آنگونه که بخشدار خشت از توابع کازرون فارس می گوید، دو پلنگ به گله گوسفندان در این بخش حمله کردند و سه گوسفند را کشتند اما چوپان مسلح از تیراندازی خودداری کرد تا پلنگان محل را ترک کنند.
کد خبر: ۷۱۲۸۲۹
پلنگ ها به گله حمله کردند اما چوپان شلیک نکرد

صادق فلاحی بخشدار خشت گفت: دیروز در یکی از کوه های مشرف برشهر خشت دو پلنگ به یک گله گوسفند حمله کردند و سه گوسفند را کشتند و تعدادی را هم زخمی کردند.

وی افزود: چوپان گله، سلاح برای محافظت از گله همراه داشت اما برای حفظ جان پلنگان اقدام به تیراندازی نکرد تا نسل پلنگ به مخاطره نیافتد.

قربان هادی، چوپان گله هم گفت:چون اطلاع داشتم که پلنگ ها، جانوران مورد حمایت حفاظت محیط زیست هستند، برای احترام به قوانین محیط زیست اگر تمام گوسفندان تلف شده بودند هیچ اقدامی برای تیراندازی به پلنگ ها نمی کردم درصورتی که کاملا در تیررس قرار داشتند.

غلامعباس قرمزی یکی از کارشناسان محیط زیست کازرون گفت: از اقدام خوب این چوپان که برای حفاظت از جانواران کم یاب با محیط زیست همکاری کرده است، قدردانی می کنیم.

وی افزود: پیشتر هم دراین منطقه مواردی از حضور پلنگ دیده شده است و سال های قبل برای اطمینان از وجود پلنگ در این منطقه، دوربین هایی کار گذاشتیم که مشخص شد این منطقه محل عبور پلنگ است.

این کارشناس محیط زیست کازرون، سخنان این چوپان را کاملا تائید کرد.

شهرستان کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
۰
۰
درك و فهم و فرهنگ چوپان خیلی بالاتر از قاچاقچیان حیوانات و كشندگان اونهاست واقعا باید تشویق بشه هزینه گوسفنداشم بدن بهش
یه مرد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
۰
۰
سلام و خسته نباشید
عجب چوپونی
طاها
Kazakhstan
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
۰
۰
خشتی هستم داخل كوههای خشت پلنگ زیاده .زده میشه ولی محیط زیست خبر دار نمیشه میتونن با چند مامور محیط زیست تعدادشونو كنترل كنن بگیرن ببرندشون .
حالا یه چوپانی هم تصادفی رحم كرده باید فكركلی راجع به پلنگ كوه های خشت بشه
شهاب
Kazakhstan
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
۰
۰
سلام باینكه خودم 600راس گوسفند داخل كوه دارم مورد زیاد داریم و پیگیری های كه داشتیم موفق به همكاری محیط زیست نشدیم. حالا منم دوست دارم با محیط زیست همكاری كنم ولی محیط زیست باید یاجمعشون كنه یاپول گوسفندامونو بده...كوه های سكو...گرازس ...میدونكی ...ارغونك....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها