دبیر ستاد حقوق بشر گفت: گزارش دبیرکل سازمان ملل تکرار همان اتهاماتی است که پیش از این از سوی گزارشگر ویژه حقوق بشر، وب سایت های ضد انقلاب، منافقین و برخی سران غربی صهیونیستی بیان شده است.
کد خبر: ۷۱۷۸۳۱
دبیرکل سازمان ملل اتهامات ضد انقلاب و منافقین را تکرار کرده است

دکتر محمد جواد لاریجانی در نشست عالی هماهنگی ستاد حقوق بشر که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای بلندپایه ستاد حقوق بشر برگزار شد با اشاره به گزارش جدید دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشری کشورمان اظهار داشت: یکی از روش های غرب برای انگاره سازی علیه کشورهای ناهمسو با منافعش تکرار یک دروغ با اشکال و وسایل مختلف است. آنها سالهاست به زبان اشخاص مختلف و با مکانیزم های مختلف این دروغ را تکرار می کنند که ایران کشوری ناقض حقوق بشر است و قصد دارد با این روش این انگاره نادرست را در ذهن جهانیان ترسیم کند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه مطالب ارائه شده در گزارش دبیرکل سازمان ملل تکرار همان اتهاماتی است که پیش از این از سوی گزارشگر ویژه حقوق بشر، وب سایت های ضد انقلاب، منافقین و برخی سران غربی صهیونیستی بیان شده است، گفت: در قسمت هایی از این گزارش جمهوری اسلامی را متهم به سانسور، نقض حقوق روزنامه نگاران، نویسندگان، فیلتر اینترنت و ... کرده است.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه ایران از طریق پژوهشگاه دانش های بنیادی و با موافقت و رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اولین کشور در منطقه بود که پذیرای فناوری های نوین ارتباطی از جمله اینترنت بود، گفت: در ایران کسی با اصل فناوری های نوین از جمله اینترنت مخالف نیست ولی آنها با تزویر سعی می کنند ایران را مخالف توسعه و پیشرفت و آزادی بیان جلوه دهند.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: دغدغه نظام استفاده بهینه از این فناوری با حداقل آلودگی های آن است. کشورهای دنیا نیز خطوط قرمزی دارند که به هیچ وجه حاضر به گذشتن از آنها نیستند. جورج بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا پس از واقعه 11 سپتامبر گفت: اگر امنیت ملی آمریکا اقتضا کند دسترسی به کل اینترنت را قطع می کنند اگر چه این اختیار در حال حاضر قانونی شده است.

لاریجانی ادامه داد: سوء استفاده از امکانات ارتباطی جدید در تجاوز به حدود شخصی افراد و امنیت کشورها امروز به یک مسئله حاد بین المللی تبدیل شده است.

در گزارش دبیر کل سازمان ملل بدون توجه به شرایط موجود جهانی در مسئله اینترنت و امنیت ملی گستاخانه به شورای عالی فضای مجازی کشور و نهادهای قانونی رسیدگی به جرایم اینترنتی حمله و توهین شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها