روش زندگی با شوهر بی‌مسئولیت

آخه اینم شد شوهر واسه ما؟!

نزدیک به یک سال است که ازدواج کرده ام. شوهرم نه سر کار می رود و نه به من اهمیت می دهد. کارش شده است فقط تلویزیون تماشا کردن. هرچه با او صحبت می کنم فقط می خندد، به نظرم دچار افسردگی شده.
کد خبر: ۷۱۶۸۰۳
آخه اینم شد شوهر واسه ما؟!

جام جم سرا: مسئله ای که عنوان کردید قابل درک و البته بسیار مهم است، چرا که ضعف در مسئولیت پذیری همسرتان را آشکار می سازد که البته با همه مهم بودنش قابل حل است، اما نکته مهم اینجاست که تنها ناراضی بودن شما از اوضاع کافی نیست، بلکه حل شدن این مسئله مستلزم همکاری هر دو نفر شماست. همان طور که زندگی مشترک است، مسائل و مشکلات آن نیز مشترک خواهد بود و به دست هر دو نفر ( زن و مرد ) برطرف خواهد شد.

توصیه من به شما زوج محترم فراگیری اصول همسرداری موفق است، با توجه به این که تنها یک سال است که وارد زندگی مشترک شده اید هنوز فرصت زیاد است و راه های نرفته بسیار. فراگیری مهارت هایی برای بهبود روابط شما و همسرتان می تواند راهگشا باشد. برای شروع نکاتی که در ادامه می آید می تواند مفید واقع شود:

گفت وگو کنید

زمان مناسبی را برای سخن گفتن با همسرتان انتخاب کنید. زمانی که بتوانید با نهایت توجه و تمرکز به یکدیگر گوش دهید.گوش دادن شما به یکدیگر فضای عاطفی مناسب برای بیان انتظاراتتان از هم را فراهم می کند.

سرزنش نکنید

لازم است انتظاراتتان را به شکلی کاملاً روشن و شفاف از همسرتان عنوان کنید. اشاره به نقش مهم و برجسته او در زندگی در کنار ابراز حس دوست داشتنتان می تواند زمینه را برای شنونده بودن بهتر همسرتان و شیوه بیان صحیح تر انتظارات شما مهیا کرده و در این میان مسئولیت پذیری او را خاطر نشان سازد. مسئولیت های او را در قالب همین انتظارات به یاد او آورید، در عین حال توجه کنید که صحبت هایتان رنگ و بوی سرزنش کردن نداشته باشد.

همچنین از مقایسه کردن ، پند دادن و یادآوری مشکلات و کاستی های گذشته بپرهیزید و اصل انتظار را در قالب جملاتی کوتاه و تأثیرگذار به همسرتان مطرح کنید.

بگو دوستت دارم

سعی کنید دوست داشتن همسرتان را از دوست نداشتن برخی اعمال و واکنش های او جدا کنید. همین طور این امر را برای همسرتان نیز روشن سازید که بیان انتظاراتتان به هیچ وجه به معنای دوست نداشتن او نمی باشد. چنانچه فکر می کنید نیاز است، پیش از هر چیز او را نسبت به اینکه دوستش دارید مطمئن کرده و سپس مراحلی را که توضیح داده شد به کار بندید. در صورتی که چنین اعتماد و امنیت خاطری شکل نگرفته باشد نمی توان انتظار داشت که هر راه دیگری کارساز باشد.

برای این که بتوانید در به کارگیری مراحلی که تا به اینجا عنوان شد موفقیت بیشتری به دست آورید، توصیه می کنم ارتباط عاطفی خود با همسرتان را تقویت کنید. مهارت های لازم برای جلب توجه همسرتان و برقراری روابط عاطفی با او در شرایط فعلی را بیاموزید. چنانچه تمامی نکات مذکور را به کار گرفتید و تغییری حاصل نشد توصیه من به شما، مندی از جلسات مشاوره زوجین است که لازم است به طور قطع به همراه همسرتان در این جلسات شرکت کنید. (پریسا غفوریان - کارشناس ارشد روانشناسی بالینی/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ب
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
۰
۰
من ده ماه با همچین آدمی زندگی كردم حالا شوهر شما خوبه میخنده شوهر من بد و بیراه میگفت .همچین آدمهائی خودشون هدف ندارند باعث میشن بقیه هم به درد سر بیفتن من افسردگی گرفتم تو این ده ماه زندگی مشترك كه باهاش داشتم .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها