متخصص داروساز پاسخ می‌دهد

چرا باید قرص و دارو را با آب خورد؟

دبیر انجمن دارو سازان استان زنجان گفت: متاسفانه یکی از معضلات رایج درمیان عموم مردم مصرف قرص بدون آب کافی است که این موضوع به نوبه خود مشکلاتی را به دنبال دارد. مصرف قرص بدون آب کافی به عدم جذب کامل آن در بدن منجر می‌شود.
کد خبر: ۷۱۵۱۸۳
چرا باید قرص و دارو را با آب خورد؟

جام جم سرا: مصطفی سروش نسب نیا افزود: برخی از بیماران و مراجعه کنندگان پس ارائه نسخه پزشکی و دریافت داروهای مورد نیاز خود به بلع فوری قرص در‌‌ همان مکان اقدام می‌کنند که این اقدام بسیار نادرست است.

وی با تاکید بر اینکه بیماران باید قرص را با یک لیوان آب کامل مصرف کنند اضافه کرد: با رعایت این نکته مهم علاوه به حل کامل قرص در معده، به جذب بهتر آن در بدن کمک فراوانی می‌کند.

این دارو ساز با بیان اینکه پایش‌های انجام شده بیانگر آن است که مشاوره‌های شفاهی دارویی در کشور کاربرد بیشتری دارد تصریح کرد: بیماران بیشتر به دستورهای شفاهی ارائه شده از سوی داروساز توجه کرده و کمتر به موارد درج شده در بسته یا راهنمای مصرف دارو‌ها توجه می‌کنند. در حالی که چگونگی، زمان مصرف، و تداخلات دارویی از جمله موارد مهمی است که بیمار پس از دریافت داروهای تجویز شده خود، باید به آنها توجه جدی داشته باشد.

سروش نسب نیا خاطرنشان کرد: ارتباط کلامی بین دارو ساز و بیمار اهمیت زیادی دارد اما این موضوع مهم چندان در داروخانه‌های کشور مورد توجه قرار نمی‌گیرد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
۰
۰
چرا باید قرض و دارو را با آب خورد ؟
مگه شما باچی قرص میخورید ؟
بیژن نكیسا
-
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
۰
۰
با سلام و عرض ادب اگر لطف بفرمائید میخواهم بدانم كه ایا نوشیدن اب با همه قرصها الزامیست؟ ایا با قرصهائی كه ضمن غذا مصرف میشود نیز الزاماً باید اب نوشید؟ بعضاً غذاهائی مایع است یا با نوشابه مصرف میگردد و افزودن اب موجب رقیق شدن بیشتر غذا در معده میشود، ایا در چنین مواردی میتوان از نوشیدن اب با قرص امتناع ورزید؟

نیازمندی ها