سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از انتشار گزارش جدید این نهاد درباره برنامه صلح امیز هسته ای ایران گفت: گزارش جدید بار دیگر ضمن اعلام عدم انحراف در برنامه هسته ای از راستی آزمایی اجرای کامل تمامی اقدامات داوطلبانه بر اساس توافق ژنو و تمدید آن خبر داده است.
کد خبر: ۷۱۳۶۲۵
پرونده چاشنی های انفجاری بسته شد

رضا نجفی عصر جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: مدیرکل آژانس در گزارش خود ضمن تشریح تمامی فعالیتهای هسته ای در سایتهای ایران که نشان از شفافیت کامل ایران دارد بر اجرای کامل 16 اقدام عملی از سوی ایران صحه گذاشته و تایید کرده که اجرای دو اقدام عملی باقیمانده نیز شروع شده است.

وی اضافه کرد: بخش های تکراری گزارش که اشاره به قطعنامه های غیرقانونی شورای امنیت و یا اتهامات بی پایه و اساس علیه برنامه هسته ای ایران دارد قبلا از سوی کشورمان مردود اعلام شده است.

نجفی تصریح کرد: در خصوص موضوعات گذشته ،ایران با ارائه اسناد و اطلاعات در خصوص چاشنی های ایمن انفجاری ثابت کرده است که کاربرد این چاشنی ها در ایران برای صنایع نفت و گاز است و آژانس بر این امر صحه گذاشته و آن را ناهمخوان با رویه صنایع تخصصی ندانسته است، از دید ایران این موضوع که یکی از پایه های اتهامات بی اساس علیه ایران است بسته شده است.

سفیر ایران در آژانس اظهار داشت:در مورد سایر موضوعات گذشته در قالب 5 اقدام عملی فاز سوم بحث های جدی بین ایران و آژانس آغاز شده و قرار است ادامه یابد.

وی افزود: ایران قبلا به آژانس اعلام کرده بود که با توجه به پیچیده بودن موضوعات مورد بحث اجرای کامل 5 اقدام تا 25 اوت عملی نیست و لذا آژانس در گزارش خود نسبت به این موضوع ابراز نگرانی نکرده است چون قبلا از آن آگاه بوده است.

نجفی گفت: پس از بسته شدن این موضوعات امکان بررسی موضوعات جدید دیگر نیز وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها