معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به مذاکره با هیئت امریکایی گفت:دور بعدی مذاکرات با ۱+۵ اواخر سپتامبر در نیویورک برگزار می شود و در این فاصله ملاقات ها و مذاکرات دو جانبه با هیات ها انجام می شود.
کد خبر: ۷۱۳۳۸۱
عراقچی:دور بعدی مذاکرات،۲۷شهریور در نیویورک

سیدعباس عراقچی پس از پایان دور نخست این دیدار در گفت وگوی اختصاصی با واحد مرکزی خبر در ژنو گفت: با هیات امریکایی دیدار داریم و پنجشنبه هفته آینده با سه کشور اروپایی دیدار یکجا خواهیم داشت.

وی افزود: دو روز پیش در فرانسه بودم و با هیات فرانسوی یک دور مذاکرات داشتیم و با خانم اشتون نیز دیدار داشتیم.

عراقچی افزود: آقای ظریف به روسیه سفر داشت و با چینی ها به زودی دیدار خواهیم کرد,این ملاقات های دوجانبه و مذاکرات برای این است که رایزنی هایی که صورت می گیرد به ما یک جمع بندی بهتری از اخرین وضعیت مذاکرات بدهد و بتوانیم در مذاکرات ماه سپتامبر که قرار است در 18ستپامبر در نیوریورک انجام شود پیشرفتی در مذاکرات داشته باشیم.

عراقچی گفت: مذاکرات پنجشنبه ما حدود سه ساعت صبح و سه ساعت بعدازظهر بود و همزمان گروههای کارشناسی ما همین مدت مذاکره داشتند.

مذاکرات و گفت وگوها مفید و خوب بود و به هرحال کمک می کند به درک بیشتر از اختلافاتی که وجود دارد ولی بهرحال ما تا حل اختلافات هنوز فاصله داریم.

وی در پاسخ به این سوال که در هیات امریکایی چه کسانی حضور دارند ,گفت: همان هیات همیشگی است .

وی در پاسخ به این سوال که جمعه روال مذاکرات همین طور است ,گفت: بله به همین ترتیب صبح و بعدازظهر خواهیم داشت و امیدواریم که تا جمعه بعدازظهر بتوانیم مذاکرات را جمع بندی و تمام کنیم.

مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا با حضور معاونان وزارت امور خارجه دو کشور پنجشنبه در ژنو در هتل ویلسون این شهر آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها