معاون فناوری و پژوهش دانشگاه پیام نور اعلام کرد: دانشگاه پیام نور در حوزه تدوین کتاب های درسی امسال نسبت به سال های گذشته، بیشترین عملکرد را داشته است و در هیچ سالی به اندازه سال 93 کتاب و منابع خودآموز چاپ اول نداشته ایم.
کد خبر: ۷۱۴۷۱۷
رکورد منابع درسی خودآموز جدید در دانشگاه پیام نور

دکتر حسین زارع اظهار کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاهی که بخش عمده ای از نیازهای آموزش عالی کشور را پاسخ می دهد، همسو با تحولات جهانی و نیازهای داخلی، رسالت های بسیار جدی را در حوزه های آموزشی و پژوهشی دنبال می کند.
وی با یادآوری اینکه دانشگاه پیام نور یک دانشگاه کتاب محور است و منابع آموزشی مکتوب دارد، گفت: دانشگاه پیام نور در همسویی تدوین منابع آموزشی دانشگاه با الگوی ایرانی اسلامی، پیشتاز بوده است.
زارع خاطرنشان کرد: در فرآیند تدوین منابع آموزشی پیام نور علاوه براینکه مباحث پژوهشی اعم از یافته های جهانی و داخلی، به نحو احسن دیده می شود مباحثی همچون ویرایش فرهنگی و بهره مندی از ارزش های دینی و فرهنگی در تدوین این منابع، بسیار پررنگ است.
وی ادامه داد: در چشم انداز دانشگاه پیام نور، تالیف 150 کتاب خودآموز چاپ اول در برنامه سال 93 پیش بینی شده و الان درحالیکه هنوز به نیمه سال نرسیده ایم، حدود 65 درصد این هدف محقق شده است.
معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: دغدغه ما به روز کردن کتابهایی است که قبلا چاپ شده و همچنین تالیف کتاب های جدید چاپ اول با همکاری هیات علمی پیام نور و دیگر دانشگاه ها، که فرآیند کیفیت سنجی را طی کرده و به صورت منبع درسی منتشر شده است.
وی یادآور شد: با اینکه جامعه هدف اصلی در تالیف کتاب های درسی پیام نور، دانشجویان خود این دانشگاه هستند اما شاهدیم که دیگر دانشگاه ها نیز از این کتابها استقبال کرده و به عنوان منبع درسی به دانشجویان خود توصیه می کنند.
زارع به نقش و تاثیر تجهیزات آزمایشگاهی در ارتقای کیفی آموزش دانشجویان اشاره کرد و گفت: تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه پیام نور تهران شمال در برخی زمینه های فنی و مهندسی در سطح کشور کم نظیر و حتی بی نظیر است و بسیاری از واحدهای استانی ما هم، در حوزه های مختلف علمی از نظر تجهیزات آزمایشگاهی به وضعیت قابل قبولی رسیده اند.
وی تجهیز لوازم و ابزارآلات آزمایشگاهی را بخش اجتناب ناپذیر آموزش دانست و گفت: در فاز نخست درصددیم تجهیزات آموزشی و سپس تجهیزات پژوهشی و تحقیقاتی را تامین کنیم و برنامه داریم هم به استادان و دانشجویان دانشگاه پیام نور و هم به دیگر دانشگاه¬ها تسهیلات آزمایشگاهی ارائه دهیم.
زارع با ابراز تاسف از شناخت اندک جامعه نسبت به ظرفیت ها و توانمندی های دانشگاه پیام نور، بیان داشت: بسیاری از مردم شاید اطلاع نداشته باشند که رتبه علمی پیام نور در میان دانشگاه های کشور، هشتم است و یا حتی استادان و دانشجویان دیگر دانشگاه ها نیز هم درمورد تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه پیام نور به خوبی مطلع نباشند.
معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور، کیفیت تجهیزات آزمایشگاهی واحد تهران شمال این دانشگاه در زمینه فنی مهندسی، واحد تهران شرق در حوزه علوم پایه و واحد تهران جنوب حوزه علوم انسانی را در سطح کشور کم نظیر توصیف کرد و گفت: پیام نور حتی در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی حوزه علوم انسانی نیز وضعیت بسیار خوبی دارد که آزمایشگاه روانشناسی تجربی مستقر در واحد جنوب از جمله آنهاست.
وی آمادگی دانشگاه پیام نور را برای ارائه خدمات آزمایشگاهی به دانشجویان و استادان دیگر دانشگاه ها در سراسر کشور اعلام کرد. ( ایرنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها