امیر حاج رضایی می‌گوید که فوتبال ایران در همان "برزخی" که قبلا به آن دچار بود گرفتار شده است و پالس‌هایی که از وزارتخانه برای تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش فرستاده می‌شود، منفی است.
کد خبر: ۷۱۱۲۰۷
تحلیل جالب حاج رضایی از جدایی کروش

این کارشناس فوتبال درباره خروج کروش از ایران، عدم تمایل وزارت ورزش و جوانان برای تمدید قرارداد این مربی پرتغالی، جام ملت‌های آسیا و حال و روز فوتبال در این برهه اشاره کرده که در ادامه آن را می‌خوانیم.

* کروش از ایران خارج شد، علت عدم روشن شدن تکلیف قرارداد کی‌روش بعد از جام جهانی تاکنون چه بوده است؟

- من واقعا اطلاعاتی در این زمینه ندارم چرا که به ارگان‌های مربوط نزدیک نیستم اما اخبار ضد و نقیضی را در این خصوص شنیدیم که تفاوت اظهار نظر مسئولان ذیربط را نشان می‌دهد.

* منظورتان فدراسیون فوتبال است یا وزارت ورزش و جوانان؟

- یکی از مسئولان فدراسیون می‌گوید که قرارداد کروش مغایر منافع ملی است. باید بدانیم که این لغات و واژه‌ها خیلی سنگین است. من به صحت این موضوع کاری ندارم چون قرارداد کی‌روش را ندیده‌ایم که بگوییم چه کسی درست می‌گوید و چه کسی اشتباه می کند.رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید که قرارداد کروش 99 درصد نهایی شده است اما از سوی دیگر وزارتخانه حرفی می‌زند که شرایط را پیچیده می‌کند. کروش خودش اعلام می‌کند که پیش قراردادها را رد می‌کند و تمایل به حضور دارد. حال که تمامی این صحبت‌ها را کنار هم جمع می‌کنیم می‌بینیم که هیچ چیز جور در نمی آید.

ببینید پرتغال علی‌رغم این که در جام جهانی نتیجه‌ نگرفت اما قرارداد سرمربی تیمش را تمدید کرد که این موضوع تعامل فدراسیون و سرمربی را نشان می‌دهد اما نبود تعامل میان فدراسیون کشورمان و نیز سرمربی تیم ملی سبب شده هنوز در نقطه اول باشیم و هم‌چنان هیچ چیز مشخص نیست.

* چرا فدراسیون فوتبال به صورت مستقل در این زمینه تصمیم گیری نکرد؟

- فدراسیون فوتبال ما هیچ وقت مستقل نبوده است که بتواند تصمیم گیری نهایی را انجام دهد، همواره ارگان‌های بالاتر و موازی در چنین اتفاقاتی نقش داشته‌اند. رییس فدراسیون تحت تاثیر وزارتخانه است و پالس‌هایی که از وزارتخانه صادر می‌شود منفی و مخالف قرارداد کروش است.

* چرا درست زمانی که بحث از ثبات در فوتبال ایران می‌شد دوباره به همان چالش عدم ثبات در سال‌های قبل بازگشتیم؟

- از زمانی که یاد دارم ما درگیر این مسائل بوده‌ایم و تنها نوع آن فرق می‌کند. در سال 1964 برای المپیک انتخاب شدیم و در حالی که مردم در حال تصور آرزوهایشان بودند به یک مرتبه شش بازیکن از تیم ملی اعتصاب کردند در حالی که در ترکیب اصلی تیم ملی بودند و فدراسیون هم اعلام کرد که این بازیکنان تمرد کرده‌اند بنابراین حتی پای حرفشان نمی‌نشینیم. ما در آن سال به بازی‌های المپیک رفتیم و گل‌های بسیاری خوردیم. هم اکنون هم در همان برزخ قبلی گرفتار شده‌ایم.

* یعنی اگر قرارداد کروش تمدید می‌شد ما از بحران خارج می‌شدیم؟

- نه این که حتما با کروش به قهرمانی می‌رسیدیم اما مهم این است که فوتبال ما تابع برنامه‌ریزی و اصول نیست. این مسائل همواره در فوتبال ایران وجود دارد. اگر تصمیم گیری‌هایمان بر مبنای اصول نباشد باد درو می‌کنیم. من بعد از 60 سال حضور در فوتبال این کشور حرف و مطالب بعضی از آقایان را نمی‌فهمم و واقعا نمی‌دانم حقیقت را قربانی کدام مصلحت می‌کنند.

* مدت بسیار کمی تا جام ملت‌های آسیا باقی مانده شرایط تیم ملی را با توجه به وقایع اخیر چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

- ما بعد از جام جهانی تا به این لحظه مربی نداریم، حتی در زمانی که مربی داشتیم شرایط مطلوبی نداشتیم، برخی باشگاه‌ها بازیکن نمی‌دانند، پول نبود و شرایط پیچیدگی‌های خاص خود را داشت حال که دیگر حتی مربی هم نداریم.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها