سینماداران از فروش امسال هنوز راضی نیستند

افزایش قیمت بلیت سینما و کاهش مخاطبان

حبیب ایل بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان در نشست خبری جشنواره تیژ گفت: روز جمعه ۲۱ شهریورماه مصادف با روز ملی سینما بلیت سینماها نیم بهاء خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۴۳۱۳
جمعه با بلیت نیم بها به سینما بروید

مراسم ایل‌بیگی درباره طرح «سینما سلام» گفت: در چند هفته اخیر بحث‌های متعددی در زمینه طرح سینما سلام شد و البته دکتر ایوبی برای نمایش رایگان فیلم در 21 شهریور (روز ملی سینما) اعلام آمادگی کرده بودند و ما نیز بعد از برگزاری یک دوره مراحل آسیب‌شناسی اجرای آن را پشت سر گذاشتهایم اما در ادامه بررسی‌ها آقای ایوبی با برگزاری رایگان این طرح مانند گذشته موافق نبودند چراکه ممکن است رایگان شدن سینما به معنای بی‌ارزشی آن تلقی شود و اینکه شاید برخی سینماها امکانات لازم برای استقبال از مردم و ازدحام که ایجاد خواهد شد را نداشته باشند.

وی ادامه داد: استقبال از این طرح به‌قدری از سوی مردم زیاد بود که برخی از سینماداران نتوانستند از پس کنترل جمعیت بر آیند البته این ازدحام جمعیت در برخی سینماها نیز به‌خوبی کنترل شد. هیچ‌کس انتظار استقبال چنین جمعیتی نداشت و اگر قابل پیش‌بینی بود راهکارهای بیشتری برای برقراری نظم اعمال می‌شد.

ایل بیگی افزود: در بسیاری از شهرهای کوچک مردم برای نخستین بار به سینما رفتند و شوق حضور در سینما در آن‌ها ایجاد شد و مسئولان متوجه کمبودهایشان شدند. طرح سلام سینما برای سازمان سینمایی است و امیدواریم اتفاقهای خوبی در ادامه بی افتد البته به‌شرط آنکه صاحبان سینما همکاری کنند.

وی توضیح داد: امکان صحبت با تمامی سینماداران را نداشتیم به همین دلیل به سراغ مسئولان صنوف رفتیم تا در صورت همکاری طرح را اجرایی کنیم. دوستان شورای صنفی با رایگان بودن کامل طرح موافق نیستند و می‌خواهند که نیم‌بها باشد و ما از آنجا که هدفمان این است که برای سینما آورده‌ای داشته باشیم پیشنهاد آنها را پذیرفتیم.

بنابراین روز جمعه مصادف با روز ملی سینما به خاطر حمایت از سینمای ملی بلیت سینماها نیم بهاء خواهد شد. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها