آیت الله مکارم شیرازی گفت: هدف اصلی دشمن، انحراف جوانان از مسیر انقلاب و دینداری است.
کد خبر: ۷۱۰۹۱۲
هدف اصلی دشمن، انحراف جوانان از مسیر انقلاب است

به گزارش ستاد جشنهای میلاد رضوی، این مرجع تقلید همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) در جمع زائران در صحن حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه وجود مبارک حضرت معصومه(س) برای ایران برکات زیادی دارد، افزود: حوزه علمیه قم در جوار بارگاه حضرت معصومه(س)، گسترده‌ترین حوزه علمیه جهان است و علم و دانش از این حوزه به تمام نقاط جهان گسترش می‌یابد و امام صادق(ع) در 1200 سال پیش این حرکت علمی را بیان کرده بودند.

این استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه در زمان هارون‌الرشید و مأمون، مرزهای اسلام وسیع‌تر شده بود، اظهار داشت: در آن زمان شبهات و تحریف‌های دینی زیاد شده بود و امام رضا(ع) در دوران خویش یک تنه در برابر تمام شبهات ایستادند و از اسلام دفاع کردند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه مأمون از هیئت علمی امام رضا(ع) احساس خطر می‌کرد اظهار داشت: هنگامی که علوم امام(ع) در همه‌جا طنین انداز شده مأمون مصمم بود تا جایگاه علمی آن حضرت را زیر سؤال ببرد پس بحث مناظرات را راه انداخت و امام(ع) نیز با هفت گروه از فرق و ادیان به مباحثه پرداختند و پاسخ هر گروه را بر اساس عقاید و کتاب‌های خودشان دادند.

به گفته این مرجع تقلید، آوازه مناظرات امام رضا(ع) در همه‌جا پیچید و ایشان دِین خود را در برابر دین أدا کردند و اگر دفاعیات امام(ع) نبود، اسلام و مکتب اهل بیت(ع) آسیب‌های سنگینی می‌دید.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: امروز تهاجم فرهنگی و تبلیغات ضد اسلامی در رسانه‌های جهانی و فضای اینترنتی زیاد شده است و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید در مقابل این تهاجمات ایستادگی کنند.

وی با اشاره به اینکه در دوران امروز، ابزار و زمینه‌‌های گناه زیاد شده است، تصریح کرد: هدف اصلی دشمن انحراف جوانان از مسیر انقلاب است و مسئولان باید سعی کنند رسانه‌ای را در اختیار جوانان قرار دهند که بدآموزی نداشته و ابزار و زمینه‌ساز گناه نباشد.

آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد گناه و فساد باعث بلا، مریضی‌های سخت، خشکسالی و مرگ و میر فراوان می‌شود و باید استغفار کرد زیرا استغفار راه نجات از بلایا و سبب نزول نعمات الهی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها