دبیر شورای معارف سیما با تشریح برنامه‌های تلویزیون در دهه کرامت، تولد حضرت معصومه (س) تا تولد امام رضا (ع) (ششم تا شانزدهم شهریور) از تجلی سبک زندگی رضوی در ویژه‌برنامه‌های این دهه خبر داد و تاکید کرد: شبکه‌های تلویزیون امسال بنابر ماموریت خود تولید و پخش برنامه‌هایی با محوریت معارف رضوی ـ فرهنگ اسلامی را در دستور کار دارند.
کد خبر: ۷۰۹۹۳۸
برنامه‌های تلویزیون در دهه کرامت

حسن گروسی درباره این برنامه‌ها به روابط‌عمومی تلویزیون گفت: صلوات خاصه امام رضا(ع) هر روز 8 صبح تقدیم علاقه‌مندان می‌شود و مراسم نقاره‌خانه حرم مطهر رضوی در هر طلوع و غروب دهه کرامت پخش می‌شود. همچنین به‌منظور ترویج امر مقدس ازدواج و انعکاس پیوندهای میان جوانان در حرم امام هشتم، خطبه‌خوانی عقد در رواق دارالاجابه پخش خواهد شد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما پخش زنده مراسم خطبه‌خوانی و جاروکشی خدام در حرم رضوی را از دیگر برنامه‌هایی دانست که شبکه قرآن و معارف با هدف انعکاس حال و هوای معنوی حرم مطهر امام رضا(ع) پخش می‌کند. پخش احادیث و گلباران حرم رضوی از دیگر برنامه‌های شبکه قرآن در دهه کرامت است.

وی افزود: در طول این دهه شبکه چهار کتاب‌های مربوط به امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، امامزاده صالح و احمد‌بن‌موسی را معرفی می‌کند.

دبیر شورای معارف سیما گفت: پخش قطعات کوتاه شعرخوانی با موضوع امام رضا (ع) که در طول سال‌های گذشته در جشنواره رضوی کرمان قرائت شده، تولید و پخش مشاعره رضوی در شبکه آموزش و پخش مستند «ایران قسمت مشهد»، «خراسان سرزمین آفتاب» و «رضای رضا» از شبکه یک از دیگر برنامه‌های این دهه است.

برگزاری مسابقه عکس با موضوع نماز و زیارت از دیگر برنامه‌هایی است که مدیر شبکه قرآن و معارف سیما به آن اشاره کرد و افزود: با توجه به تقارن دهه کرامت با ایام هفته حج برنامه‌های مستند، نماآهنگ و... از سوی واحد تولید حج و زیارت در اختیار تمامی شبکه‌ها قرار گرفته که پخش خواهد شد.همچنین در طول این دهه دعاهای کمیل، ندبه و توسل از حرم حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع) و احمد بن موسی(ع) پخش خواهد شد.

گروسی یادآور شد: در برنامه‌های روزانه همه شبکه‌های تلویزیونی بنا به تعریفی که هر شبکه دارد، به موضوع هفته کرامت توجه خواهد شد. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها