پرویز شیخ‌طادی انتخاب بازیگران مجموعه عظیم «آتش در نیستان» را بسیار سخت توصیف کرد و درباره جزئیات این پروژه سخن گفت.
کد خبر: ۷۰۹۹۱۶
جستجو برای انتخاب بازیگر نقش «چنگیزخان مغول»

پرویز شیخ‌طادی که نگارش مجموعه عظیم «آتش در نیستان» را از مدتی پیش آغاز کرده درباره جزئیات این پروژه گفت: دلیل انتخاب دوره خوارزمشاهیان برای این مجموعه، وضعیت مشابهی است که در دوره کنونی در جهان اسلام دیده می‌شود. من یک پیش‌تولید تحقیقاتی عظیم برای این پروژه داشتم. در دوره خوارزمشاهیان رکود اقتصادی شدیدی اتفاق افتاد و اوضاع بد سیاسی بر کشور حاکم شد. فتنه‌ها و اختلافات بسیاری در دربار ایران به وجود آمد و باعث شد که بسیاری از دانشمندان از ایران هجرت کنند. اختلاف بین مسلمانان بیداد می‌کرد، ناامنی بین کشورهای اسلامی زیاد و چند دستگی در دستگاه حکومت ایجاد شده بود. جناح‌ها به هم افتاده بودند. چپاول و غارت رشد پیدا کرده بود، حکومت در حال فروپاشی اخلاقی بود و کشور در دوران بسیار بدی به سر می‌برد. این دوران مصادف شد با حمله مغول‌ها به جهان اسلام. در آن دوره، همزمان در عراق هم مسلمین دچار اختلافات شدیدی شده بودند. شرایط به وجود آمده و حمایت نکردن کشورهای اسلامی از یکدیگر زمینه را برای حمله مغول‌ها فراهم کرد. مغول‌ها با استخدام و کمک گرفتن از کسانی که از ایران فرار کرده بودند راحت‌تر مواضع خود را پیش بردند.

دلیل انتخاب دوره خوارزمشاهیان برای این مجموعه، وضعیت مشابهی است که در دوره کنونی در جهان اسلام دیده می‌شود. من یک پیش‌تولید تحقیقاتی عظیم برای این پروژه داشتم. در دوره خوارزمشاهیان رکود اقتصادی شدیدی اتفاق افتاد و اوضاع بد سیاسی بر کشور حاکم شد.


او در پاسخ به این‌که فیلمنامه تا چه حد برای جذب مخاطب کشش دارد، ‌ گفت: من به دنبال فیلمنامه‌ای نبودم که خط به خط با تاریخ مطابقت داشته باشد، بلکه به دنبال خلق اثر دراماتیکی بودم که هم در حوزه ادبیات و هم در حوزه سینمایی اثر ماندگاری شود. این اثر با اوضاع کنونی جهان مطابقت دارد.
دشواری انتخاب بازیگران مجموعه
کارگردان «شکارچی شنبه» درباره ترکیب بازیگران و استفاده از چهره‌ها افزود: انتخاب بازیگران این مجموعه کار بسیار سختی است. به بازیگرانی احتیاج دارم که بتوانند مجموعه‌ای از حس‌های مختلف را همزمان اجرا کنند. تعداد قهرمان‌ها خیلی زیاد است. انتخاب بازیگر نقش «چنگیز» قطعاً خیلی کار سختی است. اجرا‌ها و صحنه‌هایی محیرالعقول در ذهن دارم. جلوه‌های ویژه در این مجموعه از اهمیت زیادی برخوردار است.
شیخ‌طادی که برای فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» از مخاطبان درخواست کمک‌های مالی کرده بود در این‌باره گفت: کمابیش افرادی تماس گرفتند. منتظر هستیم که نهاد مربوطه اقدامات لازم را انجام دهد؛ اگر این اتفاق صورت نگیرد پروژه را با کمک‌های مردمی آغاز خواهیم کرد.
(روزنامه صبا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها