عنوان بازی: Darksouls II: Crown of the Old Iron King پلتفرم: PC، X360، PS3 ناشر: Namco Bandai سازنده: From Software سبک: اکشن نقش‌آفرینی امتیاز: 8.5
کد خبر: ۷۱۷۱۹۶
بازی با دم شیــر!

نمی‌دانم تا چه اندازه با سری بازی‌های Souls آشنا هستید ولی به‌هرحال بد نیست در این باره با هم مروری کوتاه داشته باشیم. اولین بازی مجموعه به نام Demon Souls سال 2008 به صورت انحصاری برای PS3 عرضه شد و بعد از آن دوگانه‌های Dark Souls بودند که دیگر از حالت انحصاری خارج شدند. بازی این هفته دومین DLC برای شماره دوم بازی است و مثل تمام عناوین قبلی این مجموعه در القا کردن حس تاریخی بودن محیط‌هایش استاد است. وقتی این بازی‌ها را تجربه می‌کنید این احساس همواره وجود دارد که قلعه‌ها و دیگر استحکامات بناهایی تاریخی هستند که سال‌ها بین قدرت‌های گوناگون دست به دست شده‌اند. در این DLC یکی از محیط‌های جدیدی که به بازی اضافه شده است، Brume Tower نام دارد، در فضاهای باز این منطقه با اجسادی مواجه می‌شوید که گرد خاکستر روی آنها نشسته و ما را بشدت یاد قربانیان آتشفشان شهر باستانی پمپی ایتالیا می‌اندازد. کوچک‌ترین تماس با این اجساد در بازی باعث می‌شود ظاهر آنها در باد محو شود و از آنجا که بعضی از آنها در مناطق مبارزاتی بازی وجود دارند، اجتناب از برخورد با آنها بی‌فایده است.

خوشبختانه Old Iron King به گونه‌ای طراحی شده که به شما این باور را می‌دهد منطقه‌ای است که به انضمام Iron Keep درآمده. منطقه جدیدی که در این DLC وارد آن می‌شوید، زمانی محل سکونت انسان‌هایی ده برابر اندازه عادی بوده است، این مساله را می‌توانید از اندازه بناها و دشمنان گرفته تا زنجیرها و اشیای موجود در محیط متوجه شوید. در مواقعی نیاز است از روی زنجیرها عبور کنید، مسیری باریک روی پرتگاه که مجبورید دوربین را طوری تنظیم کنید که فقط جلوی پایتان را ببینید و از طرفی همواره این استرس در شما وجود دارد که نکند ناگهان دشمنی روی این زنجیرها وجود داشته باشد، اما خوشبختانه در اینجا نیاز به درگیری نیست مگر این‌که خودتان اشتباه کرده و دشمن‌ها را به روی زنجیر بکشانید که آن وقت مسئول تمام مرگ‌ها خودتان هستید.

در این نسخه نیز همچون DLC قبلی مسیرهای مخفی هم وجود دارد که جزو خط اصلی قصه نیستند، اما می‌توانید با رفتن به آنها به آیتم‌ها و جوایز بسیاری دست پیدا کنید. در این مسیرها با دشمنان و غول‌هایی بسیار سخت مواجه خواهید شد که بدون احضار دو همراه در کنار خود، عبور کردن از آنها به زحمت و تلاش بسیار نیاز دارد. در این بسته الحاقی نیز همچون اولین بسته غول‌ها به نسبت بازی اصلی ناامیدکننده طراحی شده‌اند. به این معنی که بسیار قوی‌تر از بازیکن بوده و برای مبارزه با آنها یا باید از قبل با کشتن تعداد زیادی دشمن خود را حسابی ارتقا داده باشید یا این‌که از کمک افراد به صورت آنلاین یا NPCهای بازی استفاده کنید. راستی منظور از جوایز بیش از هر چیز «روح» است. روح واحد اصلی خرید و فروش و ارتقای شخصیت است. با کشتن هر دشمن با توجه به سختی و تنوعی که دارند، مقداری روح دریافت می‌کنید و البته با گشتن در محیط نیز می‌توانید روح اجسادی را که در گذشته‌های دور به ماجراجویی در آن محیط‌ها پرداخته بودند، جمع‌آوری کنید.

دشمنان معمولی جدیدی نیز در این DLC به بازی اضافه شده‌اند که یکی از مضطرب‌کننده‌ترین آنها انواعی است که چون پایی ندارند، روی زمین خزیده و ناگهان آتش گرفته و خود را به سمت شما پرتاب می‌کنند. البته نمونه‌ای از دزدها نیز به بازی اضافه شده است که نه تنها بسیار چابک‌تر بوده و چاقوهای زهردار بیشتری پرتاب می‌کنند، بلکه می‌توانند در فواصل کوتاه تل‌پورت کرده و شما را حسابی به دردسر بیندازند. اگر بخوبی نسبت به محیط‌های بازی شناخت پیدا کنید، خواهید دید که گاهی نیاز نیست شخصا با تمام دشمنان بجنگید، بلکه می‌توانید با کشیدن یک اهرم، تعدادی از آنها را در یک حوض مواد مذاب بیندازید. البته قبل از آن باید مواظب باشید خود قربانی این تله‌ها و حقه‌های محیطی نشوید.

نوع خاصی از دشمنان نیز بشکه‌هایی به دست دارند و ظاهرا بی‌آزار در محیط پرسه می‌زنند، اما بدانید که این بشکه‌ها حاوی مواد منفجره است. پس آگاه باشید آنها را چگونه از بین ببرید تا قربانی رفتار انتحاری گونه آنها نشوید. این مقاله با این فرض نگاشته شده که شما «دارک سولز 2» را تجربه کرده‌اید، لذا بیشتر به توضیح دادن اضافات بسنده شده تا تشریح کردن ساختار بازی، چرا که عملا تفاوتی با نسخه اصلی نکرده است. به هر حال به طور خلاصه در این DLC با محیط‌هایی مواجه می‌شوید که گرچه با الهام از دنیای واقعی ساخته شده‌اند، اما بخوبی با حال و هوا و فضای سری بازی‌های Souls همخوانی پیدا کرده و به نظر می‌رسد بخشی از تاریخ آن دنیا هستند. بجز مبارزه با غول‌ها، نبرد با دشمنان مثل همیشه سخت، اما لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است. تجربه این DLC را به تمام دوستداران سری بازی‌های Souls و عناوین اکشن نقش‌آفرینی توصیه می‌کنیم. (ضمیمه کلیک)

مجید رحمانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها