معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور،گفت:با مجموعه این اقدام ها و برنامه ها در 12 کلانشهر مواجه با تنش آبی در شهرهای اراک، بندرعباس، قزوین، قم، کرج، مشهد و همدان به وضعیت پایدار رسیده ایم و در زمان حاضر فقط در اصفهان و کرمان نیاز به اتخاذ تدابیر ویژه داریم.
کد خبر: ۷۱۲۱۱۵
تمهیدات ویژه برای کلانشهرهای مواجه با تنش آبی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، حمیدرضا تشیعی با اشاره به تشکیل کمیته ویژه پایش وضعیت تامین آب کلانشهرها در ابتدای سال جاری، افزود: این کمیته با دستور وزیر نیرو و به ریاست ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو تشکیل شد و در نشست های اردیبهشت ماه برای مجموعه عملکردها و فعالیت های موردنیاز تامین آب این شهرها تصمیم هایی اتخاذ و اجرایی شد.

وی افزود: با توجه به پایش ماه به ماه وضعیت آب این شهرها و کنترل وضعیت موجود، اقدام شرکت های آب و فاضلاب در دو بخش تامین اضطراری و مدیریت منابع برنامه ریزی و آغاز شد.

تشیعی با اشاره به دستاوردهای مهم این کمیته در بخش تامین اضطراری، گفت: در این بخش تاکنون حفر و تجهیز 213حلقه چاه، اجاره و بهسازی 50 حلقه چاه کشاورزی، شش طرح بازسازی و ارتقای سامانه های تصفیه، احداث ایستگاه پمپاژ اضطرار با ظرفیت 5400 لیتر، راه اندازی 311 هزار مترمکعب مخازن تامین آب، 193 کیلومتر خطوط انتقال اضطراری، بازسازی و بهسازی 350 کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده است.

وی با اشاره به فعالیت​های دفتر تخصصی پیگیری و رصد وضعیت بحران در شهرها،افزود: کارشناسان این دفتر از سال گذشته وضعیت شهرهای مواجه با تنش آبی را پیش بینی کرده اند و به طور دایم سامانه کنترل مصرف آب با شهرهای مواجه با تنش، آمار مربوط به تولید و مصرف و تغییرهای منابع تامین کننده آب شهرها چه سطحی و زیرزمینی و چه کمی و کیفی رصد می شود.

معاون آبفای کشور با اشاره به دستاوردهای کمیته بحران آب، گفت: نشست های کمیته بحران موجب ایجاد تعامل و همکاری مناسبی بین شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای در بخش حفظ ذخیره سدها و اعمال مدیریت مصرف سفره های آب زیرزمینی و سدها، ایجاد حساسیت در شرکت های آب و فاضلاب و انجام اقدام های پیشگیرانه تامین کسری آب موردنیاز برای فصل تابستان شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یعقوب
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
۰
۰
ماطرحی راباهزینه شخصی مطالعه .تحقیق نمودیم كه دركاهش اب كلانشهرهاتاثیرپذیرمی باشداین طرح بارمالی بسیار ناچیزی دارد و در این خصوص به ارگانهای مربوط به عوامل بحران مراجعه نمودیم وهمه كلیات طرح راتاییدمی كنند.خلاصه بگم انگارنه انگاردراین كلانشهرواین كشوربحران اب هست همان منوال اداری ..........؟ا
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها