تخلف آشکار در جذب سپرده

سپرده‌گذاری کنید تسهیلات بگیرید

رییس کل بانک مرکزی خبر داد:

خروج بانک ها از بنگاهداری ظرف سه سال

رییس کل بانک مرکزی از خروج بانک ها ظرف سه سال از بنگاهداری خبر داد و گفت: بانک ها باید در این زمینه فعالیت نمایند به طوری که ظرف سه سال از بنگاهداری خارج شده و وظیفه اصلی خود را ایفا کنند.
کد خبر: ۷۱۲۰۴۳
خروج بانک ها از بنگاهداری ظرف سه سال

ولی الله سیف در بیست و پنجمین همایش بانکداری اسلامی با بیان آنکه هدف گیری بخش اقتصاد خروج از رکود است، افزود: توقعات از نظام بانکی به شکل اساسی شکل گرفته و اکنون واقعی شده به همین دلیل وظیفه اصلی که بانک باید ایفا کند در حال اجرایی شدن است.

وی افزود: باید از منابع تسهیلات محدود استفاده بهینه شود و در جهت تحقق هدف مورد نظر قرار گیرد که البته ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به وجود دو دیدگاه در بانکداری اسلامی، گفت: براساس دیدگاه اول بخشی از بانکداری متعارف مغایرتی با موازین شرعی ندارد و در دیدگاه دوم با تعالیم اسلامی و ربا در تعارض است که باید اصلاح شود.

وی افزود: تشکیل صندوق های قرض الحسنه قبل از انقلاب باعث شدتا پس از انقلاب ایده بانکداری اسلامی جامه عمل بپوشد، هرچند قانون در آغاز راه قرار داشت و برای بهبود آن باید بازبینی می شد که تاکنون بازبینی نشده، هرچند در مقطع کنونی بازبینی قانون بدون ربا ضروری است.

سیف گفت: پیش نویس لایحه قانون بانکداری با 10 فصل تدوین شده و کارگروه اصلاح قانون بدون ربا در مجلس حرکتی را در این زمینه آغاز کرده است.

وی درباره برنامه های بانک مرکزی در بانکداری اسلامی، افزود: حذف ربا و اقدامات و نوآوری بانک ها، فراتر رفتن التزام به اجرای بانکداری بدون ربا از سطح قانون، طراحی نقشه راه بانکداری الکترونیک، اقدامات پژوهشی در فقه اسلامی و تاسیس کرسی های نظریه پردازی از جمله برنامه های بانک مرکزی است که اجرای آنها ضروری است.

رییس کل بانک مرکزی گفت: حمایت از اقدامی که موجب توسعه بانکداری اسلامی در سطوح بین المللی شود و ضرورت ارتقا سطح آموزش کارکنان بانکی و آموزش آحاد مردم از دیگر برنامه های بانک مرکزی است که باید اجرایی شوند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مینو
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
۰
۰
واقعاً سه سال دیگه شما هستی؟ سه سال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نادران
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
۰
۰
متأسفم.
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
۰
۰
سه سال دیگه؟ یعنی برای اجرای فرمان رهبری سه سال وقت لازمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نیازمندی ها