

رضازاده گفت: سلنیوم نیز که در موادی مانند مغزها و غلات وجود دارد برای تقویت سیستم ایمنی مفید است.

وی معتقد است، افرادی که کم خونی فقرآهن دارند بیشتر در معرض سرماخوردگی و آن هم سرماخوردگی‌های طولانی مدت هستند و می‌توان این کمبود آهن را از طریق گوشت، حبوبات و سبزیجات برگ سبز تامین کرد. بهتر است همه این مواد از منابع طبیعی تامین شوند و تا حد امکان از مکمل‌ها استفاده نشود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها